• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eens iets anders : een racefiets

wrc1

Detailing trainee
29 sep 2015
33
40
De microbe heeft mij ferm te pakken en ik kocht al tal van producten bij cc om de auto goed te onderhouden (al te veel volgens mijn vrouw)

Mijn andere hobby is fietsen met de racefiets. Omdat die af en toe ook vuil is besloot ik hem eens te wassen volgens de regels van de kunst.

Mijn fiets, een pinarello dogma 65.1 (top frame van pinarello) werd dus gewassen met de wash mitt en born to be mild shampoo. Vervolgens werd de fiets onder handen genomen met de monello dolce Verde klei set met de poorboys spray and Wipe. Er kwam behoorlijk veel vuil af

conv_3220.jpg


ik heb de fiets afgedroogd met monello senza acqua. Toen kreeg hij een beurt met poorboys professional polish en daarna gebruikte ik poorboys white Diamond.

conv_3221.jpg


Uiteindelijk kreeg de fiets 2 lagen collinite 845. Mijn carbon wielen moet ik nog onder handen nemen.

Ik moet zeggen dat ik verschoten ben van het resultaat. Op de foto's is het misschien niet goed te zien maar de fiets glanst erg veel, nog meer zelfs als ik hem kocht, en het frame voelt super glad aan.

conv_3225.jpg


conv_3224.jpg


conv_3223.jpg



conv_3222.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Het het is niet omdat er een ultegra opstaat dat het een fake is he. Deze fiets is gekocht bij een officiële pina dealer ! Een dura ace groep vond ik net iets te duur ( was al bij dat ik dat frame kon/mocht aanschaffen)
 
Eigenlijk hoort op een Pina natuurlijk een Campa groep ;)
Mooie fiets! Blijven fraaie fietsen om te zien.
 
Ik ben van mening, ook als fietsliefhebber, dat je vrij bent om te kiezen met welke groep je wilt rijden. Er bestaat geen regel of wetgeving die zegt welke groep er bij welke fiets hoort :)

Dat gezegd zijnde heb je me op ideeën gebracht om de mijne ook eens te doen ! :)^
 
Mooi werk!

Als ik nog een tip kan geven: Ik zou je ring voortaan afdoen voordat je aan de slag gaat.
 
wrc1 : Je ring kan tijdens het poetsen,kleien en dergelijke, krassen veroorzaken als je even niet goed op let ;)