Via het Jaguarforum ben ik hier terechtgekomen, in de hoop de lak van mijn XJ6 terug wat glans te geven. Ik ben niet echt zo 'n liefhebber van m'n auto's wassen en waxen, maar deze is er zo erg aan toe dat er toch iets aan gedaan moet worden. De lak is dof en staat vol kleine krasjes. Aangezien ik ze niet voel met mijn vingernagel vermoed ik dat ze er wel uit te krijgen zijn.
Deze foto geeft hopelijk een idee, het zijn net spinnewebbe-achtige krasjes, over heel de auto.
Ik heb gekocht: een DAP900 en een PRO900, oranje, witte en groene pad (monello kompressor), monello mezzo, finale en inizio forza.
Nu ben ik met de PRO900 al even aan de gang gegaan op een kwart van het dak. Dus: eerst gewassen, gekleid, oranje pad + inizio forza. Patroon gevolgd zoals in het boekje, begonnen op stand 2 en na 2 passages terug inizio forza op de pad gedaan en op stand 4 nog eens overgedaan. Uiteraard waren de krasjes nog te zien (ik verwacht geen mirakels met 4 passages). Daarna heb ik datzelfde nog twee keer herhaald, maar nu heb ik een paar vragen.
1. Hoe vaak moet ik polijstmiddel toevoegen? Nadat ik een keer of 2-3 gepasseerd ben lijkt het allemaal weg. Ik krijg wel zo 'n wit stof. Moet ik dan terug toevoegen?
2. Heb ik het juist dat ik met de PRO900 en de zwaarste pad die ik heb moet blijven verdergaan tot de krassen verdwenen zijn? Of moet ik ondertussen al afbouwen? Mag ik na een eerste paar passages op stand 2 blijven verderdoen op stand 4 (of zelfs meer) tot die krasjes weg zijn?
3. Soms gaat de PRO900 "slaan" met het achterste, hou ik 'm verkeerd vast of druk ik te hard? Hoe hard moet je eigenlijk duwen op het toestel?
4. Is een oranje pad zwaar genoeg of moet het nog zwaarder?
5. Moeten toestel of lak na een bepaalde tijd afkoelen? (Na dat half uurtje was de PRO nog absoluut niet warm, de lak werd wel wat warm.) Ik lees soms over "lak verbranden", hoe doe je dat?
6. Mag ik na de PRO900 + oranje pad en Inizio verdergaan met de DAP900 en daarmee de pads en polijstproducten afbouwen, of is het beter eerst met de rotary af te bouwen?
Alvast veel dank!
Deze foto geeft hopelijk een idee, het zijn net spinnewebbe-achtige krasjes, over heel de auto.
Ik heb gekocht: een DAP900 en een PRO900, oranje, witte en groene pad (monello kompressor), monello mezzo, finale en inizio forza.
Nu ben ik met de PRO900 al even aan de gang gegaan op een kwart van het dak. Dus: eerst gewassen, gekleid, oranje pad + inizio forza. Patroon gevolgd zoals in het boekje, begonnen op stand 2 en na 2 passages terug inizio forza op de pad gedaan en op stand 4 nog eens overgedaan. Uiteraard waren de krasjes nog te zien (ik verwacht geen mirakels met 4 passages). Daarna heb ik datzelfde nog twee keer herhaald, maar nu heb ik een paar vragen.
1. Hoe vaak moet ik polijstmiddel toevoegen? Nadat ik een keer of 2-3 gepasseerd ben lijkt het allemaal weg. Ik krijg wel zo 'n wit stof. Moet ik dan terug toevoegen?
2. Heb ik het juist dat ik met de PRO900 en de zwaarste pad die ik heb moet blijven verdergaan tot de krassen verdwenen zijn? Of moet ik ondertussen al afbouwen? Mag ik na een eerste paar passages op stand 2 blijven verderdoen op stand 4 (of zelfs meer) tot die krasjes weg zijn?
3. Soms gaat de PRO900 "slaan" met het achterste, hou ik 'm verkeerd vast of druk ik te hard? Hoe hard moet je eigenlijk duwen op het toestel?
4. Is een oranje pad zwaar genoeg of moet het nog zwaarder?
5. Moeten toestel of lak na een bepaalde tijd afkoelen? (Na dat half uurtje was de PRO nog absoluut niet warm, de lak werd wel wat warm.) Ik lees soms over "lak verbranden", hoe doe je dat?
6. Mag ik na de PRO900 + oranje pad en Inizio verdergaan met de DAP900 en daarmee de pads en polijstproducten afbouwen, of is het beter eerst met de rotary af te bouwen?
Alvast veel dank!