• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een volvo rijder

Nog een vraagje:
Ik ben dus van plan eerst te gaan kleien en daarna te polijsten. Deze twee dingen staan los van elkaar want ik wil dus alleen de lak polijsten omdat die lelijk is, maar een voorbereidende handeling van polijsten is kleien.

Ik lees dat een ruwe klei veel vuil weghaalt maar 'marring' (wat is het, bestaat hier nog geen Nederlands woord voor?) veroorzaakt. Ik neem aan dat in mijn geval, ik dus gewoon direct ruwe klei kan gebruiken aangezien ik tóch wil gaan polijsten.

Hoeveel klei heb ik nodig voor een auto van dit formaat? Bestel je klei per gewicht of per verpakking?
Dient kleien en polijsten direct na elkaar te gebeuren? Of mag hier dagen, weken, maanden, jaren tussen zitten?

Laatst bewerkt:
Eerst even op Youtube kijken wat kleien is bij Detailing Guru of Ammo NYC.

Dan nu wat antwoorden.

Marring zijn krasjes die gemaakt worden door de klei. Ik zou niet voor een harde klei gaan maar gewoon voor een normale of zachte. Harde is alleen nodig bij extreme vervuiling niet de normale vuiligheid. Je gaat kleien voor het polijsten zodat je bijna al het vuil weghaald zodat je geen krassen kunt maken met vuilbrokjes die anders op je pad gaan zitten tijdens polijsten.
het kan zijn dat je auto na een week alweer vuil is waardoor je moet kleien, soms kan er ook maanden tussen klei beurten inzitten. Wel zou ik altijd voordat je gaat polijsten kleien. Het is zo gebeurd.

Hoeveel je nodig hebt hangt af van de vervuiling. Mijn Passat was een halve die ik later weer kon gebruiken. Op de Colt heb ik de eerste keer een hele gebruikt van 55 gram

• Leuk
Reacties: Lu cas