Zie je, dat vermoeden had ik dus al, altijd lastig om enkel tekst interpreteren.
Kijk naar het basisplan, volg die. In al die jaren is die gevormd en beproefd. Werkt goed, kost een paar knaken.
Of je wel of geen voorwas doet moet je zelf weten; menigeen is overtuigd dat je zoveel mogelijk vuil moet wegnemen voordat je de lak aanraakt
met wat dan ook.
Eerlijk is eerlijk: wanneer ik de auto afspuit na de pre-wash is deze voor het oog al schoon. Dat is die echter nog niet en drogen met een doek is dan ook geen optie. Dus was ik hem daarna met de hand en dan pas is het schoon genoeg om te drogen met een doek.
Voordat je de auto met de hand gaat wassen wil je hem dus al zo schoon mogelijk hebben, dat is de strekking van het verhaal. Je kunt proberen het vuil los te weken met BTBM, maar een gericht product zal hier effectiever voor zijn met als uitschieter Bilt-Hamber Auto-Foam of....en dan kom ik bij jouw vraag omtrent een goedkope pre-wash:
Bilt-Hamber Surfex.
Koop van de laatst genoemde een fles van 1L en gebruik hiervan 30-60ml in je sprayflacon aangelengd met water. Spuit de auto hier mee onder en laat het inwerken voor een paar minuten (max. 5, niet laten opdrogen!). Spuit de auto af en ga daarna lekker wassen met de BTBM en je handschoen.