• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Domo MW300 mini washmachine

DT89

Detailing addict
31 aug 2015
136
63
Mede-detailers

Aangezien ik niet goed wist waar te plaatsen heb ik het maar bij overige producten gezet.

Ik heb thuis nog een domo MW300 mini wasmichine gevonden die we niet meer gebruikte.
http://www.vandergragt.nl/bovenladers/3929-domo-mw300-draagbare-wasmachine-140w-5411397005601.html
conv_2770.jpg

Direct maakte ik de link met mijn poetsdoeken.
Gisteren een eerste wasje gedaan met 3 piccolo nero's en 2 peluche verde's.

Aangezien ik op het forum had gelezen dat je goed doeken/pads kan wassen met enkel wat APC heb ik dit dan ook gedaan.

Werkwijze:
1. Het toestel zelf vullen met warm water
2. Doeken erin gooien (zeker zien dat ze onder staan)
3. Scheutje dreft of APC erbij
4. Timer opzetten (kun je kiezen gaande van 3min tot 15min)
5. Na het wassen het toestel leeg laten lopen, terug vullen met proper water om na te spoelen.
6. Drogen (ophangen of droogmachine)

Voordeel:
1. Machine enkel en alleen voor u poetsgerief
2. Klein en compact dus makkelijk op te bergen
3. Overal te gebruiken (enkel stopcontact voorzien)
4. Super resultaat met scheutje APC
5. Niet echt arbeidsintensief

Nadeel:
1. Doeken moeten goed nagespoeld worden anders nemen ze vuil water op, heb ze 2x 3min nagespoeld.
2. Zelf warm water erin doen


De ervaring heeft me geleerd dat de doeken er zeer proper uit komen, mits goede spoeling. Ik ga het toestel blijven gebruiken aangezien het toch vrij makkelijk in gebruik is en het is enkel voor mijn poetsgerief.

Hoe het reageert op pads moet ik nog testen.
 
Doeken met APC, Dreft? Dan gaat de kwaliteit er wel van af op den duur. Over pads in een was machine hebben we pas gezien dat sommige pads er door overlijden. Natuurlijk niet allemaal maar met de hand uitspoelen/wassen gaat veel sneller en beter. Ik denk dat dit een leuk machientje is voor een paar doeken. Echter heb ik na een weekend detailen toch wel een volle (grote) trommel vol doeken. Maar voor de meeste zal dit volstaan met een goede MF Restore middel uiteraard;)
 
Ik was mijn doeken met een vloeibaar wasmiddel van de Lidl. Hier zitten geen wasverzachters of andere vergelijkbare stoffen. Althans, dit heb ik op meerdere forums gelezen en toevallig hadden wij dit zelfde wasmiddel in huis.

Tot op heden blijven de doeken zacht en klitten de ''micro''vezels niet samen tot gewone vezels.

Ik zou de machine bijvoorbeeld wél gebruiken voor mijn goedkope hoerendoekjes die voor vieze klusjes gebruikt worden en een paar cent kosten. (Action MF)


Greetz
 
Tsjah, een beetje hippe wasmachine heeft een microfiber programma, waar die ook kort op wast, (enorm-handig, wasmachine en droger gedragen zich zichtbaar ook echt anders) Ik zet hem daarbij altijd op het kortste programma of hij stopt eerder afhankelijk van het gewicht aan doek,... want krijg die 7kg trommel toch niet helemaal vol met microfiberdoeken,... Scheutje microfiberwash erbij en klaar!

Makkelijker dan heel dat gedoe om steeds een paar doekjes te bewerken in zo'n mini-ding ;)