• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

En nog een newbie..

Inmiddels de zomer velgjes gewisseld en de wintervelgen eraf...
IMG_20210410_142930.jpg
 
Ik denk dat ik de auto om de week zou wassen iig een keer in de maand en dan bedoel ik afspoelen, (evt voor foamen ben ik nog niet over uit) dan met dojo born to be mild wassen daarna afspoelen.. Drogen en klaar? Of zou er dan nog wat moeten gebeuren?
Als je de auto om de week wast zou foamen wat mij betreft niet nodig zijn, tenzij je heel veel kilometers maakt. Als je om de drie maanden een nieuwe laag wax op zet zit je ruim binnen de houdbaarheidstermijn.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Beste allemaal,
Zou dit een leuk klein kitje zijn om de auto eens mee aan te pakken?
Deze kit bevat:

  • Snow Foam
  • Shampoo
  • Iron Reactor
  • Exterior Detailer
  • Ceramic Boost
  • Ceramic Wax
  • Glass Cleaner
  • Interior Detailer

Nu was mijn vraag.. Moet je de ceramic boost gebruiken als je de wax ook gebruikt?
Of gebruik je de eerste keer de wax, en de wasbeurten erna gebruik je de wax niet maar dan spray je de boost erop?

Als ik bovenstaand setje zou aanschaffen en een klei kit zoals die van manello, zou ik dan een goede start hebben, en het daarna stukje voor stukje als er iets op is met een ander (misschien beter) product vervangen?

Weer heel wat vragen.... Sorrrryyy...
 
Erik, dat is een kwestie die je voor je zelf moet afwegen.
Als je bv de helft er van niet gaat gebruiken, is t een beetje zonde.
Maar als alles je wel een keer van pas gaat komen, is t wel een mooi geprijsd setje.
 
Erik, dat is een kwestie die je voor je zelf moet afwegen.
Als je bv de helft er van niet gaat gebruiken, is t een beetje zonde.
Maar als alles je wel een keer van pas gaat komen, is t wel een mooi geprijsd setje.
Ik wou als t een beetje goede producten zijn ze gewoon op gebruiken, en als er iets op is dit vervangen voor een beter product..
 
Zijn er nog mensen met een mening over de sams set in combi met de monello klei set of dat een goed beginnetje zou zijn? ... Ik wou als t een beetje goede producten zijn ze gewoon op gebruiken, en als er iets op is dit vervangen voor een beter product..

Het setje is geinig als je de producten wilt proberen en de klei-set is prima, maar persoonlijk zou ik die €65,- in mijn zak houden en de broodnodige producten verstandiger aanschaffen. Maak je budget wat groter indien mogelijk en bespaar op de lange termijn veel;

* Denk bijv. niet aan de Monello klei-set (€30,00 - klei / 500ml glijmiddel / doek) maar dan zou ik de losse klei zou aanschaffen, met daarbij de Dodo Juice - Born Slippy in concentraatvorm. Dan heb je voor €26,00 de klei en 2500ml glijmiddel. (De Peluche Verde / Bianco kan je met voordeel kopen in een trio-verpakking. Doeken heb je voor meerdere stappen nodig)
* Zelfde idee bij de Dodo Juice - Clearly Menthol in concentraatvorm.
* Met een 1L-fles Dodo Juice - Born slippy kan je makkelijk 52x je auto wassen. (52x een volle Grit Guard-emmer met sop maken). Als je dus om de week wast, dan ben je voor zo'n €38,- twee jaar voorzien.
* De foamshampoo van Monello is prima spul, maar ik vind de Dodo Juice - Apple Ifoam vergelijkbaar in werking. Echter gebruik je van de Artico Magico dubbel zoveel als de Ifoam.
* Etc etc.

Kost je in eerste instantie meer, maar je bespaart op de lange termijn. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Dus conclusie..
Monello klei
Dodo juice slippery
Microvezel doeken (zou alie express ook goed zijn... Zien er wel uit als echte detalling doeken)
Dodo juice born to be mild shampoo
Dodo apple ifoam werkt goed in een handpomp en is zuinig als gebruik en goed als voor/losweek shampoo
Collinite 845 als wax
En dan nog washandschoen en emmers...
Zo zou ik een goede start hebben?
 
Bezuinig niet op een paar doeken. Ze zijn uit wasbaar. En van goede kwaliteit. En je hoeft er geen 3 weken op te wachten.
 
Ja dat denk ik wel. Als je bij je eerste bestelling wat kosten zou willen besparen zou je emmers nog achter wege kunnen laten of eerst 1 doen.

Ken je deze Set ook al?