• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo need for speed machinaal welke pad?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
Hello,
wil vanavond snel de auto iets meer bling geven met need for speed, welke pad gebruik ik het beste machinaal op de dap 900? Aangezien het ook een licht polijstende werking zou hebben dacht ik aan een witte, maar het is een aio product dus daarom wil ik weer naar zwart gaan... help mede detailers, i just need help. Hehehehe

Test Spot ?

Met wit zal je misschien iets meer swirls verwijderen, met zwart minder....

Gewoon proberen, erg auto en lak afhankelijk.

Licht groen kan ook nog een optie zijn (zit qua cutting tussen zwart & wit in).

Als je niet veel / geen swirls hebt zou ik eerder richting zwart gaan dan wit.

Testspot is geen optie he, resultaat gaat bijna altijd hetzelfde zijn daar nfs vol zit met fillers, die licht groene kan hem idd ook worden, zal dus vanavond ter plekke zijn dat de beslissing valt met groen of zwart... Keuze op zwart heeft meer kans omdat ik deze in compressor heb liggen en dit toch fijner werkt, alvast bedankt voor het meedenken!

Ik heb NFS regelmatig gebruikt op de A6 van mijn broer. Ik verwerk hem met de DAP en een zwarte pad. Geeft een mooi resultaat, van de polijstende werking moet je je niet al teveel voorstellen. Hele lichte swirls krijg je er mischien wat mee weg, maar het zit ook vol met fillers.

en moet je dit inwerken zoals een wax? dus standje 2-3 zonder dambord patroon?
of inwerken zoals een polisch op 2-3 uitwrijven, 5 inwerken, afbouwen op 2-3 en met dambordpatroon?

dus juist de review gelezen(die ik niet vond via de search, vond helemaal niks over need for speed :auw )en het toegepast met een zwarte pad, resultaat heeft totaal geen wow gehalte, maar ja met een goed onderhouden lak + lichtgrijze kleur had ik niet veel meer verwacht he!

bedankt voor het mezoeken mede detailers!(fotos komen niet online want resultaat is niet zichtbaar! )

Onlangs NFS gebruikt icm DAP500 en licht groene pad. Zeer lichte swirls gingen "weg", maar daar is dit middel niet geschikt voor.

Wetlook, glans en gladde lak.... Dit zijn de kernwoorden voor NFS!!

Ik heb het opgebracht, laten hazen en daarna afgenomen.

Succes,

Robert