• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doeken? Washmitt?

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.372
193
43
Utrecht
Hai ik wil me nu eens serieus gaan bezighouden met t onderhouden van mijn auto.

Moet ik als ik de stappen wil volgen voor het onderhouden, bij elk onderdeel een pad gebruiken of kan dit ook met micrv doeken

En is er een verschil in pads als het gaat om poetsen of polijsten of iets anders., als je t met de hand doet.

Wassen, is zo een wash mitt echt veel beter dan spons ,en drogen ook je kan de auto toch ook gewoon drogen met een schone droogdoek.

Wat is t verschil in kwaliteit en wat raden julie me aan

[MODEDIT]Topictitel aangepast[/MODEDIT]
 
1. Misschien is het handig om eens wat door het forum te lezen (ook wat oudere berichten).
daar staat heel erg veel informatie over de dingen die jij vraagt.

2. Doeken kun je nooit genoeg hebben, over het algemeen gebruik je voor elk product een schone doek.

3. Een in spons blijven veel vuile deeltjes hangen die krassen kunnen veroorzaken, een washmitt doet dat niet.

betreft pads: wil je machinaal of handmatig werken?
 
Zoals Nick al zei, probeer eerst eens te lezen, er staan zelfs complete starters topics met wat je allemaal nodig hebt en hoe je het kunt gebruiken.

Heb je geen zin om dit allemaal op te zoeken?
Ga dan eens bij Tim langs en laat je daar informeren :)
 
Zoals Nick al zij ,je kan best eens goed lezen in alle topics ,er staat echt veel info..!

Maar ok ,je wil handmatig werken ,weet dat je meestal maar beperkt zal zijn tot lichte correctie. Het zware werk zal altijd makkelijker & sneller & beter gaan met een machine.

Eerst en vooral zal je voor ieder product dat je gaat gebruiken minstens 1 doek en 1 pad nodig hebben.
Kijk eens naar de CCS handpads van Lake Country ,deze zijn speciaal ontworpen om handmatig te polijsten ( de witte en oranje toch ).
De meeste doeken bij Carclean zijn kwalitatief allemaal goed ,dus dan gaat het om persoonlijke voorkeur (Poorboys en Cobra zijn prijsvriendelijk en zeer degelijk).

Flikker de spons de vuilbak in of gebruik hem voor de wielkassen. Dan koop je jezelf een schaap om mee te wassen (Mothers Lambswool) ,dit is gewoon veel zachter en je krijgt veel minder kans op waskrasjes indien je hem correct gebruikt.
Een droogdoek kan ook beter van goede kwaliteit zijn ,maar zoals gezegd ,Carclean's aanbod hierin bestaat ook alleen maar uit goede doeken ,advies hier ,ga voor een Miracle Dryer.
 
Ik kan alleen maar zeggen: lezen, lezen, lezen, lezen lezen, lezen, lezen, lezen....


O ja, had ik al gezegd lezen???

De vragen die je hebt over handmatig poetsen zijn al heel vaak aan de orden geweest en de nodige personen hebben er veel tijd en moeite in gestopt om diverse handleidingen en how-to's e.d. te maken.
Het is dus echt veel handiger om die eerst goed te lezen en te doorgronden voordat je meteen vragen gaat stellen. Als je namelijk wat meer gelezen hebt, dan kun je gerichte vragen stellen en dan kunnen wij ook gerichtere antwoorden geven ;)
 
Kijk anders eens hier.

https://forum.Carclean.com/default.aspx?g=topics&f=13

de eerste 10 topics kunnen al zeer intersant zijn, en vol van informatie,voor de beginner.
 
ja ik weet dat ik vragen stel zonder dat ik eerst alles goed heb doorgenomen, maar ja ik ga 6 uur in de ochtend naar werk en ben 8 uur in de avond thuis.
te moe om te lezen haha.
nee ik ben nieuw hier en hoopte ddor korte reacties wat meer te weten te komen.
bedankt alvast voor de info jongens.
welke stad zit tim eigenlijk
 
Je bent niet de enige hier die lange dagen maakt ;) Er zijn er meer.
Carclean zit in Bergschenhoek.

We vragen alleen even of je wat moeite wilt steken in de diverse beginnerstopics, en je hoeft het niet allemaal in 24 uur te weten en er volgt geen overhoring, wees maar niet bang.
Zoals ik al zei, er zijn veel mensen die hun tijd en en moeite hebben gestoken in diverse topics waarin het nodige uitgelegd wordt, gewoon even lezen en er gaat een wereld voor je open. ;)