• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

doeken worden slecht ?

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
45
Ik heb een vraag/probleem, mijn doeken worden lelijk of hoe zeg je dat.
De lange vezels gaan allemaal aan elkaar zitten en worden een soort platte bolletjes.

[mod]Formaat foto is te groot[/mod]
http://img26.imageshack.us/img26/2750/imag0322ty.jpg

Dit is mijn oudste doek van denk 2 jaar, maar mijn nieuwere doeken vertonen ook deze beginsels...
Ze worden regelmatig gewassen met dreft color, kan niets vinden dat er iets van wasverzachter in zou zitten, want ik weet dat dat juist funest is voor je doeken.
Als ik eraan denk doe ik er een scheut azijn bij.
En ze gaan, misschien te weinig in de cobra restore, alleen dit is echt weinig denk dat deze doek dat 2 a 3 keer heeft gehad.

Ik vind het zonde van mijn doeken want eigenlijk zijn ze gewoon niet meer bruikbaar, tenminste zeker die lange kant niet meer...

Heeft iemand een idee ? Wat het kan zijn ?
Zelf dacht ik toch aan de wasverzachter dus de vrouw al de schuld gegeven, maar zei zegt er echt niets bij te doen en dat er ook niets het was middel zit.
Heb zelf net de gehele achterkant van de fles dreft color bekeken en het staat er niet op......

Op de foto lijkt het ook sterk dat er veel vreemde vezels door de doek zitten
Dat kan heel makkelijk als je dingen bij elkaar doet, of dat de machine binnenin vervuild is

Dus doeken apart van andere dingen (liefst ook van de pads) en af en toe de machine reinigen
Dat laatste gaat prima op hoge temperatuur en leeg, met een handje soda in het wasmiddelbakje
Als je dat nog nooit gedaan hebt, ipv soda een vaatwasmiddelblokje, werkt ook

Ik laat de doeken altijd een nacht in de cobra weken (15 ml op een halve emmer zijn ze nat zat)
En ik gooi dat mengsel via het bakje in de machine en een klein beetje poeder erbij

Ander belangrijk punt, geef ze een ferme zwieper als ze uit de machine komen. Komt de vezel mooi los

Hmm.. Die vezeltjes zijn raar (zitten kleurtjes tussen..)

Ik ze gewoon eens een nachtje in water icm Micro Restore/azijn laten weken, en dan even snel wassen met wat MR, en dan laten drogen op een rekje.
En als ze droog zijn eens in de droogtrommel op standje koud.
Normaal gezien worden de vezels dan lekker los gewapperd. Eigenlijk zou het dan al beter moeten zijn.

Toevallig Red Mist of een dergelijk product met solvents? Ik heb dit probleem ook puur met Red Mist en dit soort towels met kortere vezels.

Excuus voor de grote foto, komt rechtstreeks van de phone af...

Hmmm ze gaan samen met mijn werk kleding hoofdzakelijk
zwart van kleur en niet echt vuil in de was, geen wol overigens..
Ze gaan nooit in de droger, mar eens proberen.
Zal ook de wasmachine eens reinigen met een kookwas en soda/vaatwasserblokje..

Eens in de gaten houden of het dan bij de andere doeken beter gaat.

Nu heb ik er dus een zoals foto, en 3 andere die op de helft zijn zeg maar.
Overigen allemaal PB deluxe doeken, de iets goedkopere PB doeken hebben dit niet of nauwelijks...

Bij mij gaan ze altijd apart, doeken only, vloeibaar wasmiddel zonder verzachter en een scheutje restorer erbij.
Drogen aan het wasrek.