Tijd voor een update! Afgelopen dinsdag aan de slag gegaan, en de Volvo onderhanden genomen. (in totaal denk ik 4-5 uur bezig geweest, alles op mijn gemak)
Ik ben begonnen met wassen; hij zag er zo uit:
De dag ervoor is hij door de carwash gegaan :-" zodat het eenvoudiger zou zijn. (Hij was heeeeeel vies)
Hij is gewassen met Monello Lavare volgens de twee emmer methode (koud water) en een Monello MF washmit volgens de 2 emmer methode.
Het verbaasde mij dat er nog zoveel vuil af kwam. Alvorens met de hand aan de slag te gaan, had ik hem eerst grondig schoon gespoten met een HD spuit.
De mitt en de scratch shields deden hun werk goed!
Na het drogen vervolgens de hele wagen gekleid met Mothers clay en detailler. Leuk werkje omdat je ook direct ziet wat er nog voor troep achter was gebleven in de lak.
Na het kleien was de motorkap spiegelglad en zag er zo uit:
Vanaf dit punt heb ik geen foto's meer helaas (behalve wat probleem plekken die waar ik zo wat advies over zou willen hebben). Ik was te druk bezig, en volledig vergeten
verdere foto's te maken. Ik ben net na zonsondergang geeindigd, waardoor ik geen foto's van het eindresultaat kon maken
Mijn vervolg stappen:
Hele auto onder handen genomen met de DAP 900. Eerst met de Mezzo & orange pad; daarna de finish met de groene pad. Wat een glans kwam er weer vanaf! Super.
Het viel mij alleen vies tegen hoe slecht de krassen / beschadigingen weggingen (lees: vrijwel niet). Ik vermoed dat de lak te hard is voor de Mezzo.
Maar ik ben alsnog heel erg tevreden met het resultaat voor de eerste keer!
Ik heb na het polijsten alleen nog een foto gemaakt met mijn iPhone. Je kunt wel duidelijk de glans zien:
Vervolgens heb ik een uurtje of 2 pauze genomen, waarna ik met een handpad PB's Black hole heb aangebracht (Wauw! Wat een glans!) en als slagroom op de taart ben ik geeindigd
met Dodo's Purple haze softwax.
Op de probleemplekken / lakdefecten na, is het echt een spiegel geworden! Ik ben verslaafd
Veel mensen stonden versteld bij wat je nog kon bereiken bij deze oudere auto. Top!
Inmiddels heb ik vanmiddig een compound besteld op aanraden van Tim (Raffini Inizio Forza) en een Foamed Wool 5.5 inch Cutting Pad. Hopelijk gaan die de krassen beter te lijf
Verder heb ik nog een hele reeks andere spullen besteld, en toevallig ook binnengekregen vandaag (zal binnenkort weer even mijn collectie updaten).
Ik zou graag wat advies willen over de volgende plekken / defecten; is daar nog wat aan te doen, en zo ja, hoe moet ik dat aanpakken? Voor het gemak heb ik ze genummerd.
1.
2.
3. (Deze kras is volgens mij door en door; ik denk dat alleen lakken nog helpt? (heb ik overigens ook, maar dat is voor later))
Bedankt voor het lezen wederom; alle advies is welkom