• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer machinaal met ssr 1 & 2.5, test spot, maar!

Ruubje

Detailing rookie
11 sep 2009
8
0
Argh, grandioos veel topic door gelezen. Maar zit nog met een vraagje...


Beginnen zoals het hoort, en iedereen roept TEST SPOT MAKEN! Prima, maaaar....

Ik plak een stuk af, pak vervolgens de dap witte pad erop icm ssr1...

Wellicht resultaat, misschien niet. Hangt er vanaf!


Bij geen resultaat, wat nu? ga ik verder op de zelfde spot? of begin ik een andere?

Goed, ik pak ssr 2.5 icm witte pad, misschien redelijk resultaat. Maar bij ssr 2.5 moet je nabewerken met ssr1 (en daarna nog polisch oid). Moet ik dat ook doen op mn test spot? of?


Wellicht heb ik wel ssr 2.5 nodig icm oranje pad (zwaarder heb ik nu niet). Moet ik daarna ook nog ssr 1 en nabewerken doen?


Bovenstaande is puur voor de test spot, als ik met ssr 2.5 aan de gang ga doe ik daarna ook nog ssr1 icm witte pad. En daarna Profesional Polisch op de zwarte pad.


Hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb, ben er niet zo een ster in :p
 
ja maakt een vlak op bijvoorbeeld je motorkap..
hier pak je wit en ssr1 ........... zijn swirls e.d. eruit? dan is dit je combi, en kan je de hele auto met deze combi gaan doen

is dit niet het geval.. pak je een anders stukje motorkap met ssr2.5 en wit.. is dit het resultaat waar je op hoopte?

zoja, doe je je hele auto daarmee, en daarna afbouwen naar mildere verhoudingen

maar let op.. vaak kan je ook 2 passes maken met een lichter middel.. en evengoed nog een goed resultaat maken

het is en blijft dus nog een beetje proberen, en op gegeven moment leer je WAT welke polish doet, en hoe zwaar ze precies zijn..
maar dat is een stukje ervarig die je op moet doen
 
En dan nog kom je misschien een paneel tegen dat een zwaardere combi nodig heeft.
Mijn motorkap van m'n Ford Puma is bijvoorbeeld harder qua lak, dan mijn dak en flanken ;)
 
Oke, dus voor iedere combi een ander stukje van de motorkap (of ander plaatdeel) gebruiken?!
Hoe groot is bij jullie een testspot ongeveer? 30x30 of iets groter, of juist kleiner? :schaam
 
Ik gebruik meestal stukken van ongeveer 40x40 cm, maar beetje afhankelijk van welk deel op de auto, maar als het de motorkap betreft gewoon 40x40
 
30x30 is ook al genoeg, ik kies meestal een stukje waar de lichtinval goed zit, zodat ik het na-effect goed kan zien.
Als het simpel is, moet je het niet moeilijk maken ;) Maar ik snap wel dat je alles wil doen zoals het hoort
 
Ja klopt, ik ga straks "even" oefenen op de motorkap van de bedrijfsauto van m'n pa :)^
Afgetrapte Scenic, dus valt genoeg van te leren denk ik ;)

Kan ik gelijk oefenen met afplakken etc. :party:
 
Succes!
Ik had ook het geluk dat m'n schoonmoeder een 19 jaar oude Hyundai heeft, waar ik eigenlijk alleen maar verbetering op kon brengen :ja
De blanke lak is op sommige plekken al gewoon weg! :s
 
Ach, ik heb een bouwlamp gescoord gister!

Morgen ga ik gewoon los op m'n passat! Iedereen roept dat de dap500 redelijk hufter proof is! Ga 't gewoon proberen :)
 
ach welja.. er kan heel weinig misgaan.. tenzij je met VOLLE gewicht, en een cuttingpad en ssr3 een minuut of 5 tot 10 op 1 plek blijft hangen... en dan nog is het de vraag of je er uberhaupt doorheen komt...

gewoon doen.. beetje koppie erbij houden.
producten afbouwen, en je bent morgen DOLBLIJ en je investering in je dap al vergeten;) :party: :cool:
 
Je moet enkel oppassen bij bumpers, ronding en welvingen dat je dap er niet "overdanst" om daarna met de rand van de backingplate ergens tegenaan te gaan, gewoon geconcentreerd blijven :ja
Succes en vergeet niet te posten in de show off! ;)