• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer gekleid.

Mayn

Detailing rookie
1 mei 2015
15
12
Voor de eerste keer mijn auto gewassen,gekleid en in de was gezet. Hij is er echt mooier en vooral gladder van geworden, ben er wel even mee bezig geweest!!
Ik heb eigenlijk nog wel een onderhoudsvraagje: ik heb 'm gewassen met dodo Juice BtbM, gekleid met een Mothers set (California Gold)
conv_1929.webp
en in de was gezet met Meguiars NXT Tech Wax 2.0.
Als ik de auto tussentijds wil wassen kan ik dan de Dodo shampoo gebruiken zonder dat al het werk (was) weg is? Met warm of koud water, of maakt dat niet uit. op de verpakking staat dat er warm water gebruikt moet worden maar "spoelt" de was dan niet weg?
Alvast bedankt!

Hallo Mayn,
Je kan je auto gewoon wassen met Dodo shampoo (maar ook met alle andere goede merken), als je je maar wel houdt aan de juiste verdunning.
Warm water zorgt ervoor dat het vuil veel sneller los komt bij het wassen, dus dit gewoon doen. Gebruik wel een washandschoen en een
droog handdoek voor het beste resultaat. Je hoeft absoluut niet bang te zijn de de wax weg spoelt.
Mocht je langer gebruik willen maken van de wax laag, dan zou ik je aanraden een volgende keer ipv van Mequiar's NXT een van de
waxen van Collinite te gebruiken. De standtijd is daarvan aanzienlijk langer en het opbrengen en afnemen is een fluitje van een cent.
Voorkeur de Collinite Marque d' Elegance, deze maand toevallig ook in de aanbieding bij Carclean.
En .... voor de eerste keer zo'n aanpak van je auto, hier mag je best trots zijn op het resultaat. Veel succes ermee.
Groet,
Jan

Hoi Jan,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik gebruik idd een handschoen en droogdoeken.
Ik zal dan eens kijken naar de was die je noemt. Het ging wel redelijk snel maar nog makkelijker aanbrengen en een langere standtijd is natuurlijk altijd beter.
Bedankt voor de tip en het compliment!

Mooi !
Je kan ook op zoek gaan naar een QD die je waxlaag een "boost" geeft , zo doe je 2 dingen tegelijk : je droogdoek insprayen met de QD en tijdens het afdrogen zorg je voor een extra "boost" .
Momenteel gebruik ik daarvoor nog Reload maar er is ondertussen al een alternatief/vervanger voor dit product omdat deze niet meer verkrijgbaar is in de webshop .

Mothers heeft ook een spraywax die je op een natte wagen kan gebruiken....dus eerst afdrogen is niet nodig .

Ook een bandendressing maakt het geheel nog meer af .

Goede tip! Zal me daar ook in eens gaan verdiepen. Er zijn al bij al nogal wat mogelijkheden om een auto mooi te krijgen en te houden! bedankt!

Bedankt!
Nee, ik ging/ga er vanuit dat polijsten op een relatief nieuwe auto niet meteen nodig is, maar wellicht zeg ik nu iets stoms!
Heb de auto erna alleen nog in de was gezet.

de nxt is geen was, maar een sealant! op een lichte kleur is een sealant beter.

met collinite kan je niets mis doen, maar dan is de 845 beter geschikt voor jou.

de nxt heeft fillers, die vult dus (tijdelijk) eventuele krasjes op en geeft een gepolijste indruk.

ik heb ook de nxt gekocht als "beginner" en vind het nog steeds een fijn product. nu gebruik ik ook de megs M21, is de professionele versie van nxt, nxt on steroids ;-) .

Ok, ik ben namelijk ook hetzelfde van plan, na het kleien de auto wassen, vervolgens onder wax zetten. Ik was namelijk bang dat er niet veel glans zou zijn, maar als ik je foto's zo bekijk dan zit dat wel goed.