• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer bestellen voor de supra!

m1k3yzz

Detailing rookie
3 jul 2016
12
15
29
Goeiemiddag,

Ik heb mij net aangemeld de filmpjes en handleidingen bekeken. Omdat in de buurt ze alleen meguiars en turtle wax verkopen wilde ik via de website bestellen, om wat beter resultaat te krijgen.

Ik heb niet bijzonder veel ervaring, ik gebruik de 2 emmer methode met een autoshampoo (wash n wax van meguiars).

Ik wil graag mijn auto nieuw leven inblazen. Hij is in april gespoten, maar er zitten polijstvlekken(zei iemand?) op, vage doffe plekken. De auto moet weer meer diepte krijgen.

Ik had al even rondgekeken, en ik was wel enthousiast over PBW en monello.
Ik heb het volgende lijstje gemaakt en ik wilde graag de mening van jullie!

WASH:
- Monello basic wash kit
met monello lavare, sponge en senza acqua. Thuis heb ik evt. nog wash mitt.

CLAY:
- Monello Dolce Verde klei set,
met monello klei 150gr, 100 gr, Perfetto 500ml, Peluche verde.

POLISH:
- DAP500V3 Raffini kit - lite
met monello raffini 5.5 orange, green en white pads, en de mezzo en finale.

GLAZE:
- Poorboy's world Black Hole 120ml

WAX:
- Poorboy's world Natty's Blue paste.

- Monello Disco duo applicator pads.

Is dit voldoende, te veel of te weinig? Zijn er producten die afgeraden worden enzovoort?

Alvast bedankt!

M1K3YZZ

P.S. foto vd. auto
supra3.webp

Hoi,

Als eerste super dikke auto heb je! Ik hou er van!

Ik zal persoonlijk geen spons gebruiken... Ook niet de mf variant... Een mitt is echt veel fijner.

DAP500 zal het zeer waarschijnlijk op de Supra goed doen, toch zal ik je aanraden de 900 te nemen... Die heeft even iets meer power en licht beter in de hand. Hij is de paar extra centen zeker waard.

Verder... Doeken! Heul veel doeken. Ik gebruik van de verde snel een doek of 12 voor een detail... Soms nog meer.

Mooie wagen!
Aankooptips:
-Dodo juice Born to be mild shampoo (hoe groter de fles hoe voordeliger je bent...)
-Microfiber madness mitt
-Delirium Droogdoek
-Als het om een dap gaat zeker de 900 nemen.
-Collinite 476 ipv de Natty's blue nemen.
-Gyeon prep om polijstrestanten te verwijderen
-Blackhole zou ik late voor wat het is imho nogal overrated...

Ik zou een sample kit nemen https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Sample_Kit_6__4_Step_Dark_Colors__103154
Hiermee heb je shampoo, black hole, prof polish en EX-P sealant. Je doet met zo'n kitje langer dan je denkt, en hebt gelijk veel van wat je wilt. Bijbestellen kan altijd en CC levert snel!

Dus een beetje van iedereen kom ik uit op;

De sample kit van rabies,
toch de dap900 raffini lite,
senza acqua,
2x peluche verde trio
de monello kleiset
en applicator pads
gyeon prep.

Dan zou ik er een eindje zijn?
Het is om even uit te proberen, de pads en grotere hoeveelheden flessen kan ik de 2e ronde bestellen.

+1 voor bovenstaande reacties.
Van een 900 heb je veel plezier. Wil je besparen, (komt vast nog meer bij nl.) staat nog een 500 te koop https://forum.Carclean.com/threads/dap500-set-nieuw.17240/#post-294799

Applicator pads,kun je vervangen door Raffini pads evt. Als je wax met dap wilt aanbrengen kun je Colli 845 nemen.

Trim, rim banden en ramen sla je over?

Opzich leek me de 900 ook wel een goeie keuze voor die 4 tientjes? extra.

De rest sla ik voor het moment nog even over, dit omdat mijn velgen net gedaan zijn en deze mat zijn waardoor je niets ziet, banden nieuw zijn en ramen ook net gedaan zijn. voor volgende ronde! oor nu is het zeker de lak even goed krijgen.

Thanks voor de reacties jongens!

Volgens mij vergeet iedereen hier 1 ding. Je kunt het niet in je winkelwagentje stoppen maar vergeet het ook zeker niet om het mee te nemen.

Heel veel plezier met/tijdens het autowassen, en nog meer als je klaar bent en geniet van je mooie bolide

• Leuk
Reacties: marco01
Volgens mij vergeet iedereen hier 1 ding. Je kunt het niet in je winkelwagentje stoppen maar vergeet het ook zeker niet om het mee te nemen.

Heel veel plezier met/tijdens het autowassen, en nog meer als je klaar bent en geniet van je mooie bolide
Lol

Kijk dat zijn wijze woorden

• Leuk
Reacties: Istnogferarie