• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste aanschaf producten

Tannas

Detailing rookie
7 aug 2011
2
0
Hallo allemaal,

Door de aanschaf van een nieuwe auto ben ik mij gaan inlezen hoe ik deze het beste in nieuwstaat kan onderhouden. Inmiddels heb ik de afgelopen weken flink wat uren gekeken en gelezen op dit forum.

Voor mijzelf heb ik nu een lijstje gemaakt van producten welke mij het beste lijken om met het 5-stappen systeem te kunnen werken. Wat wellicht belangrijk is om te vermelden zijn de auto's die met deze producten behandeld gaan worden. De eerste betreft en splinternieuwe Renault Twingo in een lichtblauw metallic kleur met gespoten accenten in een antracietgrijze kleur. De tweede auto heb ik al een tijdje en is een Skoda Fabia in het donkergroenmetallic. Als deze al is een wasbeurt krijgt dan ging dat nog op de verkeerde methode en een waxlaag heeft deze nog niet eerder gehad.'

Maar goed, de producten waar ik aan zit te denken:
STAP 1
2 emmers met grittguard
Meguiar's Ultimate Wipe Wash Mitt
Delirium Drying Towel

STAP 2
Poorboy's World Poly Elastic Clay 200gr
Poorboy's World Spray & Wipe 473ml*
Poorboy's World Deluxe Mega Towel

STAP 3
Poorboy's World Professional Polish 473ml*
Poorboy's World Deluxe Mega Towel

STAP 4
Poorboy's World White Diamond 473ml* (deze heb ik denk ik nodig voor de Twingo)
Poorboy's World Black Hole 473ml*
Monello Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Poorboy's World Deluxe Mega Towel

STAP 5
Poorboy's World EX-P Pure Sealant 473ml* (kan volgens mij op beide auto's gebruikt worden)
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Poorboy's World Deluxe Mega Towel

Shampoo en velgenreiniger heb ik nog. Mogelijk overweeg ik nog om te investeren in een foamlans. Ik zal de auto's niet iedere week kunnen wassen. Denk dat het meer richting een maandplanning zal gaan. Verder zal waxen e.d. per kwartaal gaan gebeuren.

Wat ik ook nog overweeg is om in plaats van de 473ml verpakkingen eerst een Deluxe Sample Kit aanschaf met flesjes van 120ml. Er zitten dan gelijk ook weer andere producten bij. Vraag is alleen of ik daar genoeg aan heb om op z'n minst de 2 auto's er één keer mee te behandelen.

Wie kan mij verbeteren/aanvullen/adviseren???

Alvast bedankt!

Sander
 
Je lijstje ziet er aardig uit:)^

De spray and wipe en poorboys klei zijn in principe goede producten. Bij de klei moet je wel in je achterhoofd houden dat deze marring kan veroorzaken, waardoor je eigenlijk zou moeten polijsten.

Misschien is de Mothers kleiset meer geschikt voor je. Als ik het goed heb is het goedkoper dan de combi die je nu hebt en de klei is ook wat zachter. er zit ook nog een doekje extra bij dacht ik.

Ik zou er persoonlijk nog extra doeken en pad bij bestellen en misschien iets voor je bandjes en kunststof delen.

Misschien dat je een glaze kan nemen die geschikt is voor alle kleuren. Scheelt je weer in de aanschaf.

Zoals je zegt kan je de sample kit kopen, daar zit alles bij. Alleen weet ik niet of 1 flesje genoeg is voor de behandeling van je beide auto.
 
,^^ Ziet er prima uit! Ik denk dat je met de 120ml probeerverpakking wel twee auto's kunt behandelen. Zo kun je lekker alle producten twee keer testen en eventueel andere aanschaffen waar het niet bevalt.
 
Wel prettig mensen die eerst lezen voordat ze allemaal vragen stellen waarvan de antwoorden al op dit forum staan.
Ik mis wel een pad voor de polish. Je zegt dat je elke 3 maanden in de wax wilt zetten maar je hebt een sealant en geen wax en de sealant blijft meer dan 6 maanden zitten als je voorbereiding goed is! Als je je sealant topt met een wax bv natty's blijft de sealant nog langer zitten! (standtijd)

Succes Dries
(ik heb alles ook hier vernomen hoor!)
 
@allen, bedankt voor de reacties. Daar kan ik zeker wat mee. Begrijp nu ook duidelijk het verschil tussen glaze, wax en sealent. Ik ga dan toch voor de sealent. Vind de bescherming belangrijk dan wellicht de extra glans. Zeker het feit dat het langer blijft zitten spreekt me wel aan :grinning:

Verder ga ik voor het deluxe sample kit van Poorboys. Hier zit dan alles (+ meer) in wat ik nodig heb.

STAP 1
2 emmers met grittguard
Meguiar's Ultimate Wipe Wash Mitt
Delirium Drying Towel

STAP 2
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
(Poorboy's World Spray & Wipe 120ml, zit in sample set)
Poorboy's World Deluxe Mega Towel

STAP 3
Poorboy's World Professional Polish 120ml
Poorboy's World Deluxe Mega Towel

STAP 4
Poorboy's World White Diamond 120ml (Twingo)
Poorboy's World Black Hole 120ml (Fabia)
2xMonello Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Poorboy's World Deluxe Mega Towel

STAP 5
Poorboy's World EX-P Pure Sealant 120ml
2xMonello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Poorboy's World Deluxe Mega Towel
Poorboy's World Natty's Blue zit in sample kit, kan ik altijd overwegen om deze aan te brengen

Kan je voor zowel de Sealant als de Wax hetzelfde type pad gebruiken? Qua doeken en pads wou ik het hier even bij laten. Kan deze altijd weer bijbestellen als het 'poets-virus' mij besmet....:D

Sander