• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe verkleurde koplampen

@Wesje, de standaard koplampen zijn van glas jah. Maar icm deze GT-Turbo bodykit vallen de standaard EU-koplampen te ver terug en sluiten niet mooi aan. Dit zijn Japanse koplampen, deze zijn wel van plastic!

Maak vanmiddag een close-upje, en dan hoor ik wel wat ik het beste kan doen...
 
De orginele lampen zijn inderdaad gevoelig. Na verloop van tijd woorden ze dof en heb zelf ook regelmatig last gehad van vocht aan de binnenkant van mijn lampen. Wanneer het geregent had. Het trok na een dag wel weer weg. Maar toch erg vervelend en een doorn in het oog.

Daarom heb ik andere koplampen gekocht.
 
Op de foto's is het helaas niet zo goed zichtbaar. Ze zijn duidelijk wat geler dan bijv de knipperlichten..

lampen003.jpg


lampen002.jpg


lampen001.jpg
 
Misschien ben ik ook wel iets té precies :p

Middelste foto zie je een gele/groene waas op de kap, als je tegen de zijkant kijkt..
Bij het knipperlicht is het duidelijk niet.
 
Een restauratie truukje is om deze lenzen, of anders de hele koplampen met zoveel mogelijk eraf gedemonteerd in de afwasmachine te doen met 1 heel blokje, het langste en heetste programma. Dit werkt uitzonderlijk goed op de meeste kunststof lezen maar ook met glas kun je goede resultaten boeken.
 
Dolby zei:
De orginele lampen zijn inderdaad gevoelig. Na verloop van tijd woorden ze dof en heb zelf ook regelmatig last gehad van vocht aan de binnenkant van mijn lampen. Wanneer het geregent had. Het trok na een dag wel weer weg. Maar toch erg vervelend en een doorn in het oog.

Daarom heb ik andere koplampen gekocht.

een bekende opel kwaal, ik had er ook last van, ik heb m`n lampen vervangen door lenskoplampen (orgineel opel, uitgebracht op astra G met xenon), moest wel m`n kabelboom van de lampen aanpassen (andere connectoren).
 
Dit moet echt wel lukken met de Headlight restoration kit,zelfs met PlastX op een handpad of badhanddoek heb ik koplampen die er veel erger aan toe waren toch weer in goede staat gekregen.
Ik zou als ik jou was de Meg's kit aanschaffen ,je zal de koplamen mettertijd toch nog opnieuw moeten aanpakken en voor de achterlichten werkt dit evengoed,dus geen weggegooid geld !
 
Heb van de week dit kit aangeschaft. Ik zeggen dat ik toch een verschil zie. De verontreiniging zit best diep dus zal het denk ik nog een 2de of 3de keer moeten doen..

In ieder geval bedankt voor de tip!