• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe waas coating

RobertRvZ

Detailing addict
6 mei 2018
15
60
29
Otterlo
Goedemorgen,

Ik heb nu een kleine 2,5 jaar een coating op de lak zitten. De coating zou een levensduur van circa 4 jaar moeten hebben, of dit in de praktijk haalbaar is laat ik even in het midden. Echter, na 2 jaar is hier een doffe waas op gekomen (zie foto)

Ik heb inmiddels “alles” geprobeerd wat mij geadviseerd is door het bedrijf welke de coating aangebracht heeft, en de fabrikant van de coating maar helaas zonder resultaat. Ze vermoeden dat het gekomen is door de detailer spray omdat ik die elke keer na het wassen gebruikt heb. Dit deed ik voorheen ook toen ik nog gewoon een wax erop had en zonder problemen. De detailer spay is overigens van dezelfde fabrikant als de coating, shampoo en foam.

Ik ben inmiddels in het stadium aanbeland om de coating er “af” te poetsen omdat ik het zo ook niks vindt. Hebben de kenners hier nog tips of tricks?

Bijlagen

• IMG_6172.webp
    IMG_6172.webp
    73,1 KB · Weergaven: 46
Wat meer info over merk en type coating kan helpen met de juiste oplossing vinden. Verder is de vraag of de opgegeven levensduur opgegeven is voor een simpele enkellaags coating of voor een gelaagde coating waar verschillende coatings over elkaar gezet worden. Daarnaast zijn de omstandigheden (gereden km's, parkeren buiten of beschermd van invloed op de levensduur, en of je wel of niet onderhoudsproducten voor je coating toepast (zoals bijv. Cure voor Gyeon coatings).

• Leuk
Reacties: bros
Het is een coating van Labocosmetica. De auto wordt gewassen met de shampoos van hun in de volgorde zoals ze deze voorschrijven, de gebruikte quick detailer en foam zijn ook van Labocosmetica.

De auto staat buiten en na het aanbrengen is er circa 20.000km mee gereden.

Het zou heel goed kunnen dat na 20k en 2.5jr de coating redelijk klaar is. Helemaal als de auto buiten staat.

Hoe is de waterafstotendheid van de coating zonder de detailspray?

Het zou ook niet goed uitgepoetst residu kunnen zijn van de detailspray, maar dat moet na een wasbeurt wel weg zijn.

Kunnen veel variabelen zijn.

• Leuk
Reacties: bros en AndyVR
Geef hem eens de "3PH wash" zoals Labocosmetica zelf ook promoot.
Bij onze gecoate auto heeft dat destijds veel geholpen.. alle opgedroogde kalk- en mineralen resten van het 'even afspuiten' waren toen weg. En alles weer glad.

• Leuk
Reacties: RedCat
Het zou heel goed kunnen dat na 20k en 2.5jr de coating redelijk klaar is. Helemaal als de auto buiten staat.

Hoe is de waterafstotendheid van de coating zonder de detailspray?

Het zou ook niet goed uitgepoetst residu kunnen zijn van de detailspray, maar dat moet na een wasbeurt wel weg zijn.

Kunnen veel variabelen zijn.
Dat hangt er vanaf hoe je wasbeurt eruit ziet

Ik vermoed een van de detailsprays niet goed uitgepoetst.
Welke van de 2 gebruik je? De 2.0 versie of de SiO2?

Ik las onlangs een verhaal van een "certified labocosmetica" detailer dat die coating na een jaar wel einde oefening zijn..of het waar is laat ik in het midden.

Je zou nog eens Gyeon Restart Wash kunnen gebruiken.

Ik vind 2,5 jaar ook al best lang.
De aantal jaren die gepromoot worden, worden toch nooit behaald of wel? 4 jaar, 7 jaar, tot wel eens 9 jaar zien voorbij komen...
Misschien als de wagen sinds de coating in een droge garage gestald wordt.

• Leuk
Reacties: bros
> groter dan 4 jaar geloof ik ook niet in, er zijn gewoon weg te veel invloeden en omstandigheden die het kunnen beïnvloeden.

Als een auto echt juist is voorbereid, de coating juist is aangebracht en regelmatig op de juiste manier gewassen wordt.
Dan is tot 3 jaar het echt wel haalbaar.

Ik heb de ervaring met de coatings van Gyeon dat ze langer blijven zitten dan hun opgegeven standtijden.
Cancoat zit bij mij zeker langer dan 6 maanden en ik denk dat 12mnd wel haalbaar is al merk je wel dat tegen het einde van de 12 mnd de rek er wel uit is.
Pure zat bij mij ook richting de 2 jaar op de BMW en heb em toen ingeruild.
Op mijn Corolla zit het laagje pure nu ook +/- 2 jaar en doet zijn werk op zich nog oké . Wel is het zo dat de Corolla eerdaags weer iets van cerabide of Mohs gaat krijgen. Bij mij is 2 jaar wel een beetje de max in de zin dat ik her en der ook al sporen van swirls enz begin te zien dus ook al zit je coating 5 jaar die swirls ontkom je ook niet aan.

Vrij recent heb ik bezoek gehad van iemand die op zijn auto een half paneel had behandeld met een test (certified) coating van Gyeon en die zat al vanaf 2019 bij het afspuiten van de auto was dat duidelijk te zien.
Op het moment dat bv het hydrofobische gedrag van een coating afneemt wil nog niet zeggen dat de bescherming weg is (het laagje zelf zit er dan nog wel).

• Leuk
Reacties: bros en RedCat
> groter dan 4 jaar geloof ik ook niet in, er zijn gewoon weg te veel invloeden en omstandigheden die het kunnen beïnvloeden.

Als een auto echt juist is voorbereid, de coating juist is aangebracht en regelmatig op de juiste manier gewassen wordt.
Dan is tot 3 jaar het echt wel haalbaar.
Ik blijf echt mijn twijfels houden daarover.