• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Ligt niet aan jou, combinatie langere tijd lagere koers en wat prijsverlagingen door Dodo Juice zelf.
Zo zijn we dan ook wel weer :)

We bekijken het over een langere periode en verwachting en passen daarop de prijzen aan. Zowel omhoog als omlaag.
 
Ik had een vraagje, de dodo lpl en de dodo lp pre wax, wat is hier het grote verschil in?
Ik wil graag een cleaner/glaze toevoegen maar het lijkt er op dat dit identieke producten zijn?
 
je geeft zelf het antwoord eigenlijk al...
cleaner en cleaner glaze, das namelijk precies het verschil tussen die 2 ;)
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Alle 3 (ook Lime Prime Plus) zijn gemaakt om te gebruiken voor het wax-en en na het klei-en c.q. polijsten.

Lime Prime : voor de normale lakken (voorbeeld Ford, Opel)
Lime Prime Lite : voor de zachte lakken (voorbeeld Honda, Nissan)
Lime Prime Plus : voor de harde lakken (voorbeeld Audi, BMW)

Ze doen allemaal hetzelfde met de uitzondering van LPL, waar extreem veel oliën in zitten voor een diepere glans. Deze is ook moeilijker te verwerken dan de andere 2.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Ok dank je wel voor de reacties. Een strak gepolijste auto heeft geen glaze nodig maar toch heb ik het idee dat het iets meer glans geeft, vandaar dat ik wel een flesje op voorraad wil. Ik neig wel naar de lpl, deze heb ik al eens gehad.
 
Ik heb in den beginne ook de Lime Prime Lite als glaze meegekregen van CC. Ik kan mij herinneren dat de verwerking inderdaad wat lastiger was en je soms moest rammen om het uit te wrijven. Ook las ik regelmatig dat de 'normale' Lime Prime's een stuk makkelijker waren, maar mijder oliën hadden.

Misschien een idee om iets van Black Hole/White Diamond te proberen?



Greeetz
 
Ik heb een korte vraag.
Ik weet dat de dodojuice purple haze voor donkere/zwarte lakken een perfecte combi zou zijn. Maar nu zie ik de pro staan en vroeg ik mij af of er kwa gloss ingeleverd word door de sealent eigenschappen?
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Maar dan zou je dus als standtijd niet zo van belang is net zo goed de gewone kunnen nemen.
 
Klopt. Er zijn puristen die carnauba perse willen gebruiken maar als iemand iedere 4 weken zijn auto in de wax zet heeft een hybride versie qua standtijd geen zin. Qua verwerking is de Pro ietsjes moeilijker uit te poetsen maar dit is nog steeds erg makkelijk in verhouding tot andere wax-en. Even de swipe test uitvoeren en klaar.
 
even een korte vraag, ik weet dat het hier ergens over het forum rond dwaalt.

maar dat mooie overzicht van dodojuice welke wax waar voor is, kleur e.d. wie kan mij die link sturen?

gr Luuk
 
Misschien heb ik het over het hoofd gezien en is hier een logische verklaring voor.
Omdat coatings zo populair zijn, waarom zijn de infinity coatings van Dodo juice niet in het assortiment opgenomen?

Grt Teake Kloosterman
 
@Mrkawa : deze..?

118702
 
Nieuwe klei van DJ... Ben erg benieuwd. Beide zijn een polyclay (was/is de Basics of Bling Clay ook) echter is er een sterkere variant bijgevoegd. De gele is dezelfde als de gele basics of bling. Binnenkort maar eens een poginh wagen met de groene :)

1597869278012.png


De Dodo Juice Easy Glider Fine Detailing Clay is een milde klei voor het verwijderen van vastzittende vervuiling. Geleverd in een handig opbergdoosje met 2 apart verpakte stukken klei van 50 gram per stuk.

Met de Easy Glider Fine Detailing Clay verwijder je gemakkelijk boomhars, insectenrestjes, teerplekjes en andere vastzittende vervuiling op het lakwerk en glas. Perfect te combineren met de Dodo Juice Born Slippy Clay Lube. De milde klei reduceert de kans op marring aanzienlijk maar op gevoelige (donkere) lakken is het aan te raden om na het kleien een cleaner of licht polijstmiddel te gebruiken voor het beste resultaat.

Klei altijd droog opbergen.



1597869285777.png



De Dodo Juice Mother Plucking Double Heavy Detailing Clay is een grove klei voor het verwijderen van zeer vastzittende vervuiling zoals verfspetters. Geleverd in een handig opbergdoosje met 2 apart verpakte stukken klei van 50 gram per stuk.

Met de Mother Plucking Double Heavy Detailing Clay verwijder je gemakkelijk boomhars, insectenrestjes, teerplekjes en andere vastzittende vervuiling op het lakwerk en glas. Perfect te combineren met de Dodo Juice Born Slippy Clay Lube. De grovere klei is zeer geschikt voor zwaar verontreinigde auto's. Na gebruik van deze klei moet je wel polijsten.

Klei altijd droog opbergen.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD