• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer gedapt!

psycho

Detailing rookie
8 dec 2009
25
0
Vandaag aan het oefenen geweest met mijn dap 500.Met Monello Mezzo en de inizo+ witte en oranje pads.

al bij al ben ik wel tevreden voor de 1ste keer.Maar zit nog met een paar vraagjes:

-Hoeveel keer moet moet ik de hits herhalen?
-als ik 1 keer met mezzo heb gedaan(wit+oranje) en het resultaat is niet naar gehoopt mag ik dan direkt overschakelen naar inizio,of nog eens met de mezzo doen?
-Hoe moet ik de pads nu schoon maken met de hand?
-Je moet ook altijd verfijnen,maar wat bedoelen ze juist hiermee?
(bijv: als je inizo wit hebt gedaan dat je dan menzo orangje en wit nog meot doen?)

Hier de foto's
links voor /rechts na
fyl9wi.jpg

2ztgk6t.jpg

voor
2zxsb9t.jpg

na
rliayv.jpg
 
1. Herhaal zo vaak als je wil op een testpaneel. Maar je eigen wagen kan je best eerst evaluren met een lakdikte meter. Zo krijg je een indicatie van hoeveel lak je hebt om mee te spelen. Je kan dus niet oneindig blijven herhalen.
Algemeen probeer ik 2 hits (opbrengen en polish volledig uitwerken) te doen voordat ik overstap op een zwaardere combinatie.

2. Zie (1), denk eraan dat een zwaardere combinatie meer zal nabewerkt moeten worden om een zeer strak resultaat te halen. + hoe grover de combinatie, hoe meer blanke lak wordt weggehaald.

3. Onder de kraan, met wat afwasmiddel, goed inwrijven met je vuist. En goed uitspoelen.

4. Nabewerken. Een grove combinatie kan best nabewerkt worden voor een nog mooier resultaat. Dit doe je altijd met een lichtere combinatie van zowel pad als polish. Bv. Monello Finale met een licht groene of zwarte pad.

Je resultaten zien er toch al goed uit ! :cool: