• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droogdoek Monello of Delirium

lolwash

Detailing addict
5 feb 2015
75
55
Goedeavond,

Ik ben van plan binnekort een droogdoek bij te bestellen.
Beschik momenteel over een Delerium orange droogdoek voor het 'drogen' van de auto. Nu wil ik er eentje bijbestellen zodat ik met twee doeken de wagen kan drogen.
Ik ben aan het twijfelen tussen de Delerium of de Monello senza acqua droogdoek. Waar hebben jullie de beste ervaring mee :-D?

Zelf heb ik ook een kleinere versie van de Monello, de Monello senza acqua piazza, maar ik weet niet of deze te vergelijken is. Want ik heb de indruk dat deze goed is voor kleinere oppervlakte(niet door het formaat) maar niet zo goed voor grotere, hij lijkt minder water te kunnen opnemen.

OF eventueel andere doeken die misschien NOG beter zijn :)?

De grote broer van de Monello is een fijne doek vind ik. Gebruik de kleine zelf ook icm droogblazen. Voor jou gebruiks doel zou ik de grote nemen. De Autofinesse Aqua Delux vind ik de beste ooit gebruikt maar CC heeft die niet helaas.

Ik heb ze ook beide (de Monello en de CSF Delirium), maar omdat mijn Sensa Aqua iets zachter aanvoelt pak ik die als eerste.
Voordeel van beide ten opzichte van de Gyeon: ze kunnen in de droger.

Jullie hebben het allemaal over de Gyeon Silk Dryer XL dan ?
Misschien wel het overwegen waard voor ook eens naar deze doek te kijken:ja. Wat is dan juist het verschil tussen de silk dryer en de Soft dryer?

ik heb ze beide, de monello is iets groter dan de delirium, dus omdat ik wrijf i.p.v. dep moet ik hem iets meer opvouwen anders werkt het niet zo lekker, de eertse keren vond ik de monello niet zo lekker werken maar dat wordt steeds beter.

lolwash;n435274 zei:
Wat is dan juist het verschil tussen de silk dryer en de Soft dryer?

Zou dan de vraag iets uitbreiden, wat is het verschil tussen de volgende droogdoeken:

- https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Waffle_Dryer_XL_60x80cm_Waffle_Drier_60x80_103042
- https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Soft_Dryer_60x80cm_Soft_Dryer_103050
- https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Silk_Dryer_XL_70x90cm_SilkDryer70x90cm_103275
- https://www.Carclean.com/product/Monello/Senza_Acqua_Drying_Towel_70x80cm_MSA0101_102091

Er is afgelopen zomer 1 van bovenstaande Gyeon-doeken een give-away geweest bij de CC-dag, dus daar zijn er meerdere van in omloop
(en hopelijk ook bij meerdere forum-leden).

Ik weet niet welke precies weg is gegeven, maar ik heb de gyeon silk xl in bezit.

Ik heb ook 2 doeken van Monello die het ook prima doen, maar ik vind de Gyeon net dat beetje beter drogen dat ik altijd na deze grijp. In mijn beleving glijt hij ook net was soepeler over de lak.

Ik heb mijzelf mede dankzij jullie tips een Gyeon Silk Dryer XL aangekocht in plaats van opnieuw een delirium:innocent:.
En de auto heeft vorige week zijn eerste wasbeurt met de nieuwe doek(de Gyeon) gekregen en ik moet zeggen dat hij mij aangenaam verrast heeft!Ik heb de indruk dat hij nog NOG ietsje meer vocht opneemt en minder strepen nalaat, hij voelt ook zachter aan dan de Delirium.

Enkel is het wel een beetje moeilijk vergelijken omdat ik ondertussen de Delirium al even heb en zodus de Delirium misschien al wat van zijn 'kracht' heeft verloren.

Maar dus bedankt voor jullie tips!:D

Ik ben blij dat hij bevalt!

Ik ben ook super blij met de silk dryer! En net zo blij met de mitt die net iets lekkerder over de lak glijd.