• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

droogmaken na het kleien

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
Hoi,
Als ik gekleid heb moet je de auto droogmaken want er zit natuurlijk die lubirant(glijmiddel)op de auto,moet je de auto dan afspoelen met schoonwater en dan droogmaken.

Zoja kan ik ook droogmaken met een grote zachte badstofhanddoek(nieuw) ipv mega mega towel zo bespaar ik weer geld uit,en kan ik nog wat andere dingetjes shoppen.

Groetjes Jordy
 
Wassen en drogen is een optie of zoals je zegt afdrogen met een goede MF doek. Je gaat toch niet besparen op 1 MF doek he?! :s
 
Xizer zei:
Wassen en drogen is een optie of zoals je zegt afdrogen met een goede MF doek. Je gaat toch niet besparen op 1 MF doek he?! :s

nee ik dacht voor het droogmaken een mega doek te halen maar kan het ook met een goedkopere mf doek of handdoek zoals ik al eerder aangaf.

bij de action liggen ook goeie dikke mf doeken,het is toch maar na het kleien er gaat daarna nog genoeg gebeuren waar ik de duurdere doeken al voor in huis heb.

groetjes jordy
 
Tjah je moet het zelf weten, maar als je na het kleien krassen maakt en je die er vervolgens met de volgende stappen uit wil halen weet ik niet of je wel zo slim bezig bent.....
 
kane zei:
nee ik dacht voor het droogmaken een mega doek te halen maar kan het ook met een goedkopere mf doek of handdoek zoals ik al eerder aangaf.

bij de action liggen ook goeie dikke mf doeken,het is toch maar na het kleien er gaat daarna nog genoeg gebeuren waar ik de duurdere doeken al voor in huis heb.

groetjes jordy

Voor het kleien, na het wassen, droog je wagen niet af, maar begin direct met kleien. As je dan je wagen na kleien afspoelt droog je hem met je gewone droogdoek. (Ik heb gewoon meerdere droogdoeken, maar da's ieder zijn eigen keuze natuurlijk)
 
-Vanquish- zei:
Voor het kleien, na het wassen, droog je wagen niet af, maar begin direct met kleien. As je dan je wagen na kleien afspoelt droog je hem met je gewone droogdoek. (Ik heb gewoon meerdere droogdoeken, maar da's ieder zijn eigen keuze natuurlijk)

ik heb een goeie droogdoek van cobra dus dan was ik de auto, dan kleien erna afspoelen en dan droogmaken met die droogdoek van cobra.
Dan ben ik er toch ook,tuurlijk wil ik geen krassen maken na het kleien.

groetjes jordy
 
Welk glijmiddel heb je voor het kleien? (jaja, ik bedoel het NIET dubbelzinnig :D)
De Bilt Hamber klei kan je gewoon met water gebruiken, voor o.a. de Poorboys klei heb je nog iets extra''s nodig. Die zou ik zeker wel gebruiken, ondanks dat de auto nat is na het wassen zonder drogen
 
ik wil de klei set van megs gaan bestellen zit een fles spray bij.(goeie keuze:)^ ???????)

Groetjes Jordy
 
kane zei:
ik wil de klei set van megs gaan bestellen zit een fles spray bij.(goeie keuze:)^ ???????)

Groetjes Jordy
Grappig je zoekt alles uit om te besparen op een mf doek en dan ga je voor een set van 22.50 waar je 5o gram klei bij krijg :D

Zal je even helpen dan ;) Klikkerdklik

Dan houd je nog 5 euro 50 over 8-o
 
Hm.. Vroeger was het 100gm ,ja dan kan je ook beter iets anders kiezen. Maar het zijn wel fijne producten om mee te werken ,zeker als het je eerste keer kleien is.

Je zou ook voor de Dodo Born slippy kunnen kijken en een aparte klei blok er bij kiezen.
Of inderdaad de Bilt Hamber ,maar zoals ik al zij ,de Megs kit is ook goed alleen heb je dan maar een klein stukje klei.
 
Ik zou lekker voor de PB varianten gaan.
De Clay daarvan is wel wat stugger maar vindt ik veel beter werken icm de Spray & Wipe.

Overigens droog ik de auto wel eerst af voordat ik clay, dit om (witte kalk) vlekken te voorkomen.

Gr. Arjan
 
PB clay & spray & wipe vindt ik ook heel fijn!

Overigens, als ik ga kleien. Doe ik eerst mijn auto wassen. Droog maken met 1 droogdoek. Kunnen wat restjes water zijn. Die laat ik voor wat het is. Vervolgens me kleiblokje en spray & wipe er bij. En kleien maar! Daarna maak ik het wel droog met een mf-doek. En na afloop van heel de auto, ga ik hem nog eens naspoelen, en opnieuw drogen alvorens ik ga polijsten o.i.d. Is misschien maar 10min. extra tijd die je kwijt bent voor het extra drogen :roll
 
ThaBird zei:
Grappig je zoekt alles uit om te besparen op een mf doek en dan ga je voor een set van 22.50 waar je 5o gram klei bij krijg :D

Zal je even helpen dan ;) Klikkerdklik

Dan houd je nog 5 euro 50 over 8-o

bilt hamber had ik ook gevonden in de shop,en er staat bij kan ook alleen met water maar her en der op het forum werd toch aanbevolen om er een flesje lubirant(of zoiets) erbij te gebruiken kom ik toch duurder uit,en besparen als het aan mij ligt niet maar goed ben niet alleen thuis:grinning:

daarom dacht ik aan megs zit namelijk spray bij,en bij een klei +spray kom ik toch als ik even snel reken op een 10 euro meer,maar het is nog niet zover dat ik me volgende bestelling de deur uit gooi dus heb nog even om rustig te lezen en te kijken hier op het forum.

Groetjes Jordy
 
Er nog niet uit Jordy? Ik zou toch voor Bilt-Hamber met Spray & Wipe gaan zoals al eerder werd aangegeven. :ja
 
Rubba zei:
Er nog niet uit Jordy? Ik zou toch voor Bilt-Hamber met Spray & Wipe gaan zoals al eerder aangegeven werd. :ja

er nog niet uit ja sorry ben helemaal nieuw in deze car cleaning wereld,mijn eerste bestelling ben ik helemaal mee in me nopjes,me tweede bestelling wil ik heel goed overwegen omdat dat waarschijnlijk me laatste grote bestelling is.
Ik had goeie berichten gelezen over de klei set van megs,maar goed nu hoor je weer allerlei andere merken,dus ben ik alles rustig aan het doorlezen.
Ik wil wel een soft klei want ik wil vooral in het begin zo veilig mogelijk werken,heb geen zin om voor onverwachte verassingen te staan.

Groetjes Jordy
 
Rubba zei:
Jij komt er echt wel uit :-b

Dat denk ik ook wel maar soms duurt het even:grinning:
Ben me nu aan het verdiepen in de verschillende klei soorten,en er is genoeg]-0 dus dan kom ik er nooit meteen 123 uit.

Maar bilt hamber zegt met water,is dit nu wel of niet aan te raden(water met druppeltje shampoo),of zal ik echt met klei moeten werken + een goeie spray.

Groetjes Jordy
 
Jordy, wil je trouwens ook in de zon gaan clayen ?

Heb zaterdag nog 2 auto's geclayed. 1 met de Mequiars en de bijgeleverde Mist & Wipe en de andere met PB's clay en PB's Spray & Wipe.

Als je in de zon op een warme auto wilt clayen zou ik zeer zeker voor de PB's variant gaan. Deze droogt namelijk lang niet zo snel op / in als de Meq's

Sucses met je keuze !

Gr. Arjan