• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Effe voorstellen

SVax-fan

Detailing rookie
24 apr 2011
18
0
Hallo ik ben Erik Stempels en rij al zo'n 5 jaar naar grote tevredenheid in een zwarte tot 117pk getunede smart Fortwo Brabus uit 2003.

Mijn eerste auto was een verschoten rode Opel Corsa die ik in het begin poetste met TurtleWax.
Op een dag kwam ik na een tip van Theo van Aart die eigenaar was van een zaak met allemaal auto spullen bij het merk AutoGlym, dit was werkelijk een ongelooflijk goed merk waar ik nog altijd respect heb.
Na een jaar ging ik voor mijn Italiaanse droom, een zwarte Alfa-Romeo 33 die later overgespoten werd in de kleur geel.
Een geweldige auto waar ik nog altijd met genoegen over praat.
Ook deze auto werd altijd met AutoGlym behandeld en deze wagen heb ik ruim 5 jaar gehad.
Daarna kwam er een geweldige Lancia Delta Bordeaux rode Lancia Delta HF-4wd, de voorloper van de Integrale, ook met 2.0L Turbo.
Was een leuke wagen die heel gemakkelijk te tunen was en ik vond hem vrij degelijk, alleen jammer dat de vorige eigenaar er niet goed voor was waardoor er in korte tijd al aan € 6000,- aan onderhoud doorheen ging, maar daarna heb ik er ruim een jaar van genoten, totdat... hij ging roesten en toen verkocht ik hem.
En toen kwam de Geweldige smart, niet Italiaans maar wel een zeer aangename uitzondering en ook deze behandelde ik met AutoGlym.
Later ging ik nog experimenteren met Blue Ice wax van TurtleWax, met alle respect maar dit werkte voor geen meter.
Volgens de beschrijving was het gemakkelijk te verwijderen, nou na een kwartier zag ik nog de Wax op het portier zitten waarna ik woest mijn auto opnieuw ging wassen en.... toen was de glans wel prachtig.
Op www.smartforum.nl werd er veel geschreven over Meguair's en zo kocht ik de complete Gold line, door de Wax glom het inderdaad wat harder, maar ik zag wel steeds een Wax waas over mijn auto, zeker op mijn chromen spiegels, waardoor ikmvoor een optimaal resultaat de smart altijd nog effe ging na wassen, maar ook danmzag ik een hele dunne waas, dat zie ik ook bij de auto's van Meguair's.
Een goede vriend van mij rijdt net als ik ook in een smart, maar dan een Forfour Brabus met 177pk en hij vertelde me dat ze bij Brabus zelf het merk Swissvax gebruikte en vertelde me ook de prijzen... goh wat heb ik erom gelachen... :klap

Op een dag las ik een test en raakte ik toch geïntereseerd en belde de importeur en vanaf dat moment was ik om.
Alleen wilde ik niet de 1e keer via internet bestellen en zo kreeg ik het adres van Cura Di Carrozza en nog dezelfde dag ging ik daar naartoe.
Ik werd daar zéér goed ontvangen en hij gaf mij zeer ruime uitleg over alle producten en hoe ermee te werken.
Uiteindelijk ging ik met een reinigingsset voor mijn leer de deur uit, want ja... eerst mijn Meguair's opmaken.
Nou amper 2 weken later stond ik er weer, want wat Swissvax voor mijn leer had gedaan, was ongelooflijk goed en vele malen beter dan Meguair's en zo kocht ik meteen de Shield set van Swissvax.
En ruim 4 maanden later zat de Wax nog steeds mooi op mijn auto en.... zonder waas, zelfs op mijn chromen spiegels!
Inmiddels heb ik mezelf verwend met de Concorso Wax, echt het bewijs dat het altijd nog mooier dan mooi kan, zelfs op de zilveren Fortwo Brabus van mijn ouders.

Natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome lijden en ja... ik heb nog wel 3 dingen van Meguair's die ik ook blijf gebruiken, maar ik ben absoluut een Swissvax fan nu.

Gisteren met een vriend (Rolf) die mij bekend maakte met het merk Swissvax zijn auto gepoetst en in de Wax gezet.
Hij had net de duurste Wax van Dodo Juice aangeschaft, absoluut een mooi product dat een prima alternatief is voor Swissvax.

Groeten,
Erik Stempels.
 
Zo bij deze de foto's van mijn bij S-Mann getunede BRABUS met 192.000km op de teller.
Smart is nog nooit met de machine gepolijst!
Eerst behandeld met de Shield van Swissvax en daarna met de Concorso.

b0f620a3.jpg


8d371ce0.jpg


4eb5239b.jpg


93bc87f3.jpg



De BRABUS van mijn ouders met ca. 40.000km op de teller.
Ook eerst een Shield behandeling gekregen en 2 dagen later de Concorso behandeling

3cda1440.jpg


0699bf23.jpg


9bceccc0.jpg


b126dc48.jpg



Groeten,
Erik
 
Hoi Erik,

Welkom op het forum hier.
Veel leesplezier maar dat zal wel goed komen.


Greetz Rob aka Vadebo
 
Welkom! Een Swissvax fan er bij. Heel goed.

Ik heb zelf in de tijd een aardige Swissvax collectie opgebouwd bestaande uit o.a. Concorso, Saphyr, de Mirage, Leather Cleaner, Leather milk, diverse Cleaner Fluids, Paint Rubber etc etc Ik begrijp jouw enthousiasme heel goed, maar er zijn ook minder kostbare en ook goede producten te krijgen.
 
@ LB,
Van Swissvax heb ik de Carbath, Cleaner Fluid, wax (de Shield en de Concorso) en voor mijn leder en linnen dak ook Swissvax.
Voor mijn dashboard gebruik ik een goedje van Meguair's en dat bevalt me prima, net zoals het banden sponsje van Meguair's waarmee ik de Pneu aanbreng.
Verder sta ik overal voor open.

Groeten,
Erik
 
hey,welkom en veel plezier in het lezen op het forum.
groeten danny
heb zelf niets van die produkten van jou en ga er ook geen aanschaffen vrees ik ,ik koop graag iets meer voor minder en ja dat ,,mindere'' resultaat neem ik er graag bij dan:-b
 
En dat begrijp ik heel goed!
Ik ben er erg blij mee en ben zeer tevreden over de kwaliteit, maar of ik het altijd blijf gebruiken...
Er zijn meer dingen in het leven!

Mooie van dit Forum vind ik dat iedereen elkaar in zijn/haar waarden laat met wat Hij/Zij gebruikt, op auto Forums is dat helaas weleens anders...
Wat dat betreft is het hier een verademing.
En erg leerzaam!


Groeten,
Erik
 
Hoi Erik!

Ik wist dat het een kwestie van tijd zou zijn voor jij je hier zou laten zien ;)
Hij staat er op de foto weer goed bij. Mooi om te lezen dat je tevreden bent met je aankopen.

Bart (je weet wel welke ;))
 
Hi Erik,

Fijn dat je me gevolgd heb naar dit forum, ik wist het. Idd welkom. Gisteren nog even contact gehad met Blamm. Je bent echter eerder met "Stel jezelf voor". Ik moet dat nog doen, ga eerst eens wat geschikte foto's zoeken en dan kijken hoe ze hier te plaatsen. Het is inderdaad een verademing om hier te zijn en er is altijd wel wat te leren.

Eye-see:cool: