• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe en natte koplampen

carpaccio67

Detailing rookie
13 feb 2024
8
15
Ik heb een probleem met mijn peugeot 307sw fase 2 bj 2006
Mijn koplampen zijn aan de binnenkant dof en bij de bestuurderskant is hij vochtig van binnen zo erg dat je de druppels ziet hangen.heb 2 weken geleden met wd 40 de buitenkant ingesmeerd. ik heb led verlichting er in zitten maar mijn grootlicht geeft nu meer licht.
Hoe kan ik dit probleem oplossen zodat ze weer helder worden
 
Je kunt heel veel moeite steken in ze uit elkaar halen en vanuit daar proberen om alles weer helder te krijgen. Maar ik zou kijken of er op de sloop of op marktplaats 2 koplampen gehaald kunnen worden en die lekker vervangen. Kosten ook niet de wereld, voor rond de 200 euro ben je klaar en kun je er weer lang tegen
 
Lampen wisselen kan heel erg verschillen,
ik heb auto's mee gemaakt waarbij je de voorbumper en het wiel los moest halen zodat je bij het juiste boutje kan komen.

Daarentegen ken ik ook auto's dan is het 2 boutjes 1 stekker en een klem.
de 308 ken ik niet dusdanig goed dat ik het uit mijn hoofd weet, echter staat Peugeot niet bekend om hun moeilijke ingenieuze oplossingen, dus ik verwacht niet dat het erg lastig zal zijn.

YouTube heeft vast wel een video online staan
 
Ja die heb ik al gezien maar de een sloopt heel de voorkant en de andere kantelt de voorscherm
Maar bedankt voor je reactie ik ga wel eens kijken zo het is nu droog hier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de koplamp te demonteren zal je ALTIJD de voorbumper moeten afhalen. Ik ben nog geen auto tegengekomen waarbij dit zonder bumper afnemen lukte.

Wat je ook kan doen is: De koplampen demonteren, aan de achterzijde heb je enkele kapjes, als je deze losmaakt kom je bij de lampjes zelf.
Hier kan je met wat perslucht of voorzichtig met een föhn, binnen in de koplamp blazen om deze te doen drogen. Als dit gedaan is, kan je de afdekkapjes opnieuw afdichten, vaak zijn de dichtingen helemaal verduurd of zelfs niet meer aanwezig (kans is groot bij een auto van bijna 20 jaar oud).
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
@Nick Bakker Na dit te bekijken, klopt het wat je zegt, al blijft het een uitzondering. Dus niet altijd MAAR in 99% van de gevallen zal je dus de bumper moeten afnemen, tenzij je een fiesta hebt... ;)
 
Ach, er is een generatie Porsche en Audi geweest waar ze de koplampen konden jatten met een kleerhanger, zonder de bumper eerst te verwijderen. :neutral:
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
@AndyVR - Mijn E36 was het ook gewoon een kwestie van motorkap open en een paar bouten los. ;P Maja, bij de huidige Corsa D moet de bumper eraf door eerst in de de wielkasten naar een verstopte bout te zoeken en dergelijke.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ok, het is intussen 85% van de gevallen zo blijkt... :relieved:
Ik moet dan ook toegeven nooit aan een Porsche of een E36 te hebben gewerkt, wel aan Audi's (veeeeel) maar dat zal dan over een Audi gaan in de periode dat ik nog het snelste zwemmertje was.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Altos
Voor de koplamp te demonteren zal je ALTIJD de voorbumper moeten afhalen. Ik ben nog geen auto tegengekomen waarbij dit zonder bumper afnemen lukte.

Wat je ook kan doen is: De koplampen demonteren, aan de achterzijde heb je enkele kapjes, als je deze losmaakt kom je bij de lampjes zelf.
Hier kan je met wat perslucht of voorzichtig met een föhn, binnen in de koplamp blazen om deze te doen drogen. Als dit gedaan is, kan je de afdekkapjes opnieuw afdichten, vaak zijn de dichtingen helemaal verduurd of zelfs niet meer aanwezig (kans is groot bij een auto van bijna 20 jaar oud).

Peugeot 308 :p
 
Blijkbaar dan toch redelijk wat auto's, geen enkele waar ik met mijn handen aan heb gezeten weliswaar... (2005-2022 aan een gemiddelde van 20-30 auto's/week, voornamelijk Duitse merken).