Na wat advies te hebben gevraagd voor het aanschaf van een eerste DAP machine heb ik afgelopen zaterdag mijn DAP900 mogen ontvangen. Ik heb de Powerpack besteld zodat ik meteen aan de slag kon gaan. Heb hem gekocht om voornamelijk mijn eigen auto te gaan polijsten, betreft een BMW 3 serie uit 2007 in de kleur Sparkling Graphite. Om een beetje het gevoel te krijgen met een DAP machine te werken eerst maar eens gaan testen op het autootje van mijn vriendin, een zwarte Toyota Starlet 1.3 GT uit 1994. Ben met de motorkap begonnen met een testspot om te kijken wanneer ik het gewenste resultaat had, de lak was toch vrij hard en heb uiteindelijk de hele auto gedaan met de orange pad met mezzo en motorkap+dak ook met gele pad +veloce. Gefinished met finale en witte pad uiteraard. Over de gehele auto zaten behoorlijk wat diepe krassen natuurlijk vol met swirls na 20 jaar krasstraat. De diepen krassen heb ik er niet helemaal uitgekregen al zijn ze lang niet meer zo zichtbaar. Helaas heeft de vorige eigenaar en veel lakstiftcorrecties op los gelaten dus die moest ik ook even goed aanpakken. Ik heb na het polijsten de auto in de PB black hole gezet en vervolgens een laag Collinte 845. Over het resultaat ben ik erg tevreden, ik heb er een goede dag over gedaan, natuurlijk eerst gewassen, gekleid etc. Het polijsten had beter gekund maar voor een testauto was dit ruim voldoende. Ik heb enkele foto's gemaakt helaas niet voor/na, alleen eentje toen hij onder de overkapping stond, daar zie je de lakstaat voor het polijsten een beetje.
Na:
Na de regen de auto buiten verder gedaan en zie hier het eindresultaat:
De metallic deeltjes zijn weer terug, nooit geweten dat er zoveel inzaten
Het ziet erna uit dat ik de DAP toch meer moet gaan gebruiken, familie en vrienden waren al onder de indruk van deze polijstbeurt :roll Volgend weekend, mits het weer mee zit, ga ik mijn BMW onder handen nemen. Zal hier wat meer foto's van proberen te maken!