Beloofd is beloofd.
Het project is al een tijdje beeindigd, maar door diverse andere hobby’s naast het detailen gunde ik mezelf geen tijd om dit project eerder met jullie te delen.
Het doel van dit project was schoon en het liefst binnen een week.
De hoofdrol was vergeven aan een lekkere automatische chick van 20, althans dat werd mij verteld. Bij de eerste ontmoeting….afijn aanschouw de staat van de dame op leeftijd met hier en daar wat cellulitis (in vergevorderd stadium). Misschien had ik hem toch beter vies kunnen laten…
cellulitis
Ik ben begonnen om de rubbers en andere randjes samen met PB APC en een aantal borstels te ontdoen van……tsja groen spul wat niet standaard op een auto geleverd wordt. Het mos zat zelfs zo ver tussen de rubbers dat ik het met een klein schroevendraaiertje heb moeten verwijderen.
Salto afgespoeld en hem van een wit dekje voorzien. Dit witte dekje kon er niet voor zorgen dat de ranzigheid op/uit/in/tussen or whatever de lak verdween. Het leek er wel ingebakken.
De HD gepakt en de Salto eens flink afgespoten. Het vuil zat er zo stevig op dat het pas verdween toen ik de HD op minder dan 2 cm op de lak zette. Van een afstandje leek hij schoon, maar van dichtbij.
Klein stukje met HD
Dus heb ik een soppie gemaakt met Meguiars NXT Generation en omdat de staat van de Salto toch niet meer slechter kon worden heb ik mijn Mothers Wax Fender Well Brush op de lak ontmaagd. Zowaar werd de Salto weer wit en de krassen die hij achterliet waren te verwaarlozen.
Terwijl de lak even op adem kon komen ben ik met het interieur begonnen. Als eerste met de stofzuiger aan de slag, het dashboard en overige delen heb ik aangepakt met PB APC 1:4 en de stoelen en overige bekleding met de extrator. Helaas geen proost foto.
Inmiddels was de lak weer bijgekomen en heb ik deze nog lichtjes nagespoeld. Wederom een sopje aangemaakt met Meguiars NXT Generation, dit keer wel de 2 emmermethode gebruikt. Om eerlijk te zijn haalde dit niet weel uit. De washmitt bleef wit. Wat me daarna opviel was dat ik totaal geen viezigheid in de PB klei vond. Een klein beetje net achter de voorwielen, maar dat was alles.
Aangezien ik erg lui was heb ik het afplakken achterwege gelaten. Mocht ik bij het polijsten een stootstrip o.i.d. raken dan zou ik dat gelijk schoonmaken met PB APC.
Ik ben de Salto 2 maal rondgegaan met Monello Mezzo op oranje. De 1ste maal moest ik de pad diverse malen uitspoelen omdat hij viezigheid (die met het blote oog niet waar te nemen was) uit de lak haalde. De lak werd lichter en de pad viezer.
50/50
De lelijkerd aan het werk
De 2de maal bleef de pad een stuk schooner. Vervolgens ben ik gefinished met Finale op zwart. De rubbers heb ik met Meguiars Gold Class Trim Detailer aangepakt (waar ik overigens wel tevreden over ben).
De bandjes had ik tijdens het wassen schoongemaakt met APC om ze nu te lijf te gaan met Wolfgang.
Nu werd het tijd voor de wax. Omdat ik dacht dat de Salto de laatste 10 jaar geen wax van dichtbij heeft gezien heb ik hem 2 maal in de Liquid Insulator Wax gezet. Ik had ondertussen mooi de gelegenheid om het interieur aan te pakken met PB natural look.
Deze hoekjes kreeg ik met geen mogelijkheid schoon. Iemand een idee?
Zoals gezegd de opdracht was : SCHOON. En dat is hij geworden. Ik ben niet tevreden over het resultaat omdat er toch nog te veel krasjes en swirls in de lak zaten. Maar de eigenaresse was dik tevreden en daar ging het om.
Bedenk me nu achteraf dat ik voor aflevering wel erg weinig (lees: geen) detailpics heb gemaakt. Sorry!!!
