• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste grote poetsbeurt, juiste spullen?

bartb

Detailing rookie
17 okt 2011
6
0
Voor het eerst wil in de Volvo S60 echt gaan poetsen. Ik heb hem nog niet lang in bezit, en weet dus niet wat er de afgelopen jaren mee gebeurt is. De stappen zoals ik ze nu heb gedefinieerd:

Wassen:
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm

Kleien:
Dodo Juice - Basics of Bling - Clay Bars - 2x55g
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml

Polish:
Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Mothers Wax - Polishing Cloth
Hier weer iets nodig om af te nemen?

Wax:
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st.
Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm

Ramen:
Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Liquid - 300ml

Wielen:
CarPro - Iron.X Cleaner - 50ml (2x ivm beperkte voorraad op het moment)
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml

Totaal voor ongeveer 160 euro poetsmiddelen en dat vind ik meer dan voldoende ;)

Over de polish stap is wat discussie. Ik ga enkel met de hand aan het werk en de vraag is dan of de polish resultaat geeft. Doen, overslaan of wat anders doen?

IVM de komende winter ligt de focus op bescherming, niet op glans. Daarom alleen Sealant.

Op- en aanmerkingen zijn welkom!
 
Ziet er goed uit! wat extra doeken is niet verkeerd. verder zou ik voor de monello klei gaan, heb je veel meer voor lagere prijs! ;)
En heb je al een pad voor de finale?
 
Polish:
Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Mothers Wax - Polishing Cloth
Hier weer iets nodig om af te nemen?

Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is deze doek niet voor het aanbrengen van een polish, maar voor het afnemen:

Deze handdoek is gemaakt van garen dat fijner is dan zijde en zachter dan katoen.

Het speciale weefsel zonder harde randen is perfect voor het veilig en gemakkelijk verwijderen van polishes, glazes en waxen. Uiteraard is deze superdoek pluisvrij, veilig voor blanke lak en beschadigt hij gelakte, verchroomde of gepolijste oppervlakken niet.

Voor het aanbrengen gebruik je zoiets als deze: https://www.Carclean.com/product/Monello/White_Polishing_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator_78-646X4WH_100981

Ramen:
Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Liquid - 300ml

Wil je toch aanraden om ook de scrub er bij te nemen.

Wielen:
CarPro - Iron.X Cleaner - 50ml (2x ivm beperkte voorraad op het moment)
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml

Iron-X is GEEN velgenreiniger! Het is bedoeld om je velgen te behandelen als je de velgen met een normale velgenreiniger niet helemaal schoon gekregen hebt.
 
Even een kick op deze...

Ik ga zo e.a. bestellen om de zomervelgen aan te pakken. Wel handig om dat direct een wax mee te bestellen voor de zomer (dan zijn we er alvast klaar voor ;) )

Welke raden jullie aan?
 
ik zou een velgenreiniger nemen, want die staat nog niet op je lijstje

en ipv Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
er liever twee nemen of als het niet anders kan de mega mega plush die is groter
 
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Het gaat om een wax voor op de auto zelf (velgen blijf ik wel met sealent doen denk).

Eisen:
- Niet te veel werk om uit te poetsen (daarom neig ik naar vloeibaar)
- Uiteraard mooie glans, maar de wax moet wel het wel een maandje uithouden
 
jij vraagt , wij draaien : (= mijn mening )

ik zou zeker niet voor de finale gaan ivm polijsten met het handje , kan je beter niet polijsten :-" en iets anders kopen bvb een velgenborstel

een wax voor de zomer : je hebt al de exp , deze zal zeker altijd een maand houden , zoals je aangeeft en blinkt toch of niet ?? weer een reden om iets anders te kunnen kopen lijkt me: extra doeken,pads,

doeken : neem niet de grote versie 60x40 , maar 40x40 deze werken makkelijker en zo kan je er al eens 1 extra kopen :ja

als je toch voor bescherming gaat : door het een en ander uit te sparen kan je misschien wheelwax aanschaffen ? , ik denk dat ikzelf met dat potje zo'n slordige 5 tot 10 jaar toekom :ja

als je gaat kleien is het niet nodig om persé de s&w te verdunnen 1/1 , er zijn veel goedkopere middelen : dodo-concentraatje 1/10 of citrusbling 1/16 , daar de monelloklei bij en je kan dat blokje ook nog eens in 3 stukken snijden

voor een auto gebruik ik +- 500cc tot 1000cc aan kleilube , daarom toch ff wat aandacht voor dit produkt ;)
 
aanvulling :

velgenreiniger : zou ik niet nemen, zeker als je velgen in goede propere staat zijn : shampoo is zeker goed genoeg en heb je toch al ......
 
Waarschijnlijk heb je je bestelling al geplaatst: maar wil er toch even aan toevoegen dat ik het helemaal met Grandscenicman eens ben!

Je hebt helaas gewoon meerdere doeken per stap nodig. en enkele pads om het product aan te brengen. En dan kan je beter onnodige dingen laten zitten zoals een polish of een velgenreiniger...

Succes, we horen het wel