• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste stappen uitgevoerd met enkele vragen

Rinse

Detailing rookie
11 feb 2011
15
0
Ik ben vandaag begonnen met een 5 stappenplan.

Wagen eerst helemaal gepoetst en vervolgens gekleid (wat toch al een klus was :schaam)

Vervolgens heb ik de wagen afgespoeld, om de Dodo lube te verwijderen, dan gedroogd.

Alles wat moest afgeplakt en beginnen polijsten met de DAP900.

De swirls gingen vrij goed uit de lak maar ""diepere"" krassen bijna niet.
Nochtans zijn de krassen niet voelbaar met men nagel en zijn volgens mij zeker niet door de blanke lak heen?

Ik had dan Inizio op een gele pad geprobeerd wat niet veel resultaat gaf, behalve een waas over de banen die ik gemaakt had... :auw

Nadien meteen met een zwarte pad met Finale erover gegaan en de waas was weg... oef ;-)

Maar de onderliggende krassen zij niet verdwenen... Heb je altijd zo'n waas na een grove pad want ik durfde niet goed meer met de gele werken..?

Ook is het bijzonder lastig om een bumper te polijsten met een DAP, aan sommige delen kan je gewoon niet bij of maar met de pad er half op..

Als ik morgen de rest van de wagen gedaan heb, ben ik van plak verder te gaan met een laagje Black Hole.
Moet ik dan eerst de wagen afspoelen om overtollige polijstmiddel af te spoelen?

Van Inizio+geel naar Finale+zwart is wel een erg grote stap, ik zou er toch wel een tussenstapt met Mezzo+wit doen
De waas is normaal gezien de gele pad ook weer wat minikrasjes achterlaat ( vanwege de grofte van de pad ), daarom is afbouwen een noodzakelijk kwaad.
Voor de bumpers zou je kunnen kijken naar een kleinere backingplate en 4" spotbuff padjes, grote kans dat je er dan wel goed bij kan.
Na elke polijststap neem je de bende af om te bepalen of je het resultaat hebt behaald of dat je nog een keer er over heen moet ( of wellicht nog grovere stap ).
Daarna kan je de black hole er op doen.
Voordeel is dat deze ook wat fillers heeft en je wellicht de defecten die je er niet uit hebt gekregen voor deze keer een beetje kan maskeren.
Daarna wel een wax / sealant er op doen anders ben je de glaze zo weer kwijt