Het project is al een tijdje beeindigd, maar door diverse andere hobby’s naast het detailen gunde ik mezelf geen tijd om dit project eerder met jullie te delen.
Het doel van dit project was schoon en het liefst binnen een week.
De hoofdrol was vergeven aan een lekkere automatische chick van 20, althans dat werd mij verteld. Bij de eerste ontmoeting….afijn aanschouw de staat van de dame op leeftijd met hier en daar wat cellulitis (in vergevorderd stadium). Misschien had ik hem toch beter vies kunnen laten…
cellulitis
Ik ben begonnen om de rubbers en andere randjes samen met PB APC en een aantal borstels te ontdoen van……tsja groen spul wat niet standaard op een auto geleverd wordt. Het mos zat zelfs zo ver tussen de rubbers dat ik het met een klein schroevendraaiertje heb moeten verwijderen.
Salto afgespoeld en hem van een wit dekje voorzien. Dit witte dekje kon er niet voor zorgen dat de ranzigheid op/uit/in/tussen or whatever de lak verdween. Het leek er wel ingebakken.
De HD gepakt en de Salto eens flink afgespoten. Het vuil zat er zo stevig op dat het pas verdween toen ik de HD op minder dan 2 cm op de lak zette. Van een afstandje leek hij schoon, maar van dichtbij.
Klein stukje met HD
Dus heb ik een soppie gemaakt met Meguiars NXT Generation en omdat de staat van de Salto toch niet meer slechter kon worden heb ik mijn Mothers Wax Fender Well Brush op de lak ontmaagd. Zowaar werd de Salto weer wit en de krassen die hij achterliet waren te verwaarlozen.
Terwijl de lak even op adem kon komen ben ik met het interieur begonnen. Als eerste met de stofzuiger aan de slag, het dashboard en overige delen heb ik aangepakt met PB APC 1:4 en de stoelen en overige bekleding met de extrator. Helaas geen proost foto.
Inmiddels was de lak weer bijgekomen en heb ik deze nog lichtjes nagespoeld. Wederom een sopje aangemaakt met Meguiars NXT Generation, dit keer wel de 2 emmermethode gebruikt. Om eerlijk te zijn haalde dit niet weel uit. De washmitt bleef wit. Wat me daarna opviel was dat ik totaal geen viezigheid in de PB klei vond. Een klein beetje net achter de voorwielen, maar dat was alles.
Aangezien ik erg lui was heb ik het afplakken achterwege gelaten. Mocht ik bij het polijsten een stootstrip o.i.d. raken dan zou ik dat gelijk schoonmaken met PB APC.
Ik ben de Salto 2 maal rondgegaan met Monello Mezzo op oranje. De 1ste maal moest ik de pad diverse malen uitspoelen omdat hij viezigheid (die met het blote oog niet waar te nemen was) uit de lak haalde. De lak werd lichter en de pad viezer.
50/50
De lelijkerd aan het werk
De 2de maal bleef de pad een stuk schooner. Vervolgens ben ik gefinished met Finale op zwart. De rubbers heb ik met Meguiars Gold Class Trim Detailer aangepakt (waar ik overigens wel tevreden over ben).
De bandjes had ik tijdens het wassen schoongemaakt met APC om ze nu te lijf te gaan met Wolfgang.
Nu werd het tijd voor de wax. Omdat ik dacht dat de Salto de laatste 10 jaar geen wax van dichtbij heeft gezien heb ik hem 2 maal in de Liquid Insulator Wax gezet. Ik had ondertussen mooi de gelegenheid om het interieur aan te pakken met PB natural look.
Deze hoekjes kreeg ik met geen mogelijkheid schoon. Iemand een idee?
Zoals gezegd de opdracht was : SCHOON. En dat is hij geworden. Ik ben niet tevreden over het resultaat omdat er toch nog te veel krasjes en swirls in de lak zaten. Maar de eigenaresse was dik tevreden en daar ging het om.
Bedenk me nu achteraf dat ik voor aflevering wel erg weinig (lees: geen) detailpics heb gemaakt. Sorry!!!