• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste detail project Suzuki Grand Vitara (update 05 01 13 )

Thx, net dochterlief heen en weer gebracht op het fietsje naar paardrijles(want auto gaat pas weer rijden als hij klaar is naar mijn idee Haha)

Nu ff bakkie doen, en dan verder met het interieur en de extractor. Hoop ook nog tijd voor kleien te hebben vandaag. En vanavond naar de nieuwste james bond film met mijn maatje. Wat is het toch vervelend om vakantie te hebben :!
 
Daar waren we weer:

Vandaag gedaan : Met de extractor de rest van het interieur gedaan. Daarna met een sopje met apc de hele cabine gesopt, inclusief sponningen etc. Daarna met natural look alles weer een mooie satijnlook gegeven. Toen was de tijd/en licht! (korte dagen ) wel weer op . Ook gepoogd nog wat knappe foto's te maken. maar het was de afgelopen dag een sombere donkere dag, met geen zonlicht en miezerregen hier op Texel dus de flits moest erbij om een knap fototje te maken. En we weten allemaal wat dat doet ..... Geen recht aan het werk dat je verzet hebt :)

Dus meer als impressie van vandaag :

full.jpg


Morgen vroeg uit de veren, kleien en beginnen met polijsten. dat is het programma

Nu om een tukkie, ben net terug van de james bond film, en ik zat echt werkelijk waar (betrapte mezelf erop nl) naar de beading te kijken op de Aston en de Jaguar....:D
 
in je eerste post las ik dat je het uitsmeerde over een aantal dagen. tussendoor rij je er toch niet mee denk ik zo.
dus na het foamen of kleien ga je er niet mee rijden, want dan wordt het weer smerig?
 
IwasaSpark;311227 zei:
in je eerste post las ik dat je het uitsmeerde over een aantal dagen. tussendoor rij je er toch niet mee denk ik zo.
dus na het foamen of kleien ga je er niet mee rijden, want dan wordt het weer smerig?


Nee klopt, alhoewel ik gisteren wel even heen en weer naar de gammel gereden ben, maar daarbij kom ik geen prutpaadjes en zand tegen. Verder moet de auto weer afgespoten worden na het kleien straks.

Nu eerst even de gedeelde kerstboom samen met de buren weghalen en dan aan de klei. Afspuiten en polijsten :)
 
Nou hehe daar waren we weer..... De hele dag op wat eten en avond eten na bezig geweest met het kleien, afspoelen/drogen en vervolgens gaan polijsten van de voiture. Ben eerst buiten begonnen op de oprit, maar na 16:00 was het dauwpunt erook :( ergo alles direct onder de condens.... Schoot niet op. De boel naar binnen gedragen, auto gestart en verder gegaan in de garage. Eerst wel een kacheltje aangesloten, want het autootje was nog koud....

Efin, begonnen op het linker voorspatbord, was al weer tijdje terug dat ik hem voor het laatst gepolijst had. Dus even testspotje gedaan, donkergroen met mezzo leek het te doen, maar het werd toch weer mezzo op oranje. Was al lang blij de vorige keer was het nog inizio op oranje, mezzo op wit, en finale op zwart..... Mezelf danig geweerd tot 22:30 en alles is klaar nu op een zijkant (5 panelen) en de achterklep.

Morgen moet de Mrs werken tot een uur of half twee, moet naar de kapper om drie uur, dus tussen half twee en drie en na de kapper gaan we verder. Morgenavond zal het wel worden denk ik dat alles klaar is.

Moet toch maar eens na gaan denken over ooit eens een rotary aan te schaffen. Dappen gaat mooi, maar kost ook echt veel tijd. Dan hoef je alleen nog maar te finishen met de dap. Zit er iemand volgende week in de buurt van baldel/hapert verlegen om een mededetailer op weg te helpen met de rotary? ben op vakantie dan daar in de buurt.

