• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo of chemical guys ?

Jeroen_m

Detailing rookie
12 dec 2008
9
0
Hallo,

Ik zit te kiezen tussen een nieuwe shampoo: born to be mild van Dodo (wel prijzig)
of Chemical Guys citruswash+gloss
welke van de twee bevalt beter,en laat de shampoo van Dodo ook een glanzend laagje achter op de lak ?

gr. jeroen$$)
 
Hallo Jeroen,

Welkom op ons forum!

De kwaliteit van de Born to be Mild is uitzonderlijk. En eigenlijk niet te vergelijken met de Citruswash van Chemical Guys.

De Dodo heeft uitzonderlijke ingredienten en geeft zeker een mooi eindresultaat. Voor je glans moet je echter een goed voorbereid oppervlak hebben, maar dat geldt voor elke shampoo.

Succes! :ja
 
Ik klei en zet de auto ook regelmatig in de wax, dus dan doet de shampoo van Dodo wel goed zijn werk denk ik,
ik heb nog eens het forum doorgelopen,en las dat de Citruswash wel de waxlaag verwijderd ?

ik ga denk ik toch binnenkort voor de Born to be mild van Dodo aangezien deze nieuw is, goede verhalen erover gelezen,en dus deze wel eens wil proberen,


ik gebruik op dit moment nog Meguiar's NXT Generation om de auto te wassen, maar is de shampoo van Dodo kwa kwaliteit nog beter ?

gr. jeroen $$)
 
Die shampoo is gewoon een andere klasse..Je kan ze niet vergelijken ,Dodo heeft een geweldige shampoo ,beetje duurder maar elke eurocent waard..!

Dit wil niet zeggen dat de Citrus Wash & Gloss slecht is ,zeker niet..De reinigende werking is super..
Als de wagen heel vuil is dan was ik met CW&G vind ik ideaal hiervoor.
Je moet gewoon net zoals bij elke shampoo letten op de hoeveelheid per wasbeurt dan kan er niets misgaan en je waxlaag blijft intact..

Waarom ze niet allebij kopen..?:)^
 
Citruswash is inderdaad niet veilig voor je bestaande waxlaag!

Dodo is veel beter dan de Meguiar's kwaliteit, niet dat Meguiar's slecht is, absoluut niet, maar Dodo Juice is gewoon weer een paar treden hoger!
 
Nog beter dan de NXT shampoo 8-()) , da moet ik es proberen dan als de NTX op is. Weeral iets voor op het verlanglijstje :grinning: .
 
ik heb hier een gallons shampoo plus staan,ik heb ook de dodo shampoo en daar ben ik toch wel heel erg tevreden over!
volgens mij is er ook een review over de dodo shampoo.
 
B.K. zei:
Die shampoo is gewoon een andere klasse..Je kan ze niet vergelijken ,Dodo heeft een geweldige shampoo ,beetje duurder maar elke eurocent waard..!

Dit wil niet zeggen dat de Citrus Wash & Gloss slecht is ,zeker niet..De reinigende werking is super..
Als de wagen heel vuil is dan was ik met CW&G vind ik ideaal hiervoor.
Je moet gewoon net zoals bij elke shampoo letten op de hoeveelheid per wasbeurt dan kan er niets misgaan en je waxlaag blijft intact..

Waarom ze niet allebij kopen..?:)^
Ik denk dat de Citrus wash ook zeker niet slecht is, ;)
maar ik wil nu eerst eens een zachte shampoo (ph-neutraal) proberen, en ik denk dat de Born to me mild daarvoor een goede keuze is

gr. jeroen$$)
 
nick22 zei:
ik heb hier een gallons shampoo plus staan,ik heb ook de dodo shampoo en daar ben ik toch wel heel erg tevreden over!
volgens mij is er ook een review over de dodo shampoo.
ik heb de review gelezen, en ik ben helemaal overtuigd, het word deze shampoo die ik binnenkort ga bestellen, en mischien is het wel een goede opvolger voor de Meguiar's NXT (als deze helemaal leeg is) voor mij

gr.jeroen$$)
 
Tim zei:
Citruswash is inderdaad niet veilig voor je bestaande waxlaag!

Dodo is veel beter dan de Meguiar's kwaliteit, niet dat Meguiar's slecht is, absoluut niet, maar Dodo Juice is gewoon weer een paar treden hoger!
Ik twijfel absoluut niet aan je uitspraak hoor maar ik kan (ook in de review) nergens lezen waarin BtbM zich onderscheid van de rest.

Ik zie veel uitspraken als "Born to be Mild is veruit mijn favoriet" en "het werkt veel fijner dan de rest" maar ik kan daar niets meer mee, dan dat voor kennisgeving aannemen.

Is de reinigende werking beter dan bijvoorbeeld Meg's NXT? Het lijkt mij namelijk dat reiniging de belangrijkste eigenschap is voor een shampoo. Dat het lekker ruikt is mooi meegenomen maar rechtvaardigt het prijsverschil natuurlijk niet. Is het juist de PH-neutraalheid die de andere shampoos niet hebben? Schuimen doet NXT ook dus daar hoef ik, lijkt mij, geen BtbM voor te kopen.

Kortom, ik lees graag van gebruikers wat nou de kracht is van BtbM. En misschien moet ik zelf maar een fles(je) kopen om het uit te proberen natuurlijk.
 
Bij mij hou ik langer schuim dan Shampoo Plus en voor mijn gevoel wast het makkelijker, de Bone/Washmitt glijdt makkelijker over de lak.
Over de reinigende werking is heel moeilijk om daar het verschil bij te zien. Wel denk ik dat BtbM minder/niet je wax aantast dan bv NXT. Hoe sterker de reinigende werking hoe meer het je wax aantast.
 
tinus zei:
Dodo Born to be Mild + Meg Goldclass zijn mijn toppertjes.
daar moet ik dan nog achter komen, maar ik denk wel dat het een hele goede shampoo gaat worden om mee te wassen, we zullen het zien :)^

gr, jeroen
 
De Dodo Born to be Mild is zeer goed (ter kennisgeving) en het water lijkt er wat "dikker" door te voelen wat prettig wast. De auto wordt mooi schoon met respect voor de waslaag. top product! :)^

Maar zoals in eerdere posts door andere al gezegd, dat doet de NXT ook. In eindresultaat en zeker na verdere stappen zie ik eigenlijk geen verschil. Dus of het de hogere prijs echt waard is? Dodo is ook een beetje beleving en dat is goed. Ik gebruik ze door elkaar om lekker af te kunnen wisselen.
 
ik zat nog te twijfelen tussen Dodo of toch maar weer NXT, ben toch maar voor NXT gegaan de grote fles,blijf het toch ook een goede shampoo te vinden,ik vind Dodo toch net ietjes te duur,maar zal hem heus nog wel eens bestellen in de toekomst.
 
Heb de bestelling inmiddels vandaag ontvangen. samen met nog (beetje off-topic) een fles Poorboy's trimrestorer en de Cobra bone spons ,

Carclean bedankt voor de kerstverpakking, de kerstkaart :)^ , gratis Tire applicator, en natuurlijk weer de snelle perfecte service :)^

gr. jeroen$$)
 
Ik werkte altijd met Dreumex carshampoo, dit product maken we namelijk zelf. Tot dat ik me verder ging verdiepen op deze forum.
Ik was nu met cold class van meq en met pb ss+s , ik kan je nu al zeggen dat dreumex niet meer op mijn audi komt.
Dan ben ik zeeeeer benieuwd naar DODO.