• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste detail project Suzuki Grand Vitara (update 05 01 13 )

Mooi resultaat :-)^ En natuurlijk een mooie auto!

Maareh... is twee hits met oranje en inizio en dan direct finale op zwart niet een te grote stap? Heb het zelf nooit geprobeerd, heb altijd nog een tussenstap met mezzo op wit en lichtgroen voor de finale (en LP op zwart). Maar ik als "pas 6 maanden detailer" :weetniet . Op de foto van de motorkap ziet het er goed uit.

Je hebt ook helemaal gelijk hoor! een hit mezzo op wit is er nog tussendoor gekomen(tussen inizio en finale that is...) kwestie van gevalletje t was laat denk ik? :lol

Verder gaat ik van het voorjaar (gok ergens in februari) weer de hele auto te grazen nemen qua polijst werk. Nu nog een aantal projecten @ work afmaken en dan maar 2 dagen vrij per week. De groene Vitara heb ik ook aangepakt toen ik een week vrij was. Is ruim dat beken ik, maar je kan t beter over een paar dagen uitsmeren( :lol ) anders sta je op je vrije dagen echt 24/7 te poetsen.....

Er zit aan het dak(veel swirls) en de motorkap echt nog wel wat werk hoor. Makkelijkste gaat dat als ik buiten kan staan(en ja ik heb nou al spijt dat ik mijn garage niet een meter breder heb gebouwd(zelfbouw overigens :party ) maar heb achter de garage ook nog een hobbyhok van 4x3 mtr. En je mag niet meer dan 40 vierkante meter aan bijgebouwen hier :no Dus kiezen of delen.

en jouw hobby is toch niet springstoffen ? mag ik hopen ? :lol
Mooi resultaat zover, nu maar hopen op een snelle lente ...

Nu de drukke tijd dus voor ons weer voor even achter de rug is, en mijn langverwachte vakantie een begin heeft gevonden. Was het tijd geworden om na al die pekel/ijs en andere winterse ellende mijn auto weer wat op te halen....

Gistermiddag begonnen met het afspuiten, het wassen (2 washmitts en twee buckets systeem, gesopt met ss&s ) Gedroogd met een delirium towel.

Maar omdat het al wat later in de middag was, was de rest eigenlijk al verkeken(dauw was er al zeg maar) 's avonds de wagen in de garage gereden en daar een klein elektrisch kacheltje aangezet.

Vanmorgen weer verder gegaan met e.e.a:

Dodo redmist opgezet

Trims gedaan met pb trim restorer

Velgen gedaan met pb spray & rinse

Afgespoten

Pb apc sterke oplossing op de rest losgelaten van de velgen.(had ik nog niet echt aangepakt sinds aanschaf wagen) Al te veel werk ga ik er ook niet aan wagen, omdat ze 90 % zeker van het voorjaar gespoten gaan worden. er zit een gepolijste laag op met blanke lak en die wordt gewoon weg erg lelijk. Plan is zoals al eerder gemeld om ze black chroom te spuiten)

Velgen gedroogd

Pb wheel sealant erop gedaan, laten curen en gebuffd

Rvs bullbar, sidebars, embleem suzuki gedaan met : Meguiars NXT Generation All Metal Polysh

Banden in de pb bold & bright gezet

Zou ook het glas nog doen met pro vision producten, en de binnenkant van de wagen stofzuigen en behandelen met: pb naturel look dressing maar mijn vingers waren een beetje "dood"aan het gaan. Was weliswaar 3 graad celsius maar met een pittig windje was het niet echt fijn om nog langer buiten te zijn. Dat pakken we dus morgen maar even op

Vond deze "kouwe klauwwe"wel best, morgen weer een dag.

Ik heb wel foto's gemaakt (alleen "after") en die zal ik zo ff uppen brb :ja

full.webp

full.webp

full.webp

full.webp

T ziet er allemaal keurig knap uit, totdat je met je neus op de lak gaat staan kijken:

full.webp

Vandaar ook dat we als het straks in het voorjaar warmer weer wordt, we de wagen maar even van voor tot achter aan gaan pakken met de Dap :love

Motorkap is al ff snel gedaan en gaf dit als resultaat:

met flits:

full.webp

zonder flits:

full.webp

T komt wel goed met me denk ik ..... :jippie

Ik ben in ieder geval harstikke blij met mijn nieuwe wagen ! :party

Voor de omstandigheden al een hele verbetering.
Misschien dat je op de motorkap nog wat voorzichtig bent geweest ?
Niets aan de hand en ook lastig te beoordelen vanaf één foto.
Tevredenheid is waar je het voor doet. :cool

