• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer gyeon mohs aanbrengen

Andre123

Detailing trainee
1 mei 2021
29
25
Goedenavond ik heb een audi a3 daytona grijs
En daar zou ik graag een coating op willen.
Heb een en ander uitgezocht en zou gyeon mohs willen met een toplaag.
Nu zag ik het essentials pakket met doeken en alles er op en aan.(aanbieding)
Vragen
Welke laag boven op de mohs (cure) die zit er bij?
30ml mohs genoeg voor 2 laag a3? Of toch 50ml
Volgende polijst middel
Nu ben ik auto monteur en hebben wij in de garsge polijst middel van autosmart evo 1 en 3(geen vullers) middel en fijn. Is wou daarna monnello finale gebruiken. Is dat goed genoeg? Of toch nog monnello veloce en mezzo kopen vind het eigenlijk zonde om te kopen. Goed en geduld polijsten doet heet meeste toch? Nu heb ik wel het een en ander gepolijst en autos in wax is de coating nu echt lastig?( heb al ingelezen en youtube) poets met meguairs exentrisch. Auto zit niet vol krasen wel wat was swirls.
Van te voren goed wassen en kleien prep. Geen glaze erop
Auto kan in warme en grote garage
Meer tips?
Misschien schiet mij later weer wat te binnen
Alvast bedankt gr andre.
 
Goede voorbereiding is het halve werk.

Je zou eens een testspot kunnen doen met Eva 1 en 3 en vervolgens met een lamp het beoordelen. Rustig werken de tijd hebben en nemen zal het gewenste resultaat geven.

Als je nog nooit met een coating gewerkt hebt zou ik je eerder de nieuwe Evo lijn van Gyeon adviseren, heb onlangs met de One Evo gewerkt en die is echt goed te doen.

Qua stappen plan:
Foamen
Wassen
kleien
wassen/afspoelen, evt nog een rondje Non Ferro
drogen
polijsten middel
afspoelen
polijsten fijn
afspoelen
drogen
afnemen met gyeon prep
coating aanbrengen
 
Ja goede tip indd gewoon probeeren.
Ik kan nog weinig info vinden ove evo heeft u mischien meer info lees wel over 1 laag.
En over de pads en doeken
Maken pads veel verschil op het werk hebben we 2 soorten harde en zachte is dat genoeg of toch echt pads kopen. En doeken is de ene doek de andere?
En weet u ook 30ml genoeg is of toch 50ml
(Voordeel vind ik dat nu de aanbieding is en goedkoop van mohs)
 
De Evo lijn van Gyeon is net nieuw sinds 1 jan. Er loopt een draadje hier op het forum met alle pluspunten van de nieuwe lijn t.o.v. oude lijn.
Pads, ik gebruik zelf de pads van Menzerna, maar met Monello pads is ook niks mis. Vind het altijd wel prettig om keuze te hebben.

Ik heb onlangs een Toyota Carina gecoat, toen had ik net te weinig aan de 30ml. Het zal er om spannen, zou zelf dan voor de 50ml kiezen.
Doeken, in het geval van coating kiezen voor gyeon doeken, lees verder eens reviews bij de doeken.

Mohs is prima coating echter wel moeilijk voor een beginner.
 
André ,ik dacht aan 30ml te weinig te hebben op mijn bmw maar ik had echt ruim over.
Nu zijn er mensen die echt meer ervaring hebben met coating maar ik vond het alles meevallen gewoon goed inlezen en secuur werken. Daarnaast de juiste doeken gebruiken.
Ik ben begonnen met Cancoat en dat zat er een jaar op en was nog steeds werkzaam bij mij op beide auto’s.
Nu heb ik Pure gesmeerd en ook dat ging prima.
Dan wat anders nu heb je je oog laten vallen op Mohs (2 laags coating) ,je zou ook voor een enkel laags coating kunnen kiezen zoals bv One of Pure.
Wat ikzelf prettig vind is om met 2 man te werken 1 aanbrengen en de ander dan afnemen.
 
In heb afgelopen zomer mijn Renault Grand Scenic gedaan met Pure 30ml, daar kwam ik mee rond, net aan. Wel glazen Panorama dak.
Een Hyundai Kona gedaan met 30, ietsjes over.

Nu die Toyota, met de nieuwe Evo One, te weinig, misschien komt het door het nieuwe aanbreng sponsje?
 
Oke duidelijk
De doeken die ik dat pakket zitten is voldoende en ook voor uitpoetsen?
Pads dus liefst wel echt merk dus.
Moet vast goedkomen ga een stappen plan typen voormijzelf en veel inlezen en kijken.
 
@Andre Roorda ,bezuinig niet op de doeken.
Ik zie dat er bij de protection kit 6 doeken zitten om de coating af te nemen (buiten de soft wipe en suède doek om) maar ik zou er voor de zekerheid 12 klaar leggen zeker wanneer je 2 lagen gaat aanbrengen onder het motto liever een ongebruikte doek over dan er 1 tekort. Doeken zijn nooit weg.
Ik heb Pure op mijn auto (1 laags coating) en ik heb er zeker meer dan 6 gebruikt al weet ik het precieze aantal niet meer.
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS en Jansen
Let op: na het polijsten altijd wassen met heet water en afwasmiddel. Dit staat ook heel duidelijk benoemd in de handleiding. Hiermee verwijder je het gros van de polijstoliën voordat je met Prep aan de gang gaat. Deze stap overslaan kan leiden tot vlekken en/of duurzaamheids problemen.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Ja had het gelezen we hebben een stoom cleaner komt goed en daarna wassen met klein beetje afwasmiddel toch? Daarna prep
(Hoe doen jullie dat wassen wil geen krasjes daar door krijgen na het polijsten)
 
Een A3 heeft doorgaans een wat hardere lak, als je de lak gepolijst hebt gewoon daarna zonder druk met heet water en afwasmiddel wassen met een (wollen) mitt moet het goedkomen. Als je bang bent voor gevoelige lak (wat ik niet snel verwacht bij Audi) kun je voor de zekerheid deppen met de droogdoek.
Hierna met zo min mogelijk druk de lak ruim afnemen met Prep.