• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een stapje verder in detailing, is dit de goede richting?

blackphantom

Detailing rookie
27 aug 2009
22
0
Ik heb al wat auto's gepoetst de laatste tijd maar allemaal met meg. en een goedkope poetsmachine (halfords) De resultaten zijn altijd netjes, maar vind het soms toch lastig om swirls en krasjes echt goed weg te krijgen.

Nu beginnen mijn spullen op te raken en maakt de poetsmachine steeds meer herrie dan hij zou moeten doen.

Dus heb ik het volgende lijstje samen gesteld:

- 3M afplaktape - 25mm breed
- DAP - DAP500 V2 CCS Starterspakket
- Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
- Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
- Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml
- Turtle Wax Clearvue Glass Polish - 500ml

Emmers, borsteltjes en doeken etc heb ik inmiddels genoeg.
Zien jullie nog iets dat ik ben vergeten en een echte must is?

Zelf twijfel ik nog over de Natty's Paste, moet ik nou wel of geen vaste wax nemen?
Waarmee krijg ik rubbers weer mooi zwart? (kon het zelf niet echt goed vinden)

Alvast bedankt voor jullie advies!
 
Ziet er op het eerste zicht best goed uit ,maar polijstmiddelen ,heb je die ?

Vaste wax of vloeibaar ,kan je gewoon best zelf kiezen. Hoe werk je het liefst ,de vloeibare kan je eventueel met de machine aanbrengen. Maar voor handmatig te werken is de Natty's geen slechte keuze. Leuke wax voor een leuke prijs.

Voor je rubbers en trims ,kan je eventueel kijken naar wat Trim Restorer van Poorboys.
 
Euhm... die "poetsmachine" van de halfords, is dat zo'n ding met 2 handvatten? Zo ja, dan is het meer dan logisch dat je de swirls en krasjes niet wegkrijgt, het is gewoon een onzinnig apparaat waar je niets mee kunt, het heeft geen power genoeg. Het enige waar hij leuk voor is, is voor het waxen, meer ook niet :no De DAP is dan een veel betere keuze, maar die staat inmiddels al op je lijstje :-)^
 
Ik zou de Turtle Clearvue schrappen en gewoon je SSR1 gebruiken uit je startpakket.
De Clearvue heb ik ook, maar stoft verschrikkelijk (wit poeder) ]-0
Verder kan je nog een goede sealant toevoegen voor de winter (bv Collinite 845)
Voor de trims zou ik ook Trim Restorer nemen van Poorboy's.

Verder ga je misschien nog een kleikit nodig hebben...
Poorboy's klei met Spray&Whipe of Born Slippy
of het kitje van Mothers

Succes! :ja
 
@dannydehert , Turtle Clearvue geshrapt ;)

@stimpy68 , ja zo'n ellendig ding maakt meer herrie dan dat hij echt werk vericht.

@B.K. , polijstmiddelen zitten bij de starterskit van DAP500 :) SSR.


Heb zojuist de order eruit gegooid! Yes!

Mijn lijst:
- DAP500 V2 CCS Starterspakket
- Polish with Carnauba Blue - 473ml
- Wheel Sealant - 235ml
- Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
- Black Hole - 473ml
- Trim Restorer - 473ml
- Super Slick & Wax - Limited Edition

Dat wordt genieten met poetsen hoop ik :)
 
Heb een microvezel washmit weet niet meer van welk merk, met allemaal van die frummels eraan, wast heerlijk.
Heb ook nog een meguiars washmit liggen.
En heb een stuk of 10 grote microvezel poetsdoeken. Kwam ik tegen bij een faillissement verkoop.

Opbergtas, velgenborstel, poets pads (voor handwerk) bandenspray etc heb ik nog voldoende.
Ga de DAP500 op de auto van me moeder proberen, was een echte wasstraat auto.
 
Zo na een een aantal uur te lopen kwijlen naar me nieuwe spullen toch nog wat onduidelijkheid.
Ik heb wat dingen gelezen op het forum maar toch is het met de pads nog wat onduidelijk.

Ik heb beste swirls die ik maar al te graag wil gaan aanpakken.
Ikzelf dacht het om het volgende te doen:

Stap 1: Wassen.
Stap 2: Kleien

Stap 3: Oranje pad met SSR2.5
Stap 4: Witte pad met SSR1
(even kijken als SSR1 al voldoende effect geeft ander pak ik de SSR2)

Stap 5: Gouden pad met Black hole
Stap 6: Zwarte pad met Polish with Carnauba Blue

Heb van elke kleur pad maar 1 pad dus dacht dat het op deze manier mooi verdeeld zou zijn.
Heb ik het zo goed uitgezocht of doe ik iets heeeeel fouts?

Tnxs!
 
Als ik het goed heb, zal de Polish with Carnauba wat van de Black Hole afsnoepen. Geen idee hoeveel trouwens.
Verder zat ik me af te vragen of je bij stap 5 en 6 de pads niet beter kunt verwisselen: zwarte pad voor Black Hole en gouden pad voor PwC.
 
Overigens bij polijsten beginnen met een lichte combinatie (testspot!) en afhankelijk van het resultaat wat zwaardere pads/polijstmiddelen pakken. Vervolgens weer afbouwen naar een lichtere combo.
Misschien in eerste instantie eens proberen met een witte pad i.p.v. een oranje pad.
 
Wat als ssr1 met witte pad niet voldoende is? kan ik dan gewoon ssr2 met dezelfde witte pad pakken? aangezien ik maar 1 witte pad heb
 
Ik heb gister de stoute schoenen aangedaan en de dap erbij gepakt, na een testspot met ssr1 helaas vrijwel geen resultaat, ssr2.5 al wat resultaat.
Hierna nog 1x met ssr1 maar toch nog steeds veel swirls/was straat krasjes.

De rest van de auto gedaan met ssr1 en daarna met blackhole, als finish pwc erover.
Ik ben tevreden over de glans dat is een echte WOW, maar nog niet tervreden met de krasjes :(

Hoe vaak kan je een hit doen? Net zolang tot het resultaat er is? En moet je de pas daartussen reinigen?
De dap is overigens 1 van mijn beste aankopen ooit, wat een geweldig ding!
 
Om welke auto gaat het? en om wat voor krasjes?

De Dap is goed voor micro krasjes maar als het om van die rechte lijnen gaat moet je toch al gou met "grof" geschut te werk gaan.
Alles is uiteraard afhankelijk van hoe "hard" je lak is.

Maak eens een foto van de krasjes die je bedoelt.
Als je ze met he nagel kan voelen zijn ze te diep :ja
 
Het is steeds de bedoeling dat je met de gekozen zwaarste stap doorwerkt tot je krassen verdwenen zijn.
Het nabewerken met lichtere stappen dient enkel om de micro-krasjes van je zwaardere producten/pads weg te werken.
(zopas geleerd op de DAP workshop :-d )
Dus je doet 1 pass met je SSR2.5 op oranje, dan neem je de polijstresten weg met Spruzzo, Final Inspection of een detailerspray. Je kijkt of het goed is, en herhaalt de stap indien nodig.
Als het resultaat uitblijft kan je op de hardnekkige stukken een stap zwaarder gaan.
Misschien is het voor jou Volkswagen beter om de Monello Mezzo op oranje te proberen, je kan wel eens een harde lak hebben :ja