• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Bartezzz zei:
@ juffer1

teneerste is al bekend dat de kleurgerelateerde waxxen niet heel erg veel invloed hebben. dus je zou prima diamond white op andere kleuren kunnen zetten.

misschien is de Rubbish Boy's Juiced Edition Carnauba Wax een optie voor je?
hij is harder dan een zachte dodo. en zachter dan een harde dodo wax.

geschikt voor alle kleuren, extra mooi op metallic.
Rubbish boys net binnen gekregen..
en damnnn! wat ruikt die lekkah!
 
Toch de Hard Candy gekocht en wat een goede keuze !

Wax is heel makkelijk op te brengen, (wel moeilijk te zien tot hij begint te curen) en heel makkelijk uit te poetsen.
Beading is helemaal super.

Gisteren voor de eerste keer de Megane gewassen met de Wookie's icm Dodo Born to be Mild, wat een geweldig ding is dat zeg.
Nadeel is wel dat hij nu 12 uur later nog steeds vochtig is terwijl deze in de zon voor het raam staat te drogen.
 
Gisteren ook voor het eerst de Dodo Time tot Dry geprobeerd. Had al enkele flesjes van dit product staan maar zag er tot op heden niet echt de meerwaarde van in, dat is inmiddels wel veranderd !

th_DodoTimetoDry.jpg

Klik op het plaatje op het afspelen te beginnen

Wat een leuk product zeg ! Afdrogen gaat echt super snel zo.
Ben alleen benieuwd wat het met je waxlaag doet...
 
Wat de spons van DJ betreft vind ik het een beetje een rip-off van de shmitt zijn. Verschil is dat probiel iets scherper is en dat de shmitt een echte mitt is waar je met je hand in kan.
Ik gebruik zoiets al jaren en vind het de beste optie. Je duwt het vuil er gewoon uit door ermee over de rand van je spoelemmer te gaan. En omdat het schuim wit is zie je het vuil goed zitten.
Wol is miserie om te onderhouden, mf mitt omsluit vuil volgens mij niet zo goed en is moeilijker zuiver te houden tijdens wassen. Foam is wat mij betreft beste. Maar dan wel met het eierdoos profiel. Heb ook een mitt van lake country en die vind ik niet echt denderend.

Het wit op de foto is de zachte kant om mee te wassen. Het geel schuim is de achterzijde, kan je gebruiken voor schrobwerk: vliegen,...
 
Juffer1 zei:
Ben alleen benieuwd wat het met je waxlaag doet...

inprenciepe is time to dry gewoon een detailer, welke de oppervlakte spanning verhoogt. hierdoor krijg je gewoon instant sheeting.
dus ik dat er aan de waxlaag weinig veranderd, misschien zelfs verbeterd.

zonder time to dry, ga je vaker met je droog doek over de lak, en zal er waarschijnlijk meer van de waxlaag verdwijnen.

Bedankt voor het filmpje :cool:
ik vind hem zeer nuttig.
misschien toch ook een eigen topic voor aanmaken @ review's?:schaam
 
Heel interessant, dat Time To Dry filmpje! Ik heb hier ook nog een ongebruikt flesje staan. Als ik 't zo zie is het juist tijdens de koudere maanden erg makkelijk om daarmee de boel snel droog te krijgen, zelfs zonder hulp van de zon.
 
Volgende week krijgen wij 200 Mint Merkins binnen, eindelijk!

Ook krijgen we een batch van Super Natural Window Waffles binnen.

Het heeft even geduurd zeg, pfff...
 
Even Dodo gerelateerd vraagje over de Mellow Yellow velgenreiniger...

Als jullie de sprayer gebruiken, nevelt deze dan net als bij de Red Mist & Born Slippery of krijgen jullie een straaltje ?
Dat laatste doet hij namelijk bij mij en echt prettig werken doet dat niet..
 
De sprayers van dodo stan er om bekend dat ze niet lekker werken, daarnaast onstaan er kristallen die ervoor zorgen dat de sprayer steeds slechter gaat functioneren, dit is bij alle velgenreinigers het geval. door de sprayer even door te spoelen met gewoon warm water los je dit probleem weer op. Een andere mogelijkheid is om een andere spryer erop te zetten.

succes;)
 
Hebben jullie deze al gezien?

http://www.autogeekonline.net/forum/autogeek-s-detailfest-info/34145-i-got-gift-i-thought-i-would-share-you-all.html
:)^