• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer polijsten welke middelen ?

Zou S3 -> S30 -> Dodo Juice Lime Prime dan interessant kunnen zijn als je toch drie stappen doet voor de wax?
Ik ben geen fan van een glaze ,wil niet zeggen dat ik het nooit gebruik echter op mijn eigen auto komt er absoluut geen glaze.
Extra rondje polijsten zie ik wel echt meerwaarde in hetzij S40 hetzij Rupes Wit.
 
De rupes wit, moet daar ook de witte rupes pad bij ?

Of kan ik de witte of zwarte van monello gebruiken.
 
De rupes wit, moet daar ook de witte rupes pad bij ?
Of kan ik de witte of zwarte van monello gebruiken.
Ja kan icm met witte pad van Rupes of icm zwart van Monello als je die toch al hebt liggen.
Witte rupes pad zou mij persoonlijke voorkeur hebben.
 
Mijn witte pad van monello heb ik al veel gebruikt, deze is nog als nieuw na goed schoon maken.

Ben er tevreden mee!
 
Waarom heeft de rupes pad jouw voorkeur Ric?
Ik heb zwart wit van monello
Ik vind de Rupes wit combi erg fijn de witte pad is ook wat harder dan Monello zwart welke voor mijn machines wat aan de zachte kant is. Komt neer op persoonlijke voorkeur als jij met een dap werkt en je hebt al Monello zwart liggen zou ik als eerste lekker daarmee gaan werken.
 
Lime Prime is geen 100% Glaze, zeker niet de basis.

Het is een voorbereiding om de hechting van je wax te verbeteren en een extra glans toe te voegen.
In principe valt het onder een glaze maar niet helemaal.
Een glaze breng je aan, laat je drogen en wrijf je op. Hiermee breng je dus echt een extra laag aan.
Lime Prime breng je aan en direct weer afnemen, dus hoe minder erop hoe beter. Sterker nog, als je het laat drogen ben je een eeuwigheid bezig het eraf te krijgen.
 
Zou S3 -> S30 -> Dodo Juice Lime Prime dan interessant kunnen zijn als je toch drie stappen doet voor de wax?

Ik doe Truus en het beest elke keer op deze manier. Geeft een net wat strakker resultaat, meer glans en je cW waarde daalt met 0,1 vanwege de gladheid die je krijgt met Lime Prime.

De Lime Prime Lite (cleaner-glaze) werd mij meegegeven als glaze.

Lime Prime Lite is ook een chemische cleaner met extreem veel olie.
Lime Prime en Lime Prime Plus hebben vele malen minder olie erin zitten, deze verwerken ook makkelijker.

Voor mij persoonlijk is LPL dan ook een no go vanwege het hoge gehalte olie waardoor het een glaze wordt.
 
Vandaag de kofferbak deksel gedaan.
Na kerst 4inch monello pads, orange, wit, rood besteld met ontvetter van rupes.
En wolf s chemicals finishing polish - jewel it.
Wat mij aan de wolfs opviel dat die niet stoft en lang kan doorwerken.
Ik ben zeer tevreden met het resultaat :)
 

Bijlagen

  • IMG_20170101_143808.jpg
    IMG_20170101_143808.jpg
    130,5 KB · Weergaven: 115