Moet wel zeggen dat ik zo'n 90/95% correctie heb gehaald, het zwart is nu ook echt zwart. Niet dat iemand dat snel ziet want er zijn er genoeg inclusief mijn eigen vrouw die het niet zien, maar ja iets met mug en zifter enzo :-b

Motor kap heeft wat steenslag(nog van de vorige eigenaar, ik kom haast nooit aan de vaste wal met de auto). Verder nog twee nieuwe ruitensproeiers geplaatst. Oude waren de "klikkertjes"van verbogen en bleven niet goed zitten.

Morgen avond dan eindelijk in de glaze van wolfgang, gevolgd door een rondje DGPS van wolfgang. Dat kan overnacht uitharden. Dan kan er Dinsdag Fuzion op, wielkasten, raampjes, velgen, wilen etc afmaken. Man man wat een werk maar t word me een knappe wagen weer ! :! (was hij al, maar nu weer toppie oppie :) )

Oh ja Foto's":

Zal even op de camera kijken, heb er wel wat gemaakt maar weet niet of ze gelukt zijn De Mrs had de cam mee, dus ik had alleen de smartiephone ter beschikking :)

edit:
Gekeken en behalve de "flakepop" kon ik er niet veel mee:

full.jpg
 
Ben behoorlijk aan het bikkelen maar klaar komen zal het vandaag ! (ugh!) Auto is klaar met polijstwerk, 3/4 staat in de glaze van wolfgang, eerste laag dgps staat te hazen. Zo meteen even swipen en kijken of het al kon, net 10 min terug nog niet. Dan Dgps uitpoetsen, auto uit de garage rijden, omkeren en de resterende meters zwart metallic doen.... Word denk ik rond 3 uur dat ik klaar ben. maar t is het helemaal waard . Ik hou nog meer van me karretje dan dat ik al deed :heart_eyes:

Edit:

nu rond 3 uur, de dgps staat te hazen, de motorkap zit al in de Fuzion. Morgen nog:

velgen in de wax
banden en trims in de perl
ramen rondom binnen en buiten
anti regen gel op voorruit/zijruiten en spiegels
treeplanken rvs aan de zijkant poetsen
rest auto in de fuzion.

Maar dan is hij helemaal klaar ! :party:

nu nog ff een bevestigend antwoord van de swipe test en uitpoetsen, morgenvroeg weer aan de gang ]-0 Maar t word WEL mooi :)
 
Zo dag verder, en zal nog even oplepelen wat we vandaag al dan wel niet gedaan hebben :

hele wagen in de fuzion gezet

ramen binnen en buiten

rvs treeplanken gepoetst met de oranje handpad en colonite 8 honderd en een beetje geloof ik (oranje spul), zitten wel een aantal krassen in die ik handmatig er niet uit ga krijgen, mocht ik nog een keer tijd over hebben dan met de machine eens proberen

alle trims in de perl gezet

wielkasten gezwart met action spuitbussen cockpitglans (wie doet je wat voor 1,29 de spuitbus ? )

velgen ge poetst en in de wielenwax gezet

bandjes in de perl (onverdund)

Was om rond 9 uur weer begonnen, en rond 3 uur vanmiddag dan ook echt klaar. Mooiste compliment kwam meteen van mijn dochtertje lief: "pap, hebben we een nieuwe auto????" Daar werd ik wel even blij van, meisje ziet niet dat je al drie dagen te poetsen staat, want op school etc, vriendinnetje spelen (plus steeds in garage)(petweer buiten )

Daarna de normale dingen weer gedaan, maar ook bij Rob de bestelde spullekes afgeleverd, en daarna door naar iemand met een Ferrari 355 GTS. (rood) Dei staat met een paar maanden op de planning, als ik weer eens tijd heb (haha nooit dus, dus tijd maken ) mooie wagen hoor, maar laag !!!!!! ) En heel veul metaal om te polijsten(unilak)

Daar ga ik mezelf dus eerst maar eens induiken, wil goed beslagen ten ijs komen. Die dingen doe je niet 123, en ook niet elke dag natuurlijk :)

Foto's komen zo eraan , toedel en de dokie weer. Zo naar bed morgen weer vroeg dag

Oh ja, vandaag miezerde het een beetje latr op de dag en de BEADING ? MOOI!!! :heart_eyes:
 
Zo'n auto is een aardige lap staal en hij glimt weer mooi.

