• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Earl... (ook) hier!

Mondiaan

Detailing rookie
7 jun 2008
30
0
Hallo allemaal,

Ik ben Mondiaan (Earl is mijn echte naam) en ben nieuw hier op het forum.
Nadat ik sinds kort eigenaar ben van een splinternieuwe nieuwe Ford Mondeo, ben ik me aan het verdiepen in het Car-Detailing…

Om meteen een (goede) start te maken met mijn nieuwe hobby, heb ik zojuist maar meteen even gewinkeld in de webshop en heb daar de volgende items aangeschaft:

Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar - 532ml
Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel
Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber Towel
Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo - 532ml
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml

Het lijkt mij in ieder geval een goede start om mijn Mondeo in goede conditie te kunnen houden… of hebben jullie nog tips?
In ieder geval zal ik eens verder kijken wat er hier op het forum zoal geschreven is. Ik weet zeker dat ik hier heel wat kan leren van jullie ervaringen e.d..

Oh ja, het lijkt me eens leuk om ergens bij iemand, of op één of ander event in de “keuken” te op het gebied van van Car-Detailing te kijken. Zijn er bijvoorbeeld fanatiekelingen in de omgeving van Utrecht, die ervaren zijn in de diverse poetstechnieken en die bereid zijn om mij te helpen in korte tijd bij te babbelen over dit fenomeen?

Binnenkort zal ik nieuwe foto's schieten van mijn Mondeo, maar dan alleen als hij er superrrr bij staat! Helaas is dat nog steeds niet het geval en daarom staan er hieronder een paar foto's van toen hij werd afgeleverd bij de dealer en tijdens de meivakantie op de camping. Het wordt dus tijd voor echte foto's.

Tot ziens op het forum! 8d

Groet,
Earl


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Welkom Earl!

Leuk uitgebreid voorstel topic! Je hebt genoeg hulp zie ik op de laatste foto's! :)^

Trouwens, erg mooie auto. Zeer geslaagd ontwerp!! :star

Ik heb inderdaad nog een tip/aanvulling voor je set:

Een kleikitje! :ja

Als je die nog niet hebt is dat echt onmisbaar in je verzameling!

Met de klei haal je de vastzittende vervuiling die op je lak zit eraf, de perfecte voorbereiding voor je wax!

Groeten,

Tim

P.S. Bedankt voor je bestelling!
 
Bedankt voor je reactie Tim,

Begrijp ik het dan goed dat je klei enkel "lokaal" gebruikt voor bijvoorbeeld hardnekkig vuil, of moet je dit over de hele auto toepassen als basis?
 
Welkom Earl! Je hebt de kids al goed getraind zo te zien... ;)

Kleien doe je in principe over de hele auto, maar de vlakke delen en met name de voorkant van de motorkap en dak (evenals de achterkant van de auto) vangen meer vuil op dan bijvoorbeeld de portieren. Dus die delen behoeven meestal wat meer aandacht bij het kleien. Je zult het zelf wel zien waar de klei het meest verkleurt... :ja
 
Welkom Earl,

Je zult versteld staan hoeveel vuil er af komt met klei op een ogenschijnlijk 'brandschone'auto...:star

Mooie Mondeo!!:cool:
 
Welkom op het forum!
En die nieuwe Mondeo is een hele vooruitgang als je kijkt naar zijn voorganger. :cool:
 
Welkom! Mooie mondeo... en de kleur... een HOGE glim capaciteit!
Have fun! 't is verslavend... dus zeg later niet dat ik je niet gewaarschuwd heb! :-"
 
Welkom op het forum Earl. In de webshop kan je idd genoeg vinden aan spulletjes om je ford in topstaat te houden.
En super handig hoor, 2 hulpjes erbij!
Super geregeld.

Joost
 
Bedankt allemaal voor de leuke reacties.... pfff "even" het forum (en ook die van Meguiars) doorlezen zeggen ze... maar dat valt niet mee.
Anyway, inmiddels heb ik mijn bestelling binnen (bedankt Tim voor de snelle service + extratje :cool: ) en wil zo snel mogelijk aan de slag.

Jammer dat het weer er dit weekend wat minder goed uitziet, maar goed... we zien wel.
In ieder geval zal ik proberen om het hele cleaning proces op de foto te zetten en later voorzien van tekst en uitleg, en hoop daarna op goede tips en eventuele verbeterpunten e.d.
 
bedoel je een foto van mijn splinternieuwe set:

Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar - 532ml
Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel
Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber Towel
Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo - 532ml
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml

+

Meguiars - Smooth Surface Clay Kit ???
 
Ik denk dat het vraagteken aan het einde van zijn bericht gerelateerd is aan zijn eerste zin.
Deze bevat een vraagstelling.

Mondiaan zei:
bedoel je een foto van mijn splinternieuwe set:

Normaliter gezien is dit gebruikelijker:

Bedoel je een foto van mijn splinternieuwe set?

Voorzover de wijsheden omtrent de Nederlandsche taal. ;)

Joost