• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Extra vraagje voor de mensen met Supernatural..

De meeste onder ons waxen wekelijks (ik toch :grinning: ).. Als je nu je SN hebt aangebracht met wat top je dan..?

Ik kan me niet voorstellen dat je met deze wax wekelijks gaat smeren ,dit is toch niet mijn bedoeling.. Ik dacht me een andere Dodo bij te kopen om wekelijks over de SN te zetten.
 
@ B.K.: met een 2e laag Supernatural ;)

Voor de rest zou ik hem alleen voor shows en meetings gebruiken.. voor dagelijks gebruik heb ik nog keuze uit 10+ (weet precieze aantal niet meer:schaam )
 
B.K. zei:
Extra vraagje voor de mensen met Supernatural..

De meeste onder ons waxen wekelijks (ik toch :grinning: ).. Als je nu je SN hebt aangebracht met wat top je dan..?

Ik kan me niet voorstellen dat je met deze wax wekelijks gaat smeren ,dit is toch niet mijn bedoeling.. Ik dacht me een andere Dodo bij te kopen om wekelijks over de SN te zetten.

Supernatural gebruik je om mee te toppen, niet om te toppen:sob: . Gewoon eerst een polish, sealant en dan een andere Dodo wax aanbrengen en dan de Supernatural (hoeveel lagen moet je zelf weten, rond de 50 is geloof ik momenteel wel acceptabel:D ).

Gr. Bas
 
Op de Leon ga ik meerdere lagen SN doen. Er staat op de verpakking dat je een 2e laag tussen 1-24 uur moet aanbrengen na de 1e laag. Ik ga dus echt de volgende dag pas de 2e doen.
Niet nodig om SN te toppen, zonde van die wax. Als je toch 1x per maand waxt hoef je net zo goed niet te toppen
 
Ik heb me mss wat verkeerd uitgedrukt..

Heb nu Supernatural aangebracht ,die zit er dan een week op..alles goed en wel..
Ik was & wax mn wagen wekelijks..Is voor mij heel ontspannend en ik doe niks liever.
Maar ik wil deze wax niet wekelijks aanbrengen (weet ook dat het niet nodig is en dat 1 x per maand genoeg is) ..Daar vind ik hem net iets te exclusief voor.

Dus mijn bedoeling was om de SN 1 x maal / maand te gebruiken en alle tusseliggende wash & wax beurten een andere Dodo te gebruiken.

Dibbuz : Ga je dan de Purple Haze en Blue Velvet niet meer gebruiken ,of als laagjes onder SN..?
 
De BV en PH zijn er weer vanaf doorde LP. Ik heb dan ook 2 panelpotjes BV & PH dus die bewaar ik weer voor andere auto's.
Er gaat nu alleen maar SN op.
 
doe je SN op je eigen auto en de andere op andermans auto?
kan me voorstellen als je een vaste prijs hebt je niet ineens duurdere waxen gaat gebruiken
 
Eigenlijk nog een vraagje over de SN voor de mensen die de 2.0 hebben.

Bij het eerste gebruik was hij precies een beetje brokkelig en kwamen er een soort van wax korreltjes los.. Op m'n pad zaten ook stukjes (brokjes) ,net alsof ze niet wouden smelten.
Nu verder niets van aangetrokken en gewoon doorgedaan ,dacht dat het mss alleen voor de toplaag zo zou zijn.
Nu was ik vandaag weer aan de gang en was het nog steeds zo..:weetniet

Ik heb ergens gelezen (detailingworld) dat dit normaal zou zijn voor bepaalde geproduceerde series van SN (de eerste reeksen).

Zijn er mensen met SN2.0 die dit ook hebben..?
 
De SN 2.0 heeft een iets hogere carnauba gehalte waardoor de korreligheid veroorzaakt wordt. Inmiddels is de textuur iets aangepast, iets minder carnauba, waardoor het korrelige minder/niet meer aanwezig is (SN V2.1). Verder zijn alle versies van de SN gewoon goed, alleen de sheeting en duurzaamheid is vanaf versie 2.0 iets beter geworden.
 
Inderdaad, heb het ook teruggevonden op de site van DodoJuice, daar staan ook foto's, heb een 2e linkje toegevoegd :)
 
En ik ging binnenkort een paar nieuwe doeken kopen, ik stel mijn bestelling even uit denk ik :p
(Of ik bestel al de helft nu, de rest samen met de doeken :grinning: )