De volgende klus is de garagevloer verfen? Als ik het goed zie is die nog niet gedaan. Let wel als er al te veel vuil in de vloer getrokken is hecht de verf ook minder.. We hebben de vloer van mijn ouders een jaar na oplevering gedaan en zelfs na grondige schoonmaak hebben we toch enkele plekjes waar de verf slecht gehecht heeft.
 
Timon;311770 zei:
Zo'n auto is een aardige lap staal en hij glimt weer mooi.

De volgende klus is de garagevloer verfen? Als ik het goed zie is die nog niet gedaan. Let wel als er al te veel vuil in de vloer getrokken is hecht de verf ook minder.. We hebben de vloer van mijn ouders een jaar na oplevering gedaan en zelfs na grondige schoonmaak hebben we toch enkele plekjes waar de verf slecht gehecht heeft.

Vloer word gedaan met epoxy coating, dat gat wel houden, en nu kan ik zowieso niets schilderen /opzetten veel te nat /vochtig in de lucht.
 
Zo weer jaartje verder, wederom vakantie in de maand januari dus tijd voor de winterpoetsbeurt... Heb vanwege mijn werk zomers weinig tijd om meer dan "bijhouden" van de lak te doen. Nu een aantal weken roostervrij dus ff lekker de tijd om de boel weer aan te pakken.

Maandag de auto gewassen met o.a apc, om de laatste restjes van de lak af te halen, de wilekasten gedaan, onderkant gedaan met de haakse lans. Gisteren de auto binnen gezet en begonnen met wat testspots. Daar bleef het ook bij, want de Mrs had andere plannen. Moest dus thuis blijven en kon niet verder (we hebben twee kinderen, eentje van 2 en eentje van 8 . Die kun je nog niet alleen laten natuurlijk)

Testspot gaf aan in combo met een 50/50 dat er toch wel een grijswaasje op de zwarte lak zat. Komt doordat mijn auto denk ik normaal op 50 mtr van het strand van Texel staat geparkeerd. Zand zal altijd een probleem blijven bij mij (vanwege werk). Verder wat kleine oppervlakte krasjes, flakepop was echt nog wel goed aanwezig. lichtgroen met mezzo, werd het , daarna afmaken met finale op zwart.

Mijn garage is niet al te breed, dus zal nu de linker zijkant doen plus een stuk van dak en motorkap. Daarna auto uitrijden en omkeren. Kan de andere kant. Opgevouwen tussen de muren werken is niet wat je graag wil doen natuurlijk.

Als ik klaar ben met polijsten, zal er glaze opgaan van wolfgang, twee lagen dgps, en aftoppen met Fuzion. Heb al zitten kijken naar de nieuwe producten van Gyeon. Maar heb best het e.e.a staan, dus dat maken we eerst op (en ik heb genoeg staan ..... )

Als het resultaat net zo word als de Ferrari 355 GTS die ik afgelopen september gedaan heb, teken ik er nu al voor . Werd als trouwauto gebruikt (is prive bezit), damn mooi gevoel om hem die dag te mogen zien rijden ..... Glom als n malle :)
 
Hey Cybersijp,

petje af voor je wat ziet de Suzuki er weer schitterend uit, ben een beetje jaloers als ik dat resultaat zie:-"
Ben benieuwd of ik met mijn zilveren Suzuki een beetje in de buurt van jou prachtige detailproject kom, heb geen machines HD reiniger en Dap dus alles word handwerk.
En wielkasten met cockpitspray, wie komt erop maar zal wel mooi uitzien.
Die perl wat is dat voor spul? kan het niet vinden bij Carclean.

Had van je detail project een bladwijzer gemaakt en zag dat je weer eens was begonnen.

