• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe waas coating

@Juffer1 waar we naar keken was een achterklep van een auto waarbij de ene helft met die test coating was behandeld en de andere helft niet en dat was duidelijk te zien waar bv het plakband heeft gezeten. Was die coating nog helemaal super? Zeker niet maar er was duidelijk verschil te zien en dat vond ik best opmerkelijk.

• Leuk
Reacties: Mark96 en Altos
@Juffer1 dat heb ik dus precies hetzelfde! Passat van kennissen ook pas gedaan, wassen met PB Slick en een ronde wetcoat. Mooie beading. Onze Fiat stond in de coating,net zo. Dusja.... Waar kijk je dan precies naar?

Als de 3PH was methode niet heeft geholpen. Ja wat dan nog wel...
Bij de 3ph was je namelijk ook een keer met een zuurdere shampoo.
Als het alleen om een vette waas gaat. Wellicht bied een ontvetter zoals Gyeon Prep nog uitkomst? En anders zou ik het ook niet meer weten. Dan lekker de boel opnieuw aanpakken.

• Leuk
Reacties: bros
@RobertRvZ : ik zie nu pas dat je uit t Harde komt.

Mocht je de rit naar Harderwijk aandurven dan wil ik wel met je meekijken of een Prep / EX of Prof Polish een oplossing voor je vlekken kan bieden.

Gyeon Prep (oude fles, roze inhoud) heb ik ook geprobeerd zonder resultaat. Ik “erger” me er al aan sinds september vorig jaar dus al een hoop geprobeerd haha.

Ik heb er vrede mee als de coating er definitief af gaat maar het liefste zonder polijstmachine vanwege het gebrek aan binnenruimte. Ik denk dat ik mijn geluk toch ga beproeven met de PB PP!

Vraag mij eigenlijk af of het wel OP de coating zit. Misschien dat de hechting op die plek niet zo lekker is?

+1 voor Juffer; Polijsten deed ik voor 95% buiten. Zolang ik maar schaduw had en de buitentemperatuur niet te hoog lag. ;)

Dat is een gewetensvraag, dat durf ik zo niet te zeggen.

De 3PH wash heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Overigens was ik de auto altijd met die shampoos in de voorgeschreven volgorde.

De beading na het wassen is wel minder dan toen hij er net op zat.

Iemand hier ervaring met Poorboys World Professional Polish?
Ik zag m voorbij komen op de socials van CC. Ik gok dat deze de waas/restanten van de coating er wel af kan krijgen?
De 3PH wash die hierboven wordt vermeld is toch hetzelfde als uit het filmpje?