• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

En nog een newbie..

Als deze winters zijn verruild voor de zomers dan deze ook maar even aanpakken
IMG_20210407_184952.jpg
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Oh ja, dat kan dan ook mooi.
En dan de kopse kant van de wielbouten meteen even met spuitbusje zilverkleur spuiten. Dan lijkt t geheel nog veel mooier.
 
Even een vraagje tussendoor... als ik de auto met poorboys wil waxen, kan ik voor een rode auto dan beter de white diamond of voor de Black hole kiezen, of maakt dit niet veel uit?
 
Dus eigenlijk kan ik dan met de black hole de auto soort van polijsten, en daarna met de collinite 845 waxen zodat alles behouden blijft?
 
Is het voor jou eigen auto?
Die is toch rood, dus dan denk ik ook Black Hole.
Het polijst niet echt, het verhult de swirls en oneffenheden ietwat.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Nee, een glaze is geen polijstmiddel. ;) Je ramt de lak vol met oliën en creëert dus een goede reflectie + je verhult lichte krasjes.

Dit is natuurlijk maar tijdelijk.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Maar moet jou auto gepolijst worden?
Hoe is de staat van de lak precies.heb je grote lak defecten??
Lichte swirls krijg je altijd, dat voorkom je niet.
Wat dat aan gaat, kan ik mijn auto elke 4 maand wel polijsten.
Maar ik ga echt niet 3-4 keer per jaar polijsten.Ik wil wel beetje dikke laag lak er op houden, als t even kan.
 
@Dirk Post
Ik weet niet of t echt moet maar ik wil de swirls die erin zitten wel graag eruit hebben... zodat ik dan als alles goed en netjes is gedaan ik de auto ook goed bij kan houden qua onderhoud aan de lak e.d.
 
Polijsten is de enige manier om swirls echt uit je lak te krijgen. Dan kun je met een machine doen maar ook met de hand. Meguiar's Ultimate Compound is voor dat laatste een aardig fail safe middel.
Met een glaze vul je ze alleen maar op, zoals al genoemd was. Dat is een tijdelijke maatregel, na een paar maanden is dat spul weer weg en zie je de swirls weer terug.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Dus als ik de auto echt weer zonder swirls wil krijgen en de lak weer optimaal wil krijgen, dan is het voor nu dus t beste om eenmalig ook de hele rataplan te doen inclusief kleien en 3 stapspolijsten.. En dan vanaf daar de auto bijhouden met wassen en dan een keer of 4 in t jaar ook kleien en waxen?
 
Drie staps polijsten is misschien niet eens nodig. Begin rustig aan met een zachte combinatie van polijstmiddel met pad en kijk eens wat voor resultaten je daarmee haalt. Mocht het niet naar je zin zijn kun je altijd opschalen.
En vier keer per jaar kleien lijkt me een beetje overbodig eerlijk gezegd. Afhankelijk van hoe en hoe vaak je je auto wast zou eens per jaar toch wel moeten kunnen.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Ik denk dat ik de auto om de week zou wassen iig een keer in de maand en dan bedoel ik afspoelen, (evt voor foamen ben ik nog niet over uit) dan met dojo born to be mild wassen daarna afspoelen.. Drogen en klaar? Of zou er dan nog wat moeten gebeuren?
 
Hoe ik het doe als beginneling.
Auto voor het eerst het hele stappenplan volgen.
- Prewash (kan je overslaan)
- Velgen
- Wassen (2emmer met goede shampoo)
- Iron remover, Tar remover, Bug remover enzovoort.
- Kleien (ik denk dat 1 keer per jaar gemiddeld wel genoeg is)
- Polijsten ( 3staps hangt af van de lak van de staat, hardheid van de lak enzovoort.)
- Glazen ( niet nodig als je voorgaande stap goed heb uitgevoerd.)
- Waxen ( standtijd hangt af van de wax en hoeveel je de auto gebruikt. Denk dat gemiddeld 3 maanden bij de meeste waxen wel te doen is.)
En om eerlijk te zijn is wat ik geleerd heb is om het te proberen dan leer je het meest.
Daarna is het om de 2-3 weken auto prewashen, velgen en wassen en misschien nog een booster gebruiken om de standtijd van je wax te verlengen. Bijvoorbeeld Gyeon wetcoat.

Producten die ik gebruik voorbeelden:
-Prewash: Monello artico doen met Monello Lancia.
-Velgen: Poorboys spray and rinse, Monello non ferro iron remover, Apc van wowos voor de banden. Misschien nog kleien (nooit de klei meer voor de lak gebruiken) en natuurlijk velgenborstels en kwasten.
-Wassen: 2goede emmers met gritt voor tenminste 1 emmer. Dodo juice Born to be Mild shampoo.
-Voor het kleien: Monello Non Ferro, Poorboys Bug squash, Nanolex insectremover, Gyron Tar.
-Kleien: Monello dolce verde klei, Dodo juice Born to be Slippy clay lube.
-Polijsten: Monello lijn, Gyeon prep, afplak tape.
-Glaze: Poorboys black hole, white diamond
-Waxen: Collinite 845, Monello ibrido wax, Dodo juice purple haze enzovoort.
- Booster: Gyeon wetcoat. Kan ook op de velgen. Alhoewel ik een potje Poorboys wheelseal heb liggen en nog een keer moet gaan gebruiken voor de velgen.
- En natuurlijk genoeg doeken en washmit(s).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Erik1985