• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droogtijd bij gebruik extractor.

rallimart

Detailing addict
6 aug 2012
455
50
57
Zoals de titel al zegt.
Als je een extractor gebruikt, hoelang duurt het voordat je weer op je stoelen kunt zitten?
 
Ja kan er meteen al weer op gaan zitten :D

Is heel afhankelijk van het weer/omgevingstemperatuur.
Wat ik altijd doe op de koudere dagen is de motor laten lopen en het interieur met warme lucht via de roostertjes laten "drogen". Raampjes heb ik altijd op een kiertje zodat het vocht er ook uit kan voor het grootste gedeelte.
 
Ligt er maar net aan hoeveel water je gebruikt en hoelang je zuigt. In je autostoelen zit ook vulling. Als je veel water gebruikt gaat het daar ook in zitten. Als je de autostoel oid insprayed zal dit veel schelen in tijd.

Conclusie: meer info nodig hoe je te werk gaat...en zelfs dan is het een kwestie van gissen.
 
Kan je inderdaad moeilijk inschatten aangezien het er vanaf hangt hoelang je met de extractor bezig bent geweest. Dat gaat bepalen hoe nat de stoelen zijn en hoelang ze gaan moeten drogen. Ik vrees echter dat bij deze temperaturen je er niet moet op rekenen dat ze na een nacht of enkele uren droog gaan zijn.
 
de keren dat ik een extractor heb gebruikt (gehuurd) heb ik daarna een vochtvreter in de auto gezet (misschien als tip)
 
Heb nog geen extractor, maar er komt er wel één.
Waar het mij om gaat, als ik een auto een full detail geef.
Kan de persoon waar de auto van is, die avond zonder natte kont weer naar huis rijden :)
En dat je de stoelen beter met een losse sprayer in kon sprayen , had ik al gelezen.
 
Handdoek/kleed/plastic zak op de zitting leggen bv
De bestuurders stoel als eerste doen natuurlijk.
 
of een regenbroek aantrekken rofl .

Let er wel mee op. Een college van mij wilde laatst ook vochtkringen met mijn extractor weghalen...was geen problem, echter was hij ook aardig happy met die extractor in zijn handen. Om een lang verhaal kort te maken:

Als je op natte delen gaat zitten en er zit veel vuil in, dan duw je dit met je billen naarboven. Het gevolg is dat diepliggend vuil in je bekleding komt. Op zich niet erg, want dat haal je er dan ook weer uit. Dit was alleen niet gebeurd als de zetel droog was.
 
Waar het mij om gaat, als ik een auto een full detail geef.

Als je meerdere dagen bezig gaat (Full-detail?) lijkt me dat niet zo'n probleem, dan de 1e dag het interieur pakken, raampjes op een kier en desnoods een klein electrisch kacheltje (of goeie ventilator) er in zolang je in de buurt vd auto bent.

Het kan sowieso varieren per auto, de ene bekleding is na "droogzuigen" al voor 80% droog, terwijl de andere vaak echt nog wel even een paar uur moet drogen.
 
Mijn ervaring : Gewoon uitstellen tot het beter weer wordt. Met deze temperaturen werken je polijstmiddelen niet goed, je wax cured niet lekker, en je extractorwerkzaamheden zorgen voor vochtproblemen.
 
Ik merk dat ik toch echt langer moet doorwerken bij deze temperaturen hoor. En aangezien ik meestal Duitse wagens voor de kiezen krijg, die vaak voorzien zijn van een harde lak is dat dubbelop.

Het is doenbaar, maar optimaal is het niet, wellicht had ik dat erbij moeten zetten, een wax laten curen lukt uiteindelijk ook, maar gaat tergend langzaam.