• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer polijsten

BertvS

Detailing trainee
3 jan 2022
17
45
Van het weekend stond de eerste detail op het programma, lekker met al mijn nieuwe spulletjes aan de slag (LDA 1000 advanced kit)
Op het programma staat de Hyundai Atos van mijn dochter, daar kan ik lekker op oefenen :)

Eerst maar eens de koplampen aanpakken.
IMG_4154.JPG

IMG_4156.JPG

IMG_4161.JPG


Eerst project is wat mij betreft geslaagd op naar de lak!

Na de auto volledig grondig gewassen te hebben zag hij er best schoon uit alleen het dak voelde aan als schuurpapier en na het inspuiten met de Iron remover zag ik waarom.

IMG_4208.JPG


Auto weer gewassen en naar de volgende stap het kleien, en dit was ook geen overbodige stap in het proces, wat is dit heerlijk bevredigend om te doen.
Van schuurpapier naar een heerlijk glad aanvoelende lak en het ruik nog lekker ook met de Dolce verde klei set van Monello.

IMG_4209.JPG


Na nogmaals gewassen te hebben was het dan eindelijk zo ver om te gaan polijsten toch wel erg nieuwsgierig hoe dit zou gaan en wat het resultaat zou zijn.

Na een testspot te hebben gedaan besloten om alles met de veloce en de gele pad te doen en te finische met de finale en de witte pad.

Spoiler voor het polijsten

IMG_4212.JPG


Wat een verschil na het polijsten al zeg ik het zelf.....

IMG_4214.JPG


Deur en handgreep voor.

IMG_4221.JPG


En na het polijsten, wederom weer een geweldig resultaat wat mij betreft.

IMG_4223.JPG


Nog wat troep op de deur verwijderen.

IMG_4228.JPG


IMG_4229.JPG


Nog even verwennen met Collinite 845 en hier het eindresultaat!!!!

IMG_4224.JPG


IMG_4231.JPG


Geweldig leuk om te doen, vond het gewoon jammer dat ik al klaar was.

Na alles gelezen te hebben op het forum was ik bang geworden snel door de lak te branden maar dat valt volgens mij erg mee, je moet wel erg gek doen wil dit gebeuren.
Wat ik wel erg lastig vind om je werk goed te kunnen controleren, heb ook nog geen lampje en deed dit met het lampje van de Iphone.
Maar onder elke hoek dat je kijkt zie je weer wat anders, ik hoor graag nog tips hoe je dit het beste kan doen.
De auto leek nu perfect maar ben bang als hij straks in de zon staat ik toch nog wel een paar zaken gaat zien die beter kunnen.
Maar voor een eerste keer ben ik meer dan tevreden en blij met het resultaat.

Op naar de volgende auto, heb er super veel zin in!!!
 

Bijlagen

  • IMG_4210.JPG
    IMG_4210.JPG
    100,7 KB · Weergaven: 106
Dat ziet er goed uit, eer van je werk en je dochter zal er blij mee zijn. Fijne werkruimte ook, je kunt zelfs binnen wassen en een Deense kar om je spullen op te stallen :) Ik snap je honger naar meer, ik had precies hetzelfde. :)
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Inderdaad een hele fijne ruimte op mijn werk, ruim, warm een lekker muziekje erbij en waar die deense karren al niet goed voor zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Da's niet mis voor een eerste klus. Proficiat! Mooi resultaat. Dat bewijst weer dat de meest verwaarloosde wagens het meest voldoening geven.
En zoals men vroeger zei op school: "Doe zo verder!" (*)


(*) Disclaimer: Tegen mij heeft men dat nooit gezegd, maar ik het gehoord dat er klasgenoten waren die wel dit soort feedback kregen... :innocent:
 
Die is zeer netjes opgeknapt! Ook de koplampen zien er top uit weer :grinning: