• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een echte beginner ..

Henk-ale

Detailing trainee
10 nov 2008
4
47
Hallo,

Ik ben me al even wat aan het orienteren geweest op het forum en de webshop en heb zodoende de beslissing genomen dat het toch echt tijd word om eens flink te gaan poetsen!,^^
De bedoeling is dat ik me ga uitleven op m'n golf 3 vol met swirls , er valt een hoop eer aan te behalen .
Ik heb zelf al even een verlanglijstje samengesteld .. maar er zullen vast op en aanmerkingen zijn ! Die hoor ik dan ook graag.
Ben dus een complete noob wat betreft het hele gebeuren :-"

Mijn verlanglijstje :

100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
100036 Meguiars - Gold Class Car Wash - 473ml
100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml
100050 Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
100719 Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
100721 Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml
100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 225gr
100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
100084 Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
100065 Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel - 473ml
100067 Meguiars - Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml




Doeken , pads & accesoires :

100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
100831 Meguiars - Tyre Dressing Applicator Pad
100750 Carclean.com - EZ Detail Auto Brush
100094 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
100095 Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
100627 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner Spuitfles (APC) - leeg - 945ml
100632 Meguiar's Professional - Standaard Sprayer
100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
100683 Meguiars - International Kit Bag
101159 Grit Guard - Semi Transparante Emmer + Grit Guard Zwart


En gaat het handmatig lukken de swirls weg te krijgen of moet hiervoor de DAP 500 aangeschaft worden? :roll
Tips , op/aanmerkingen zijn welkom!
 
Je hebt bijna alles van Meguiar's, kijk eens bij de Poorboys World produkten, die zijn minstens net zo goed alleen goedkoper en/of meer inhoud.


100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
100083 Meguiars - Gold Class Trim Detailer - 285ml Neem Poorboys Trim Restorer, veel beter!
100051 Meguiars - Smooth Surface Clay Kit Neem de Quick Clay kit en stop het geld in andere dingen
100036 Meguiars - Gold Class Car Wash - 473ml
100084 Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
100065 Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel - 473ml
100067 Meguiars - Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml
100058 Meguiars - Gold Class Clear Coat Liquid Car Wax - 473ml


Doeken , pads & accesoires :

100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber
100041 Meguiars - Gold Class Grit Guard inclusief emmer Er zijn ook half-doorzichtige emmers van grittguard met rode en blauwe grittguards
100831 Meguiars - Tyre Dressing Applicator Pad
100750 Carclean.com - EZ Detail Auto Brush
100632 Meguiar's Professional - Standaard Sprayer
100627 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner Spuitfles (APC) - leeg - 945ml
100682 Meguiars - Boot Organiser Heb je vrij weinig aan, misschien een detailbag, die is véél steviger en mooier afgewerkt en waar voor je geld!
100094 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
100095 Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
100046 Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel De Poorboys droogdoek is hetzelfde alleen kost de helft en is bijna 2x zo groot
 
Ik ben het eens met Dibbuz. En ik heb het ook bij andere beginnelingen al gezegd: denk eraan of je je auto in de schaduw kan detailen of niet. Meg's is een drama in de zon / op warm plaatwerk, dus ben je mogelijk beperkt in de mogelijkheden wanneer je je auto kan doen. Poorboys kan wel in de volle zon gebruikt worden. Succes :cool:
 
De wijzigingen die Dibbuz heeft aangebracht ben ik het ook wel mee eens. Wat ben je eigenlijk van plan met de wagen te bereiken?! Als ik jou was zou ik als je toch aan het kleien gaat meteen het hele 5 stappenplan doen. Hier ontkom je toch eigenlijk niet aan wil je het beste resultaat bereiken. In het geval van een 5 stappenplan mis je nog een cleaner (Poorboys SSR1 of Step 1 van Meguiars) en een glaze (Blackhole voor een donkere kleur auto, white diamond voor een lichte kleur auto.)

Trouwens, om de swirls te verwijderen van je golfje 3 kom je met dit lijstje niet uit de voeten. Ik ben bang dat je handmatig minimaal tot geen resultaat zal behalen voor wat betreft het verwijderen van swirls. Je kunt ze hooguit wat maskeren met een product als Blackhole of white diamond dat fillers bevat.
 
Aangepast..
Als er nog iets belangrijks ontbreekt hoor ik het graag,^^
Wat raden jullie aan om swirls weg te halen? Poorboys?
 
Ik beschouw mezelf ook nog als beginner, en heb de scratchX gebruikt, en dat wilde wel voor de wat kleinere swirls (ik deed het met de hand, en dat is flink aanpoten!!). Nu ga ik ook over op de SSR serie van Poor boys...Zeker in combinatie met de aankomende DAP500 moet dat echt retegoede resultaten opleveren..zeker als ik kijk wat men hier op het forum met deze serie bereikt heeft...:)

Misschien zie ik het over het hoofd, maar volgens mij mis ik nog wat pads voor de SSR serie? bv Lake County pads?

En misschien als extraatje na de Black Hole, de EX-P van PB?

Deze heb ik in ieder geval wel erbij genomen na het lezen van de resultaten ermee. Ik heb trouwens een zwarte auto waar het erg goed op werkt...:)
 
Akkoord met alle bovenstaande reacties..Maar mis je niet een hoop microvezel doeken in je lijst..?
 
Henk, als je de swirls van je auto wilt verwijderen ontkom je niet aan machinaal polijsten. Je zult dan inderdaad een machine (DAP500??) en de benodigd pads voor op de machine moeten aanschaffen. De SSR serie is in dit geval natuurlijk je beste vriend!
 
Het is een investering die ook voor al je volgende auto's geld..:ja

Ja en een dure hobby..:party: