• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Eertste Ervaring Motor Detail

Helemaal mee eens mannen, leuke reacties! Er zijn fora waar het er anders aan toe gaat... compliment naar jullie!

Onderstaande is wat ik nu heb geselecteerd, op of aanmerkingen?

COLLINITE Liquid Insulator Wax no 845

MONELLO Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black

MONELLO Peluche Verde Trio - 45x45cm

MONELLO Wash Mitt

DODO JUICE Born to be Mild shampoo

MONELLO Senza Acqua Piazza Drying Towel 45x45

MONELLO artico magico snow foam

NANOLEX Insect Remover

MONELLO Non-Ferro

Valet Pro velgen kwast 25mm

Gyeon Q² Trim Protection Kit
 
@StephanMT

Op die foto met twee stuks rode is het de linker.
9717256fe3a734a19b3d5e1f142d97dd.jpg
d828bfcde6f3a1b24f28fb7b4d746888.jpg
 
Mooie VfR man, heb ik ook nog naar zitten kijken, uiteindelijk toch niet voor gekozene. Des al niet te min een hele mooie fiets :cool: @Aficior zou jij ook een kijkje willen nemen in mijn stappenplan topic? Alle kennis is welkom!
 
Mooi resultaat (ondanks het feit dat het niet direct mijn favoriete type motorfiets is...) :rolleyes:
Jammer dat het chroom pas aangepakt is na 15 jaar. Dan valt sommige schade gewoonweg niet meer te herstellen. Ik heb de indruk dat vooral de spaken er erg aan toe zijn.

Ik poets het chroom van mijn BMW RT geregeld met staalwol. :oops: Het gaat dan natuurlijk wel alleen om de uitlaat van mijn Beemer ... de rest wat blinkt is immers allemaal gemaakt van echt plastiek... :neutral:
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
@Vlerk ik denk niet dat het chroom is bij je BMW uitlaat. Als het dat wel is heb je het al flink beschadigd met staalwol. Staalwol is NIET voor chroom. Kan wel voor Aluminium, RVS enzo.
 
@Vlerk ik denk niet dat het chroom is bij je BMW uitlaat. Als het dat wel is heb je het al flink beschadigd met staalwol. Staalwol is NIET voor chroom. Kan wel voor Aluminium, RVS enzo.

Hmm… :oops:
Nu begin ik mij zorgen te maken...
Voor alle duidelijkheid: ik gebruik staalwol alleen voor de uitlaatpijp. (Even een uittreksel van de website van BMW ter illustratie)
Uitlaatpijp in chroom.JPG

Ik gebruik het niet op de einddemper. (Nog een knipseltje uit de website)
Uitlaat in chroom.JPG


Op de website spreken ze wel degelijk over "verchroomd".

Ik heb niet de indruk dat de fijne staalwol de uitlaat beschadigt.
Je kan het effect overigens bekijken op post #22 van mijn "lange duurtest" (Lange duurtest R1200RT LC).

Toch bedankt voor de feedback! :)
 
Het zal dan wel verchroomd zijn maar niet perse hoogglans.
Als ik naar chroom kijk op mijn motor en zou deze met staalwol aanraken zitten er zeker meteen doffe plekken op, dat zijn het soort krassen wat er ook niet meer uitgaat.
Als het bij jou goed gaat zou ik zeggen ga vooral zo door. Het was ook zeker niet de bedoeling om je te laten schrikken.

Op je tweede foto hierboven vind ik de glans en reflectie ook absuluut niet op chroom lijken...chroom met een halfglans laagje erover misschien?

Ook weet ik dat verchroomde delen van o.a. Yamaha, Kawasaki en Suzuki anders is dan wat BMW en bijvoorbeeld Harley Davidson gebruiken.

Het is vooral bedoeld als waarschuwing, echt chroom is zijn geen krassen of beschadigingen uit te halen, hooguit op te poetsen maar niet om echt krasvrij te krijgen.
Ook is staalwol ruwer dan je vaak denkt, zou je het over plexiglas of lak durven halen? Ik niet iig, ook niet over glas, ziet er vaak prima uit tot je in de zon rijd of kijkt.