P.s. je kleine meid heeft het goed, heb je een nieuwe auto? (lijkt wel zo).:grinning:
 
Hoi Twan,

ff kijken of ik wat vragen voor je kan beantwoorden alvorens ik moe maar voldaan naar het bedje zal gaan voor vandaag ....

de tip van de cockpitspray komt ook niet van mij hoor, maar loop al ff mee hier dus hier en daar pak je wat op .... Belangrijkste is dat je doet waar je je lekker bij voelt, zeker als "beginner" hier sla je snel te veel spullen in (ben there, done that ..... Maar goed dat geld voor ons allemaal hoor:) ) En dat komt dan weer in de verkoophoek te staan na wat tijd, je krijgt toch een voorkeur om met bepaalde spullen te werken. Wat voor mij niks is, kan voor jou wel het walhalla zijn (of andersom)

Perl, is een plastic/rubber dressing. Heel fijn te verwerken, te verdunnen, is alleen wel van Carpro en daar werkt carclean niet meer mee samen. (kan overigens Tim niet anders dan gelijk hierin geven. Gasten weten echt niet wat er speelt bij hun afnemers, en denken dat ze heel wat zijn . maar goed dat terzijde...) Spullen Gyeon zijn nu als alternatief uitgebracht bij carclean, heb het zelf nog niet omdat ik nog vrij veel van Carpro heb staan op het moment. ben zelf echt wel van "je kan geen betere raad dan voorraad hebben .... Maar te gek kan ook natuurlijk. Eerst maar eens opmaken alvorens ik naar deze producten ga kijken.

als je wat tips wil hebben of wat vragen hebt, stuur gerust een pm oid.

Dan over de dag van vandaag:

vanmorgen kwam het treintje wat lastig op stoom maar met de nodige bakies erin ging het soepeler lopen..... haha .Heb de 3/4 auto qua polijstwerk nu af, rechterzijkant moet nog met finale op zwart, en achterbumper en deur moeten met mezzo op oranje, en finale op zwart. Heb de bullbar er zelf afgehaald aan de voorkant, kon ik tenminste ook daaronder polijsten :D (dat ik luxe kentekenplaten wou aanschaffen heeft overigens ook een beetje geholpen in de beslissing ;) )

De flakes poppen er weer lustig op los, zal zo ff kijken of ik n plaatje kan uploaden vanaf de mobiele . Voor de gewone camera had ik geen tijd(en geen puf meer in de armen.... haha )

morgen wieder mehr update :)
 
hierbij wat foto's van vandaag, niet verkleind niks aan geedited, zo uit het toestel :)

full.jpg


full.jpg


full.jpg


full.jpg


full.jpg


full.jpg


full.jpg


Ze zijn niet allemaal scherp, maar eens nicknamelessje, en dikke flakepop moet toch wel duidelijk worden niet ?
 
Hey Cybersijp,

dat is inderdaad een mooie metalflake pop.
Heb wel eerst e.e.a. moeten lezen hierover, maar weet nu wat het is en hoe te verkrijgen.

Zo word men door lezen, tips, nog meer lezen en nog meer tips en vragen steeds wijzer in de detailwereld.
Bedankt voor de info.

Enne zoals ik lees een heel fijne vakantie in Brabant met je familie!

P.s. heb je een pm. gestuurd.
 
Hoi Twan,

Ja al doende leert men bij natuurlijk. Ga trouwens nu eens een keer niet naar Brabant op vakantie maar naar Drenthe . Zijn 6 jaar op rij in Januari naar het vennebos van landal geweest, en nu wel een keer gezien daar). Nu gaan we eens een keer naar t Hof van Saksen .

update:
vandaag al het polijst werk afgemaakt, ook de reservewielhouder eraf gehaald, kon ik daar ook onder poetsen ...... (haha) Voor de rest op de kap van het reservewiel na nu alles gepolijst. Heb de achterklep al voorzien van glaze en de eerste laag dgps (daar moet de houder weer op natuurlijk).

Nu ff rustig een bakkie doen, net bij de tandarts geweest om n verstandskies te trekken (die begon wat te "zeuren ", vanavond weer verder. Glaze en eerste laag dgps overal moet lukken.

Dan morgenochtend laag dgps, ramen, sponningen , dressings. In de middag de nieuwe platen halen. Zaterdag de binnenkant doen. Kunnen we weer met een gerust hart knap de weg op :)