• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer DAP, een dankbaar slachtoffer voor gevonden

Beske

Detailing addict
17 mrt 2011
35
52
Een tijdje terug had ik een DAP900 powerpack besteld, en het werd eens tijd om deze uit te proberen.
Nu kwam het toevallig uit dat mijn vriendin een weekend naar Londen was en haar bekraste en verweerde Micra hier op de oprit stond, een dankbaar oefenobject leek me :-b

ff snel afgespoten en de velgen alvast gepoetst:

8989259225_a73e9eb755_c.jpg


Wat foto's van de algehele staat:

8990447504_00e5f42e80_c.jpg


8990444414_78fd2e1bcb_c.jpg


8990436430_ae32812257_c.jpg


8990441738_3f370b92c3_c.jpg


Eerst maar eens begonnen met het ding te wassen met een mengsel van Poorboys shampoo en wat APC, vervolgens afgespoten en gelijk doorgegaan met kleien met de Mothers kleikit.
Daarna een testspot gemaakt en gezien dat een combinatie van Veloce op geel het aardig deed op de verweerde plekken, Mezzo op oranje was iig niet voldoende.
Zodoende eigenlijk de hele auto gedaan met Veloce op geel, Mezzo op oranje en Finale op Wit en bij iedere stap kwam er meer glans tevoorschijn :)

Er kwam dan ook steeds meer "Micra" op de pad te zitten rofl

8989219291_21f08a60d9_c.jpg

(dit was na alleen het dakspoilertje gedaan te hebben)

Om het af te maken is hij nog met de rode pad in de Collinite 845 gezet, hier heb ik voor duurzaamheid gekozen en de glaze dus overgeslagen.
Het in de was zetten met de DAP bevalt me trouwens wel, werkt lekker zuinig en supersnel!

Maar goed, het resultaat:

8990459330_767f07492a_c.jpg


8989276637_552bb5c91d_c.jpg


50/50:
8989228769_0eaeca4b1f_c.jpg


De ooit zo verweerde spoiler:
8989280181_bfdc7a23d6_c.jpg


8989266943_aeb90d2f93_c.jpg


Deuken polijst je er helaas niet uit :no
8990480460_f44ef567c3_b.jpg

Hij is er aardig van opgeknapt lijkt me zo! :cool:
 
Dat is een nieuwe auto geworden, alleen nog ff een nieuwe kentekenplaat er op en hij is helemaal in showroomstaat.
Mooi resultaat.
 
Dankje!

Nieuw kenteken heeft weinig effect ben ik bang, hij staat altijd in een drukke straat met veel fileparkerend verkeer, die deuken zitten er zo weer in :no
En inderdaad, een uur of 6 aan deze auto werken staat toch zeker gelijk aan een keer of 10 stofzuigen vind ik, eens kijken wat ze van dat plan vind :-"
 
Prachtig om te zien!

Nog even een bandendressing erop en wat AF-Revive en je bent verzekerd van ook de toetjes haha
 
Dank jullie!!

@Denders/Poetstrucker, Ik ben niet zo'n fan van bandendressing, vind ik altijd erg "nep" uitzien. Misschien eens op zoek gaan naar een matte variant ofzo want dat blinkend zwarte vind ik niks.
@IbizaSigno, hoezo niet? Links van de tape op de daklijst is niet gedaan, rechts wel
 
Zo, die is opgeknapt. Benieuwd wat haar reactie was toen ze hem terug zag. Ze dacht vast dat je hem omgeruild had.
 
Als je denkt dat ze het zag heb je het mis hoor :no

Ze zag wel dat hij gepoetst was, aangezien hij vrijdag nog onder het stof en vogelpoep zat, maar dat ik er uren aan heb zitten zwoegen was niet duidelijk 8-o

Sterker nog, ze geloofde het eerst niet, pas toen ik haar de foto's liet zien drong het tot haar door. De reactie toen: Aaaahhh nu snap ik het, je gebruikt mijn auto als oefenobject omdat je bang bent de bmw te beschadigen. Ondanks dat er een kern van waarheid in zit was het toch niet helemaal de reactie waarop ik gehoopt had. rofl

Maar goed, ik wist natuurlijk al langer dat mijn vriendin er eentje was uit de categorie "als het maar rijdt"
 
Aha, gevalletje 'paarlen voor de zwijnen werpen' (niet beledigend bedoeld hoor:rules ) Maar jij hebt in ieder geval lekker kunnen oefenen:)^