• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

doffe koplampen

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hallo,

Ik rijd in een volvo xc70, daarvan zijn de lampen heel erg wazig [ bekend volvo probleem van de v70/ xc70 2000-2004]. Nu wil ik wel eens weten of dat van buiten of binnen in de koplamp komt, het is ook vervelend in verkeer want hij geeft nu ongeveer nog maar 50% licht.

Mijn manier: kleien, scratch x.
Ik vind wetsanden te wel riskant voor de koplampen, dus dat doe ik alleen als er echt niks aan te doen is.

Ben al naar Broekhuizen geweest [ autospeciaalzaak], en die zeiden tegen mij dat ik de headlight restoration kit niet moest kopen, omdat het bedoeld is voor plastic koplampen en geen koplampen van glas.

Iedereen alvast bedankt!

:cool:
 
Als je deze koplampen hebt en niet de heldere variant, dan zijn je koplampen van glas.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De eerste mooie dag zal ik gaan gebruiken om de producten van diamondite te gaan testen op mijn V70 koplampen van glas. Gezien de resultaten van Dibbuz ([topic=8827]Diamondite Glass Resurfacing Creme & Glass Leveling pad)[/topic] verwacht ik een goed resultaat.

 
Het zijn glazen koplampen, heb vanavond nog even gekeken met de bouwlamp erop en er zitten ook heel wat kleine witte stippen in [waarschijnlijk steenslag]
Verder zit ik bijna al een jaar op dit forum, maar heb mezelf nooit geregistreerd.
 
Bedankt voor de mooie xc70 foto, deze hebben wij. Wat mij betreft de stoerste xc70 tot heden. Wij hebben hem in het zwart [2001].
 
Zwart is een prachtige kleur om te detailen en een XC70 die helder uit zijn ogen kijkt is nog fraaier. Hopelijk heb je wat aan de tip. Ik kan je nog geen ervaringen vertellen simpelweg omdat ik door het slechte weer de Diamondite producten nog niet heb kunnen gebruiken. Ik kan niet wachten om de koplampen van mijn V70 weer helder te maken.
 
HaroldV zei:
zal toch wel? ;)
Al een aantal keer gehad dat iemand langskwam met "glazen" koplampen die toch echt van kunststof bleken te zijn.

Glazen koplampen worden ook niet zomaar dof volgens mij.
 
Het dof worden is ook niet het gevolg van het verweren van de koplamp. De dofheid wordt veroorzaakt door de vele pitjes en putjes van steenslag. Dat geeft het glad een doffe uitstraling. Ik verwacht overigens niet dat met de Diamondite behandeling alle putjes weg te halen zijn. Wel verwacht ik een verbetering. Bij een verbetering van ergens tussen de 40 en 60% vind ik een mooie resultaat.
 
Heb net nog een foto erop gezet [ zie bijlage ], dit is tot nu het beste resultaat, ik probeer het nog beter te krijgen.
 
Omdat we deze auto nu pas 1 week hebben, is hij nog nooit door mij gewassen, ik sta te poppelen!!!^^

Nu is het bedrijf waar wij hem gekocht hebben, bezig gegaan de krassen te herstellen.
dat ging zo: vloeitje volzuigen met verf, en dan in de kras laten lopen. Jullie weten wel dat dat nauwkeurig gedaan moet worden, schijnbaar hadden zij daar geen tijd meer voor. Is nu de enigste manier wetsanden?? :confused:
 
Ligt er aan wat je hebt afgesproken met het bedrijf.
Als niet naar wens / overeenkomst is .... daar verder over babbelen.
Is het een 'extra'tje' .... dan even afwachten op het eindresultaat, foto plaatsen en op de reacties wachten
 
De Citroen Xm heeft ook glazen koplampen. Door de warmte dampt aan de binnenkant van het glas de zilverlaag op. Die slaat neer op het glas. Eerste wat ik daar doe is het glas van de lamp scheiden en eens heel goed met Dreft afwassen aan de binnenkant. JIF haalt nog iets meer weg. Je zult versteld staan van het verschil! Met halogeen heb je dit eerder dan met xenon door de lagere temperaturen van xenon lampen...
Weet alleen niet of een Volvo koplampglas geklemd of gelijmd zit...
 
Bij de eerste XM's zit ook een soort plastic lens voor het dimlicht, die word na verloop van tijd helemaal geel. Wat ook weer resulteert in slecht lichtbeeld.
 
Klopt, dat is helemaal een kwaal..
Dat heeft deze xc70 niet neem ik aan en de laatste xm's waar ik in mijn vorige post over sprak ook niet.. Echt zuiver die aanslag op het glas aan de binnenkant geeft een dof beeld...
Bij mijn hobby xm zitten er zelfs splinternieuwe glazen in..

Als het glas er toch af ligt kun je HEEEEEEEEEEEEEL voorzichtig de zilveren reflectoren schoon maken. Kijk hier mee uit, want het opgedampte laagje is extreem dun en kwetsbaar... Je veegt zelfs met een schone MF doek er erg snel een krasje of veeg in. Water is al helemaal uit den boze!
 
Bij deze Volvo zit het glas vastgelijmd aan de koplmap. Helaas demonteren van het glas gaat niet lukken.
 
Dat weet ik niet. Ik denk lijm omdat het niet de bedoeling is het glas van het huis te kunnen scheiden, maar ik heb het nooit geprobeerd. Wellicht kun je het wel van elkaar krijgen, al zou ik dan eerst maar even checken of het glas los van de body te krijgen is.
 
Bij de mondeo is het met kit gedaan, deze is dan ( voorzichtigheid geboden uiteraard ) in te snijden en los te koppelen.
Schoonmaken en daarna weer met goede kit aan elkaar zetten