Nu de drukke tijd dus voor ons weer voor even achter de rug is, en mijn langverwachte vakantie een begin heeft gevonden. Was het tijd geworden om na al die pekel/ijs en andere winterse ellende mijn auto weer wat op te halen....
Gistermiddag begonnen met het afspuiten, het wassen (2 washmitts en twee buckets systeem, gesopt met ss&s ) Gedroogd met een delirium towel.
Maar omdat het al wat later in de middag was, was de rest eigenlijk al verkeken(dauw was er al zeg maar) 's avonds de wagen in de garage gereden en daar een klein elektrisch kacheltje aangezet.
Vanmorgen weer verder gegaan met e.e.a:
Dodo redmist opgezet
Trims gedaan met pb trim restorer
Velgen gedaan met pb spray & rinse
Afgespoten
Pb apc sterke oplossing op de rest losgelaten van de velgen.(had ik nog niet echt aangepakt sinds aanschaf wagen) Al te veel werk ga ik er ook niet aan wagen, omdat ze 90 % zeker van het voorjaar gespoten gaan worden. er zit een gepolijste laag op met blanke lak en die wordt gewoon weg erg lelijk. Plan is zoals al eerder gemeld om ze black chroom te spuiten)
Velgen gedroogd
Pb wheel sealant erop gedaan, laten curen en gebuffd
Rvs bullbar, sidebars, embleem suzuki gedaan met : Meguiars NXT Generation All Metal Polysh
Banden in de pb bold & bright gezet
Zou ook het glas nog doen met pro vision producten, en de binnenkant van de wagen stofzuigen en behandelen met: pb naturel look dressing maar mijn vingers waren een beetje "dood"aan het gaan. Was weliswaar 3 graad celsius maar met een pittig windje was het niet echt fijn om nog langer buiten te zijn. Dat pakken we dus morgen maar even op
Vond deze "kouwe klauwwe"wel best, morgen weer een dag.
Ik heb wel foto's gemaakt (alleen "after") en die zal ik zo ff uppen brb :ja
T ziet er allemaal keurig knap uit, totdat je met je neus op de lak gaat staan kijken:
Vandaar ook dat we als het straks in het voorjaar warmer weer wordt, we de wagen maar even van voor tot achter aan gaan pakken met de Dap
Motorkap is al ff snel gedaan en gaf dit als resultaat:
met flits:
zonder flits:
T komt wel goed met me denk ik .....
Ik ben in ieder geval harstikke blij met mijn nieuwe wagen !