• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste order bij carclean

Kimi

Detailing rookie
8 sep 2011
5
0
Hallo iedereen,

Mijn naam is Hoang en ik ben een beginnende detailer. Ik heb een zwarte Audi A3 8P uit 2007 en op deze auto zitten ontzettend veel swirls. De auto heeft alleen maar de wasstraat gekend voordat ik hem kocht.
Sinds ik de auto in bezit heb ik op het audiforum gekeken hoe de andere eigenaars de auto poetsten. Door middel van het audiforum ben op carclean beland en ben ik gaan kijken in de show offs en mijn mond staat gewoon open van verbazing hoe goed en mooi de auto's zijn gepoetst.
Ik ben zelf al bekend met het 2 emmer systeem en kleien, zelf heb ik bij de lokale autoproductenboer diverse Meguier's producten gekocht.

Graag zou ik een stapje verder willen gaan en de auto helemaal swirl vrij maken. Na weken op dit forum zitten te kijken heb ik vandaag de knoop doorgehakt en een order gedaan bij carclean.
Mijn vraag is dus:
Kan ik met deze producten goed aan de slag of missen er nog wat dingen? Is het verstandig om een clinic te volgen of kan ik gelijk met de DAP aan de slag?

2 101833 Iron.X Cleaner - 500ml € 13,99 € 27,98
1 101053 Blue Velvet hard wax - 250ml € 44,99 € 44,99
1 101038 Born to be Mild shampoo - 500ml € 23,49 € 23,49
1 101051 Purple Haze soft wax - 250ml € 44,99 € 44,99
1 100618 All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml € 24,49 € 24,49
1 101779 Raffini Finale Finishing Polish - 1000ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 € 27,99 € 27,99
1 101852 Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5 € 16,49 € 16,49
1 101575 Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5 € 16,99 € 16,99
1 100741 SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98 € 8,98
1 100743 SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad € 8,98 € 8,98
1 100739 SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad € 8,98 € 8,98
1 100740 SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad € 8,98 € 8,98
1 100738 SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad € 8,98 € 8,98
1 101803 DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition € 179,00 € 179,00
1 101077 Black Hole - 946ml € 25,99 € 25,99
1 101531 Natty's Paste Wax Blue - 946ml € 53,99 € 53,99
1 100814 WheelWax - 256gr € 18,99 € 18,99

Microfiber doeken, droogdoeken en waxpads heb ik allemaal toendertijd bij de lokale autoproductenboer gehaald.
 
Zie dat je 3 waxen hebt gekozen????


Niet beter eerst 1 nemen????


En de Monello Finale en Mezzo zitten al in de startersset , dus 2x is dus vrij onnodig.Netzoals een aantal pads die je er bij hebt gezet.


Kan je beter een een ruitenreiniger en/of wat doeken erbij nemen.
 
Welkom Hoang,

Leuk dat je het al naar je zin hebt hier op het forum :)

je hebt je al goed ingelezen want je lijst is aardig kompleet.

echter zie ik een paar dingen dubbel.
je besteld pads en polijstmiddel en een lite pakket icm dap900.
echter bij het lite pakket zitten al wat pads en polijstmiddelen. dit weet je?
zo ja, prima :)
zo nee, dan kun je beter de dap900 los bestellen.

je besteld ook 3 waxxen.
het dodojuice systeem is top! dus een hard wax en softwax. beter beginnen met 1???
maar waar heb je de natty's dan voor nodig? deze zou ik persoonlijk weg laten.

heb je al een ruitenreiniger? NXT is een hele fijne van megiuars.

hoeveel MF doeken heb je al? voor het polijsten alleen is een minimum van 4 stuks aangeraden.
niet van die goedkope meuk van de action dan he :) alleen kwalitatief fijne doeken zoals meg's of poorboys.
 
Een Dap Clinic is zeker een aanrader ! Je kunt op zich niet zoveel verprutsen met het apparaat maar het is wel fijn om te zien wat je er allemaal mee kan. Persoonlijk vond ik het zeer leerzaam de basics zo duidelijk onder mn neus uitgelegd te krijgen en te kunnen oefenen op een oefenstuk ipv direct op mn auto. Het is een combi van product kennis (de pads, de polijst middelen, spray, doeken), houding, technieken, enz.
 
Welkom Hoang,

Zoals hierboven vermeld, zijn drie waxen wellicht wat veel van het goede.
Wat betreft de DAP ben je met een starterspakket een stuk goedkoper uit dan los kopen.
Een paar extra pads is op zich best fijn. Denk aan zwart, wit en misschien ook nog lichtgroen.
Qua polijstmiddelen zou je wat flessen kunnen skippen. Eerst maar eens kijken of je wat opkrijgt.
 
Welkom Hoang, ik kan me volledig aansluiten bij de eerdere opmerkingen over je startpakket, MF Doeken heb je nooit genoeg, binnenkort komt Monello met een aantal nieuwe produkten.
 
Bedankt voor de opmerkingen allemaal.
Ik heb op dit moment 4 microfiber applicators en 4 foam applicators van Meg's liggen en een stuk of 12 microfiber doeken van Meg's die ik hier in de buurt hebt gehaald. Is dit genoeg om de auto een full detail te geven?

Wat ik als stappenplan in mijn hoofd is dit:

- Auto poetsen met Born to be Mild met de washmitt van Meg's.
- Velgen poetsen met Meg's Wheel Cleaner.
- Auto en velgen behandelen met Iron X.
- Kleien met het setje van Meg´s.
- Auto nogmaals poetsen met Born to be Mild.
- De auto behandelen met de DAP900.
- Auto in Black Hole.
- De auto waxxen met Blue Velvet Wax.
- Velgen in de Wheelwax

Dit word dus mijn eerste detail, wat vinden jullie van dit stappenplan? Kunnen er wijzigingen worden aangebracht of kan ik hiermee hele mooie resultaten behalen?

Alvast bedankt!
 
Hallo,

ziet er al goed uit , hoewel ik toch ff de volgorde aanpassen :

eerst de velgen wassen en afspoelen, daarna de wagen + afspoelen en dan zou ik de iron x aan het werk zetten op je lak en velgen

(of eerst op je lak en afspoelen en dan pas je velgen en afspoelen)

dan gelijk beginnen kleien en niet afdrogen dus en na het kleien de wagen nogmaals ff afspoelen en wel afdrogen

als de auto is afgedroogt zou je de velgen kunnen drogen en behandelen , zo kan er nog water verdampen terwijl je de velgen doet en is de auto toch meer droog als je begint met dappen(afplakken)

de wheelwax breng ik aan met een ronde verfkwast , smeert lekker zuinig uit en heb zo maar heel weinig produkt nodig per velg :-"


is hoe ik het zou doen hé , verplicht tot niets en ieder doet het uiteindelijk op de manier waarop hij/zij zich het beste erbij voelt :ja


Succes

Danny