• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer wetsanden

MennoA

Detailing addict
24 okt 2013
189
65
Helaas ook bij mijn auto zitten er een paar mooie krassen op de bumper. Na wat rond kijken en lezen heb ik besloten om hier een klein projectje van te maken.
Helaas koste het me wel dik een week om de juiste kleur terug te vinden. Mijn kleurcode is Z3, dus even opgezocht bij Motip. Daar kwam uit Garnet red of Rimini blue. Grappig, zeker omdat mijn auto grijsachtig is.
Na veel zoekwerk op het net heb ik via mijn VIN code de kleur kunnen achterhalen Tonic blue (met). Na wat google werk en fotos vergelijken ben ik maar naar de dealer toe gegaan en een lakstift + clear coating gehaald.
Over het "verknallen" van de bumper ben ik niet bang voor, aangezien hier al een scheur inzit :-" Deze zit aan de onderkant van de bumper boven de uitlaat. Dit geeft een mooi excuus om te proberen.

20131030_115500.jpg

Om deze 2 krassen gaat het.
Eerst opgeschuurd met unigrid2000, daarna schoongemaakt en ontvet
Pappen en nathouden en rustig lekker schuren.

20131030_120802.jpg

Kras rondom afgeplakt en de eerste laag verf kon erop. Er staat 45min droogtijd voor, dus licht opgeschuurd met unigrid2000 en de 2de laag erop gelegd.

20131030_131608.jpg

Na de droogtijd een laag clearcoat erover heen gelegd.
Nu twijfel ik alleen of ik de lak nu laat uitharden en op een droge dag alles glad ga schuren en polijsten of dat ik dit vandaag nog kan gaan doen, dus advies is welkom.

Wordt vervolgd.......
 
Ik zou het eerst echt goed uit laten harden anders heb je kans dat je, als je gaat schuren, allemaal verf uit de kras schuur. En zo je hele bumper onder smeer.
 
Ok. Gaan we lekker genieten van drankje en volgende week weer verder