• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe verkleurde koplampen

Nubje

Detailing addict
9 apr 2009
34
65
Zoals de titel het al duidelijk maakt..mijn koplampen zijn dof en gelig, dus verkleurd. Mijn mistlampen ook maar dat is minder zichtbaar omdat de koplampen naast de knipperlichten zitten. Welke niet verkleurd zijn..

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:

- PlastX, helpt niet.
- Turtle chroom poets zou werken, werkt ook niet..

Voordat ik nu weer wat ga aanschaffen wil ik eerst zeker weten dat het werkt! En ik mijn koplampen mooi kan herstellen naar oorspronkelijke of in ieder geval betere staat!

Hier een foto waar het redelijk zichtbaar op is.
Kan als het nodig mocht zijn nog een paar close-ups maken!

lampen.jpg


Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen..ben ten einde raad..

Groetjes,
Roel.
 
Ik denk dat je de koplampen dan toch moet gaan polijsten, lees bijvoorbeeld dit topic maar eens:

https://forum.Carclean.com/cc_postst3376/plastx-werkt-niet.aspx
 
Om de sanding marks weg te halen heb je toch wel een machine nodig. En moet regelmatig tot korrel 400 gaan om alles weg te krijgen. Beginnen met korrel 1500 wet, werkt dit te weinig dan 1200 wet,1000 wet,600wet en eventueel 400 droog.
 
Zou de verkleuring niet aan de binnenkant kunnen zitten?

Probeer eens met een wattenstok of kwastje via het lampgat te vegen op de binnenkant van het glas, om te kijken of daar niet (ook) viezigheid zit.
Als alles altijd waterdicht is geweest zou dat niet veel moeten kunnen zijn, maar toch....

Proberen kost niets... :-b



meuh
 
dutchcardetailing zei:
Je zou kunnen schuren tot korrel 3500 en dan M105 met de hand proberen. Maar weet niet of je alle sanding marks dan weg kan poetsen.
^^ :ja
Als je zou kunnen gaan tot 3500-4000 ,moet je dit toch wel met wat M105 en een oranje handpad wegkrijgen.
Maar het zal toch heel wat moeite gaan kosten.
 
euhh is het niet mogelijk dat je een glazen koplamp hebt?? :weetniet
Hebben daar wel vaker last van, en daar is niks aan te doen behalve vervangen...

is wat in me opkomt.
 
klik: de meguiars headlight restoration kit, misschien is dat iets voor je. Moet je op een boormachine monteren, denk ook wel dat je er sanding marks mee kan verwijderen.
 
Is ook wel een topic over geweest volgens mij.. :auw
Die man had toen ze oude bmw koplampen gedaan.
Maar kan die topic niet weer vinden!
 
Die kit van Meg had ik ook gevonden, maar blijf erg sceptisch. Omdat plastX zelf niet werkt, zou het dan met die polijstborstel opeens wel werken?
Nee zijn plastic koplampen, van binnen altijd droog geweest. Geen vocht te bekennen en is van binnen uit niet weg te poetsen..
Is dat polijstbal ding van Meg niet los te krijgen? Aangezien ik al plastX heb.

Bedankt voor de hulp so far!
 
ik kom de laatste tijd veel astra`s (G), maar ook andere merken tegen die ook dit probleem hebben, deze hebben ook plastic koplampen.

zou het misschien kunnen dat het plastic gewoon door de weersinvloeden gewoon gaat verkleuren, misschien dat het plastic uitdroogd of zo en hele kleine haarscheurtjes gaat vertonen waar het vuil in kan verzamelen, dit is maar een vermoeden hoor.
 
Ik heb ditzelfde met de achterlichten van mijn Marea, ook ik heb PlastX geprobeerd en ook zonder resultaat.
Bij mij inderdaad vaal geworden en ook al met meerdere middeltjes geprobeerd (o.a. Commandant 4, Duper Resin Polish) maar nog steeds geen super resultaat.
Zou schuren(korrel 1000 en hoger) dan echt de enige oplossing zijn??

Ik hou je topic in de gaten, ben benieuwd wat je bevindingen / oplossingen zijn.

Succes

Sebastiaan
 
No offence, maar zijn er ooit andere koplampen in gegaan dan? Want ik zie dat je Starlet van 1993 is, destijds had je bijna nog geen plastic koplampglazen. Volgens mijn toyato kennende kennis zaten destijds ook in een Starlet geen kunstof lampglazen.

:weetniet
 
DAPpere DoDo zei:
ik kom de laatste tijd veel astra`s (G), maar ook andere merken tegen die ook dit probleem hebben, deze hebben ook plastic koplampen.

zou het misschien kunnen dat het plastic gewoon door de weersinvloeden gewoon gaat verkleuren, misschien dat het plastic uitdroogd of zo en hele kleine haarscheurtjes gaat vertonen waar het vuil in kan verzamelen, dit is maar een vermoeden hoor.

De Zafira A's en Vectra B's hebben hier ook veel last van.
Denk dat eea ook veel te maken heeft met onderhoud, als ik kijk naar de modellen die standaard waren uitgerust met koplampsproeiers bijvoorbeeld, dan zie ik bij die modellen in 99% van de gevallen alleen maar heldere units.


Gr. Arjan