Hans

ziet er al erg netjes uit....laat inderdaad de lente maar komen.....terug lekker detailen buiten bij een heerlijk temperatuurtje :love

Thx mannen,

Vandaag bezig geweest met de provision aan de buitenkant van de ramen/spiegels, plus uitzuigen van de binnenkant. Plus her en der wat klussen voor hulpbehoevende familieleden gedaan(klusjesdag klusjesdag klusjesdag, ja het is klusjesdag Op refrein van k3 "kusjesdag"...... :lol Leuk kleine kinderen :love

Morgenochtend naar de dealer toe, auto wordt uitgelijnd, en ik zal Rob de dealer eens de dap demonsteren. Heb er zin an ! :jippie

Ziet er goed uit!
We zitten geloof ik allemaal reeds te wachten op het voorjaar om eens lekker aan de slag te kunnen gaan met polijsten. :-d

Zo met een paar vrije dagen voor de deur (tot en met aanstaande dinsdag vrij) gaan we een begin maken met het polijsten van de vitara! Morgen even kleien en dan Maandag een begin maken met de dap. Hoop dat maandagavond klaar te krijgen , dan kan er een laagje dgps op, en de purple haze pro dinsdag opbrengen en laten hazen. Heb er zin in. Hoor je denken Morgen kun je toch wel meer doen dan alleen kleien van je wagen? Ja klopt maar ben al zo veel thuis de laatste tijd....... (not) en morgen een verjaardag en het terrasvlonder in de olie zetten staat ook op de klussen lijst........ Soms is het jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten ..... :-b

Enfin:

Update!

Vanmorgen kennis gemaakt met een forumlid hier op het forum "Dani"a.k.a Jeroen, kon hem al maar wist niet dat hij ook verslaafd was....... :) Wel leuk om nou eens een keer niet uit te hoeven leggen wat alles is etc, hoe het werkt. Geweldig dus. We hebben het al ff gehad over een team-up dus dat zit al in het vat(en verzuurd dus niet) En dan woont hij ook nog slechts twee straten verderop :ja

Verder: Na gekleid te hebben met pb klei en born slippy, de dap gepakt en de hele wagen rondom aangepakt. Was wel ff een werkje. Motorkap had had vier passes nodig.2x inizio op oranje, een keer mezzo op oranje, een keer finale op zwart. Rest van de wagen behalve het dak 1x mezzo op oranje, 1x finale op zwart. Viel me alles mee! Dak drie passes, 1x inizio op oranje, 1x mezzo op oranje, 1x finale op zwart. Zit nog wel "wat"in maar dat zijn erg diepe krassen, en dat ga ik sowieso niet met de dap 500 winnen. Verder twee plekjes van onze gevleugelde vrinden, erg mijn best op staan te doen maar krijg ze niet 100% weg, zeg maar 30% wat over gebleven is. Zaten er overigens al in dat ik de auto kocht hoor :lol Maar omdat ik de auto op een van de koudste momenten van het jaar kocht werd de dapbeurt bij aanschaf weinig.....

Morgenochtend gaan we weer vrolijk verder, eerst de wolfgang glaze, dan dgps, en aftoppen met purple haze pro. Raampjes, trims, banden , velgen in de wax, ben nog wel ff bezig. maar het arbeidsintensieve heb ik nou ff gehad :-"

Verder kwam een voormalige baas van mij langs rijden met een bmw 520, was erg geïnteresseerd in wat ik deed. Dus wie weet straks maybe een 520 te doen op de vrije dagen . Verder staat er een range rover sport te wachten. Had ik al gedaan, maar hij ging de greppel in laatst met een glijpartij....... Dus als hij straks bij de schadehersteller weg komt, een week of drie wachten en dan kan ik die ook nogmaals doen . Mooie wagen maar wel ff een "lappie "he!

Foto's ? eh ja wel aangedacht maar vergeten te maken, morgen? Okay beloofd! :-b

Vandaag de aangekondigde rets van de detailbeurt afgemaakt, wederom lekker buiten aan te vogelen geweest. Was weer lekker weer om buiten te zijn!

Auto is op binnenkant en velgen/banden na aangepakt. Damn wat een glans weer !

Foto's :

full.webp

full.webp

full.webp

full.webp

full.webp

full.webp

en het vogelpoepie : ]-0

full.webp

Supermooie glans ! :-)^

Toffe wagen ook...

