Hallo,
Gisteren voor het eerst echt aan de slag geweest met de G220 op een Golf GTI van 2006 van een maat van mij. Eerste gewassen met PB SS & S, daarna gekleid met de Meguiars Quick detailing clay. Er kwam weinig af moet ik zeggen, de golf stond behoorlijk glad. De eigenaar gebruikt regelmatig Permaguard (bij iemand van jullie bekend?) zou dit bijdragen aan weinig vastzittende vervuiling?
Daarna met de PB SSR1 op een polishing pad. Dit deed nagenoeg niets. Swirls bleven gewoon zichtbaar. PB SSR2 op een oranje light cutting pad had meer effect. De swirls waren weg, de krasjes echter bleven. In ieder geval wel een resultaat waar we redelijk tevreden mee waren, maar niet WAUW!... Ik denk er daarom sterk aan om ook SSR2.5 aan te schaffen. Blijkbaar is die Duitse autolak idd knetterhard... Ik zal het voor mijn eigen auto ook kunnen gebruiken, vrees ik, want een testspot op de bimmer gaf hetzelfde resultaat als op de VW, swirls weg, maar krasjes niet.
Het bleek niet meer nodig om de SSR2 nog na te werken met SSR1, de finish was behoorlijk strak.
Black Hole
Daarna afgewerkt met PB Black Hole op een zwarte finishing pad, zoals aangeraden op een laag toerental (tussen standje 1 en 2). Dit product begrijp ik niet. Ik lees op het internet zulke positieve reviews over dit product, maar zowel op mijn auto als op de VW deed het niets... Ik zie werkelijk geen enkel verschil in diepte of wetlook tussen de motorkap die behandeld is en de beide zijkanten die we bewust niet behandeld hebben. Het zou ook moeten werken als een filler, maar je blijft de resterende krasjes gewoon zien. Heeft BH wellicht alleen effect op verweerde lakken?
Tenslotte afgetopt met Meguiars Crystal Clear Wax (step 3), die ik nog staan heb en 20 minuten laten hazen. Ik wil in de toekomst graag PB Natty´s Blue gebruiken, maar eerste de Meguiars opmaken.
Al met al een goed resultaat, maar er moet meer uit te halen zijn. In elk geval niet verkeerd voor een eerst detail. We hebben vandaag overigens alleen de voorkant en het dak gekleid, gepolished en gewaxt. Samen met het wassen en drogen van de volledige auto zijn we daar toch wel 5 en een half uur mee bezig geweest.
Heeft iemand ervaring met de G220 op harde Duitse autolakken? Hoe pakken jullie het aan?
Graag jullie commentaar, antwoorden en tips!
Groeten,
Mila
Gisteren voor het eerst echt aan de slag geweest met de G220 op een Golf GTI van 2006 van een maat van mij. Eerste gewassen met PB SS & S, daarna gekleid met de Meguiars Quick detailing clay. Er kwam weinig af moet ik zeggen, de golf stond behoorlijk glad. De eigenaar gebruikt regelmatig Permaguard (bij iemand van jullie bekend?) zou dit bijdragen aan weinig vastzittende vervuiling?
Daarna met de PB SSR1 op een polishing pad. Dit deed nagenoeg niets. Swirls bleven gewoon zichtbaar. PB SSR2 op een oranje light cutting pad had meer effect. De swirls waren weg, de krasjes echter bleven. In ieder geval wel een resultaat waar we redelijk tevreden mee waren, maar niet WAUW!... Ik denk er daarom sterk aan om ook SSR2.5 aan te schaffen. Blijkbaar is die Duitse autolak idd knetterhard... Ik zal het voor mijn eigen auto ook kunnen gebruiken, vrees ik, want een testspot op de bimmer gaf hetzelfde resultaat als op de VW, swirls weg, maar krasjes niet.
Het bleek niet meer nodig om de SSR2 nog na te werken met SSR1, de finish was behoorlijk strak.
Black Hole
Daarna afgewerkt met PB Black Hole op een zwarte finishing pad, zoals aangeraden op een laag toerental (tussen standje 1 en 2). Dit product begrijp ik niet. Ik lees op het internet zulke positieve reviews over dit product, maar zowel op mijn auto als op de VW deed het niets... Ik zie werkelijk geen enkel verschil in diepte of wetlook tussen de motorkap die behandeld is en de beide zijkanten die we bewust niet behandeld hebben. Het zou ook moeten werken als een filler, maar je blijft de resterende krasjes gewoon zien. Heeft BH wellicht alleen effect op verweerde lakken?
Tenslotte afgetopt met Meguiars Crystal Clear Wax (step 3), die ik nog staan heb en 20 minuten laten hazen. Ik wil in de toekomst graag PB Natty´s Blue gebruiken, maar eerste de Meguiars opmaken.
Al met al een goed resultaat, maar er moet meer uit te halen zijn. In elk geval niet verkeerd voor een eerst detail. We hebben vandaag overigens alleen de voorkant en het dak gekleid, gepolished en gewaxt. Samen met het wassen en drogen van de volledige auto zijn we daar toch wel 5 en een half uur mee bezig geweest.
Heeft iemand ervaring met de G220 op harde Duitse autolakken? Hoe pakken jullie het aan?
Graag jullie commentaar, antwoorden en tips!
Groeten,
Mila