• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ducati 749 2004 & 2005

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Hier het verslag wat eerst maar de bedoeling was dat het één Ducati zou zijn maar twee zijn geworden.
Reden dat het er twee zijn geworden is dat ik de tank van de 2005 even machinaal moest polijsten en nadat dit was gebeurd was de tank veel roder en dieper van kleur dan de kuipdelen.
Dus beide Ducati's hebben uiteindelijk dezelfde stappen ondergaan.

Beide tanken eerst gepolijst met de rotary met daarop een finishing pad (3") en als polijstmiddel de Poorboys World Proffesional Polish 2 behandeld.
Vervolgens met de Rotary en finishing pad beide motoren geheel behandeld met de Poorboys World Proffesional Polish finishing en de onbereikbare plaatsen met een hand pad nagelopen.

Daarna alles met de hand behandeld en hieronder in stappen samengevat.

- Dodo Juice Lime Prime Lite.
- 2x Surf City Garage Barrier Reef (wax)

Ook hierbij gebruik gemaakt van de Dodo Juice Fantastic Fur doeken.

Kunststof behandeld met de Smartgel.
Zitdelen gereinigd met Gliptone Leather Cleaner en afgewerkt met de Leather Care.
Banden behandeld met Wolfgang Black Diamond.

Hierbij de foto's, de Ducati zonder zadel is de 2004 uitvoering die nog "Under constuction" was.
Als eerste de foto's voor waarvan ik van de 2005 niet had gedaan omdat deze niet de bedoeling was om te detailen maar wel de lichte beschadigingen van de tank is vast gelegd.

IMG_1323.webp

IMG_1325.webp

Hieronder de mindere plekken in de tank van de 2004 Ducati Voor de polish behandelingi

IMG_1324.webp

Eindresultaat

IMG_1338.webp

Hieronder de mindere plek van de 2005 Ducati voor de behandeling

IMG_1326.webp

[/B]Eindresultaat[/B]

IMG_1334.webp

IMG_1337.webp

IMG_1339.webp

IMG_1340.webp

IMG_1348.webp

IMG_1347.webp

IMG_1343.webp

IMG_1345.webp

IMG_1346.webp

IMG_1351.webp

IMG_1350.webp

Bedankt maar weer voor het lezen.

Nice nice nice :love

Maarre, een dressing op de banden is een echte no-go.

Als de bestuurder met het knietje aan de grond de bocht doorgaat, dan gaat ie echt op z'n plaat....

Om Stimpy68 (motorrijder) te quoten:

stimpy68 zei:
Mooi resultaat met toch een klein puntje van (veiligheids) kritiek... Hoe mooi het ook is, het is het beste om geen tyre gel te gebruiken op motorbanden....neem simpel weg het risico niet....

;)

Kan je met dit soort motoren hard door de bocht dan??? :-b

Ben geen motor liefhebber, maar dit ziet er geweldig uit! Wellicht combi van techniek en kleur? Als ik motor zou gaan rijden, dan is dit de machine voor mij.

Robert

Bedankt mannen.
Wat betreft de tyre-dressing hebben we na het maken van de foto's het loopvlak afgenomen met wasbenzine en loopvlak is nu niet meer glad.
Wel goed dat je het vermeld voor de overige mensen.

Goed bezig, je ligt namelijk instant op je gezicht als je met dat gedeelte van de band de weg raakt.. Wel een erg mooi resultaat op een paar erg mooie motors

Gliptone heeft overigens weinig effect omdat (race) motoren zelde tot nooit een leren zadel hebben, zijn bijna allemaal kunstof.

Thanks Emiel.
Wat ik ook zojuist heb vermeld in het Suzuki topic was ons doel om de cockpit spray aanslag te verwijderen en de Care versie maakte het weer mooi zwart en bleef stroef aanvoelen.

Kan je der misschien eentje in mijn garage komen zetten?
Al is het maar om hem af en toe te mogen starten, ik ben zot van dat geluid.

Prachtige verbetering van een zeer mooie moto ! :-)^

132717995.webp

126187423.webp

Even snel gepoetst met fotoshop mijn duc lol , ik gebruik castrol bike & polish moet zeggen dat ik het zeker niet verkeerd vindt, doe er soms ook mijn auto mee jammer dat ze het hier niet verkopen.

Voor de liefhebbers meer foto,s op www.pbase.com/pretoogjes

Bedankt mannen voor de leuke reacties en @pretoogjes jouw bike mag er ook zijn, een bijzonder mooie verschijning.