• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doeken voor Gyeon Rim

Diezelke

Detailing chief
2 feb 2018
98
78
Hoi allen,

intussen al een tweetal dagen bezig geweest met het reinigen (iron remover, gyeon tar remover), polijsten (Monello Raffini Mezzo met black finishing cone), ontvetten (Gyeon prep) van mijn zomervelgen (inclusief caramelschijf en HG stickerverwijderaar voor de restanten plaklood).

Volgende stap is dus het aanbrengen van de gyon rim.

Kan ik hier ook goedkope MF doeken van de action of zo voor gebruiken ? Ik krijg geen deftige doeken meer op tijd besteld en als je de doeken toch na het gebruik met Rim moet weggooien (of enkel voor de motorruimte of velgen kan gebruiken) vind ik het zonde om er veel geld tegen te gooien.

of zijn er toch redenen waarom ik "betere" doeken moet gebruiken ? En zo ja, dewelke ?

Alvast bedankt voor de tips !

Diezelke
 
De ''deftige'' doeken hebben veel fijnere vezels en pluizen niet. Ik gebruik de goedkope MF-doeken, van o.a. de Action, als doeken die smerig mogen worden en ik daarna waarschijnlijk toch weggooi, maar hier zou ik persoonlijk geen coatings mee afnemen. (Omdat deze dus grove vezels hebben en pluizen ;))

Doeken die ik voor coatings gebruik, die gooi ik op tijd in een emmer met warm water met eventueel wat MF-wasmiddel. (Tijdens het coaten) Zo blijven zij prima bruikbaar.

Er zijn verschillende doeken die je kan gebruiken, zoals de Senza Bordi's / Bald Wipes / etc. Voor nog geen twee tientjes heb je dan al een paar doeken in huis en vandaag besteld = morgen in huis. :D
 
  • Leuk
Reactions: Rowen93
De ''deftige'' doeken hebben veel fijnere vezels en pluizen niet. Ik gebruik de goedkope MF-doeken, van o.a. de Action, als doeken die smerig mogen worden en ik daarna waarschijnlijk toch weggooi, maar hier zou ik persoonlijk geen coatings mee afnemen. (Omdat deze dus grove vezels hebben en pluizen ;))

Doeken die ik voor coatings gebruik, die gooi ik op tijd in een emmer met warm water met eventueel wat MF-wasmiddel. (Tijdens het coaten) Zo blijven zij prima bruikbaar.

Er zijn verschillende doeken die je kan gebruiken, zoals de Senza Bordi's / Bald Wipes / etc. Voor nog geen twee tientjes heb je dan al een paar doeken in huis en vandaag besteld = morgen in huis. :D


Top, intussen gisteren dit besteld: https://www.carclean.com/nl/gyeon-microfiber-coating-kit-11-delig.html
en vandaag aangekregen.

We kunnen aan de slag !
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Even update:

de zomervelgen eens onder handen gepakt want ze moeten er dringend weer onder:

Wat heb ik allemaal gedaan:

reinigen (iron remover, gyeon tar remover);
polijsten (Monello Raffini Mezzo met black finishing cone)
ontvetten (Gyeon prep) van mijn zomervelgen (inclusief caramelschijf en HG stickerverwijderaar voor de restanten plaklood).

Daar ben ik twee volle dagen mee bezig geweest (niettegenstaande de velgen redelijk proper stonden). Reden dat het iets langer duurde was ook dat ik de velgen in velgenwax gezet had voor ze op te slaan voor de winter. Dus moest de velgenwax ook verwijderen opdat de gyeon rim goed zou pakken. Ik was nog niet van plan de Gyeon Rim aan te brengen toen ik de velgenwax aanbracht. Nutteloos werk dus
:)
De zomervelgen waren niettemin goed beschermd tijdens de winterstockage
:)
:)
:)


Vervolgens dus de Gyeon Rim aangebracht. In totaal 90 min per velg of zo. Ik moet zeggen dat het aanbrengen van de coating eigenlijk supermakkelijk is eens de velgen mooi proper staan. Ik doe het zo:

Gebruikte voorzorgsmaatregelen: masker (eentje met effectief twee filters. Beetje zoals in Walking Dead
:)
, plastic handschoenen en T-Shirt met lange mouwen. Ik weet het , lijkt overkill. Maar het blijven glaspartikels die zich op de velg vastzetten. Liever op de velg als op mijn longen
:)


- timer opzetten (max 5 min);
- eerst de achterkant van de velg in de coating zetten
- ik kocht een aanvullende set Gyeon doeken voor coatings (75 EUR of zo) en sneed met een cuttermesje twee lijntjes in het "sponsje". Zo blijven de doekjes goed zitten. PS; de doekjes bijgeleverd bij de Gyeon Rim waren te klein. Die heb ik niet gebruikt. Ik gebruikte deze van de Gyeon Coating Set. Beter nog, ik heb een aantal doekjes geknipt uit de Gyeon Suede Set en die in het mousse blokje gedrukt (na insnijden met cuttermes)
- op de achtergrond een muziekje van Boris Brecha of Joyhauser
velg omdraaien
- Voorts gebruikte is ook van die mousse op een stokje (ik had er zo 6 of zo). Dat is perfect om in de hoekjes te geraken.
- afnemen (1 Bald Wipe per achterkant van de velg). In de set zaten er genoeg Bald Wipes (8 of zo)
:)

- (eat) (sleep) (rave) repeat

Onmiddellijk na het gebruik van een MF Doek, deze in een emmer met lauw water gegooid met MF product van Gyeon (samen met de "mousse stokjes).

Na afwerken alle vier de velgen, heel de reutemeteut (toch een 14tal doeken schat ik, ik had toch een set he:)) in de wasmachine gegooid met Gyeon MF op 40 ° Zo kan ik die doeken nog gebruiken nadien voor de motorruimte/velgen. We'll see.

Bijzondere dank aan @busman die mij in laatste instantie nog een paar gouden tips gaf die het werk enorm vergemakkelijkte. Dank u Kevin !

En nu profiteren van het het mooie Paasweekend !

Diezelke
 
  • Leuk
Reactions: Rowen93