Leuk om te zien, maar bij ons vliegt er deze dagen zoveel stof, dat ik m'n auto wel elke dag zou kunnen wassen ...:-&

Wat een glans zeg 8-) :eyes Vind het ook een stoere wagen, doen het ook goed off road. Maat van mij had een oud type Vitara waar we wel mee door een zandafgraving mee heen crosste! Lachen was dat :)_[]

streamline zei:
zit jij ook nie top het fok forum?
die garage lijkt wel een beetje op foto's in het verbouwtopic daar.

scherp! +1 :-b

Heb heel mijn renovatie daar op k&w bijgehouden, nu staat dat op en lager pitje en zijn we maar weer wat anders aan het doen. Naast het reguliere werk that is.....

Vandaag naar het werk gereden met de vitara, komt er een meeuw overzoefen.... gevolg: hoop "sproei"op het dak en zijkant. Ik "]-0 ", meteen gestopt met de mf doek en spart&wipe aan de gang om het meteen weg te halen. Ging appeltje-eitje maar als ik een buks had gehad..... :-"

Goed inmiddels 1 3/4 jaar verder nadat de vitara zijn volgens het forum zijn laatste poetsbeurt heeft gehad...... Niet dus ;)

We hebben hier een drukke twee jaar achter de rug, geboorte van ons tweede kindje. Bouw van een nieuw paviljoen en heel heel veel aanloop qua gasten(altijd goed natuurlijk )

Tijd was dus beperkt zeg maar, wel elke twee weken de voiture gewassen en voorzien van steeds of een onderhoudslaag reload, of verse dgps. Maar langzaam werd de lak naar mijn idee(we blijven zeikerds nietwaar? ) wat "doffer". Wel altijd twee emmers, goed voorspoelen, naspoelen met de slang, schuim, maar denk dat de wind in combinatie met zand(ik werk op het strand van Texel) ook een aandeel heeft in het verweren van de lak.

Sinds 2 Januari een maand vrij(had nog wat uurtjes staan haha) dus meteen de stoute schoenen aangetrokken en een begin gemaakt met de auto hernieuwd aan te pakken. Gisteren de auto afgespoeld, de wielkasten, bodemplaat, veren/schotels afgespoten, ingefoamd met schuim en apc mbv de schuimlans, afgespoeld, en gewassen met ss&s. Vorige gallon begon aardig aan zijn eind te raken dus daar mede doordat Rob De garageman ook interesse had in een liter een nieuwe laten komen.(zie aanwinstentopic). Relaxed alles afgespoeld, en de auto weer terug de garage in gereden.

Vanmorgen na het ontbijt begonnen met de motorruimte op orde te maken. Licht afgespoeld daar waar het kon, en de rest met een sopje van warm water en apc en een doekje schoongemaakt. Daarna alles ingepoetst met perl van carpro(mooi spul , je krijgt toch langzaamaan je eigen "favorieten"). DE kieuwen aan de beide kanten van de motorkap verwijderd en die rondom schoongemaakt en eveneens in de perl gezet.

In de middag eerst de Mrs een demonstratie gegeven van George, onze nieuwste stofzuigende lid van de family. Zat er echt al heel lang over te dubben , want een extractor is heel reuze handig als je wel eens een auto moet schoonmaken(en ja kom ook wel eens wat tegen ...... :-& Efin, begonnen met de rubberen matten, de rubber mat in de kofferruimte. De kofferruimte zelf, de bestuurdersstoel en bij de voetenruimte van de bestuurder. Resultaat was echt wel verschil te zien, en dat terwijl ik hem echt net daarvoor al had gezogen met de bouwstofzuigert. Morgen verder met de rest van het interieur, ook inpoetsen met natural look o.a. En beginnen met het kleien van de buitenkant, dat zal denk ik niet al te veel werk zijn. Ik was de auto vaak(en grondig) en qua teer e.d heb ik geen last. Hier zijn er nagenoeg nooit wegen die opnieuw geasfalteerd zijn

Dan de boel afplakken met die oh zo fijne 3434 tape, en beginnen met polijst werk. Vorige keer was het inizio op oranje, mezoo op wit, en finale op zwart wat de truuk deed. Maar hoop dat het nu wat minder heftig hoeft. Jappenbakkies hebben over het algemeen niet al te harde lak natuurlijk

Zal morgen ook even mijn meissie dasty laten halen bij de action, kan ik de wielkasten netjes zwart maken. Qua foto's heb ik tot nu toe alleen de staat van onder de motorkap op dit moment, maar er zal gerust nog wel wat ploatjes volgen :)

Merk al wel dat ik beter mijn normale camera er bij kan gaan pakken, wat qua foto uit de smartphone komt zetten is niet al te veel :

full.webp

full.webp