• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Eind resultaat beginner

BMW-Ka

Detailing addict
11 mei 2016
26
63
34
Spaubeek
Hier is hij dan! Mijn eerste klus. Niet geheel tevreden met het resultaat maar heb wel kennis kunnen maken met m'n producten en de DAP900. Toch is het nodig nog enkele producten aan te schaffen als een goede milde shampoo.

IMG_20160512_185640.jpg

IMG_20160512_185656.jpg
IMG_20160512_185710.jpg

Voor het wassen
IMG_20160512_191307.jpg
IMG_20160512_191324.jpg

Na het wassen met Action shampoo:no_mouth:
IMG_20160512_210613.jpg
IMG_20160512_210621.jpg
IMG_20160512_210631.jpg

Na het kleien met klei van Monello en Valet pro citrus bling 1:8 verdund als lub. Helaas kreeg ik de marring niet op foto. Later zag ik dat ik de led lamp erbij had moeten houden. Kunnen er tijdens het kleien ook krasjes ontstaan? Of komen deze krasjes onder de oude was uit?
IMG_20160512_212059.jpg

Gezien het weer toch maar binnen verder gewerkt!
IMG_20160512_212413.jpg

Onder TL-licht is de marring wel enigszins zichtbaar.
IMG_20160512_215845.jpg
IMG_20160513_081224.jpg
IMG_20160513_102059.jpg
IMG_20160513_102126.jpg
IMG_20160513_102151.jpg

Dit is het resultaat na het machinaal polijsten. Ik heb dit met Monello Finale + Monello Witte pad op stand 4. Dit simpel weg omdat ik gevoel wilde krijgen in het polijsten met de machine. En uiteraard wil ik niet door de lak polijsten.
IMG_20160513_102246.jpg
IMG_20160513_115042.jpg
IMG_20160513_115048.jpg
IMG_20160513_115056.jpg
IMG_20160513_115108.jpg

Het eindresultaat na het machinaal aanbrengen van Poorboys EX-P sealant met Monello rode pad. Hiervoor heb ik Valet pro citrus bling puur als glaze op het dak geprobeerd. Dit gaf geen resultaat en was ontzettend slecht uit te poetsen.

Uiteindelijk ben ik tevreden, het is goed. Maar niet perfect wat ik gehoopt had. Mogelijk volgende keer een grovere polijst stap proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Een tip voor als je foto's van de lak maakt is een stukje gekleurd plakband op de lak te plakken. Dan focust de camera makkelijke dan wanneer je alleen op de lak focust.
Volgens mij hoef je ook niet zo snel bang te zijn dat je met een DAP dwars door de lak heen gaat. Als ik me niet vergis haal je per hit een paar micron van de lak af.
 
helemaal niet verkeerd, als beginner hoor. tip voor de foto hierboven is een prima tip hoor.

de krasjes die tijdens het clayen ontstaan, dat IS marring ;). Als je EX-P toepast, zou ik juist geen glaze toepassen. dit komt niet ten goede van de standtijd.
 
+1 voor bovenstaande.
De krasjes welke "te voorschijn komen" zijn swirls welke misschien verstopt werden door een beschermlaag (wax/sealant wat dan ook)
Na goed wassen en zeker kleien wordt het eerst erger (je ziet echt alles) voor het beter wordt (aan jou om de correctie toe te passen), na een goede polijststap is dit meestal voor 90% opgelost.
Vooral blijven oefenen, je gaat idd niet zomaar door de lak met een DAP, no worries.
Mooie werkplek heb je, da's wel fijn!
 
Ziet er erg goed uit voor een eerste keer.

Stappen die je kunt doen met polijsten is Mezzo op Groen en finishen met Finale op Groen. Dan haal je nog wel wat krasje weg denk ik zo.

Je kunt inderdaad hele kleine krasjes krijgen van het kleien maar dit kun je veel minder krijgen door met een goede klei-smeermiddel te werken.
DJ Born Slippy bijvoorbeeeld. Het nadeel hiervan is wel dat je de auto goed moet afspoelen na het kleien vanwege het hoge glijmiddel gehalte.

+1 voor Wilco over glaze onder de sealant. Beter van niet vanwege de hechting. Je kunt dan beter de boel voor het opsmeren van de sealant ontvetten met een IPA (alcohol oplossing) zoals een Gyeon Prep, Nanolex Ex of DJ Clearly Menthol

Grappig beeld is de foto na je wasbeurt. Action shampoo zorgt zelfs voor een wazige foto :p Multifunctioneel goedje...
 
Voor een 1e keer detailen toch een prima resultaat behaald hoor!
En je hebt de eerste ervaring mogen beleven met de DAP.

Die Action shampoo nu niet meer gebruiken: is een wax / sealant stripper (= verwijderaar).
Persoonlijk vind ik de Dodo Juice Born to be Mild een hele fijne, milde shampoo.

Marring, verookzaakt door het kleien, is geen enkel probleem als je toch gaat polijsten.
Een testspot zal uitwijzen welke combi voldoende is om het gewenste resultaat te behalen met polijsten. Wel weer afschalen, uiteraard!
 
nog even een toevoeging. als je toch een full detail gaat doen en dus gaat kleien en polijsten... dan zou ik zeker geen (duurdere) milde shampoo gaan gebruiken. je kan je action shampoo gerust opmaken als je deze stappen daarna gaat doen. hoef je echt niet weg te gooien of nieuwe voor te kopen naar mijn mening
 
Mee eens Wilco, maar de Corsa staat er, zoals ik schrijf, NU mooi bij: dus is de Action shampoo not-done.
Om de gedetailde wagen netjes bij te houden zou ik zeker een goede, milde shampoo gebruiken om te wassen.
 
Voor de eerste keer Super,
Door veel gelezen en te oefenen wordt het steeds beter.
Zo zijn we allemaal begonnen
 
Ziet er al goed uit, mooi resultaat behaald.
Door vaak te doen leert men doende :) Je hebt nu je eerste ervaring gedaan waardoor je al hebt kunnen zien wat bepaalde handelingen en producten doen. Door de lak polijsten met een DAP zal bijna niet gaan zoals al eerder aangegeven.
Wel nog een tip om altijd een test spot te doen op een auto, zo kun je zien wat het effect is van het polijstmiddel en pads.
Zo doende kun je overstappen naar zwaarder of lichter bv.
 
Mooi resultaat toch? Ziet er op de foto's erg goed uit en inderdaad, ik merk ook dat het steeds beter gaat met elke wagen die ik detail! Je krijgt vanzelf gevoel voor welke combinaties van pads en polijstmiddelen lekker werken!
 
Mooi resultaat! En wat lekker dat je ook een binnen plek hebt om verder te kunnen werken. Heb afgelopen weekend vreselijk lopen worstelen met al die buien elke keer, was niet grappig meer.